Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Fitopatolojide Seroloji |
|
Dersin Kodu |
: |
BK-526 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. SAADETTİN BALOĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Fitopğatolojide özellikle virüs hastalıklarının tanısında yaygın kullanılan serolojik metoların kullanılmasını ve sonuçların değerlendirlmesini öğrenmektedirler
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Fitopatolojide özellikle virüs hastalıklarının tanısında kullanılan önemli yöntemlerden birisi olan seroloji ayrıca bakteriyel ve fungal hastalıkların tansında ve tespitinde de kullanılmaktadır. Özellikle rutin testler ve karakterizasyon çalışmaları için güvenilir teknik olan serolojik yöntemlerde belirtçelrin hazırlanışı ve muhtelif testlerin uygulamalrı ile özellikle ELISA testinin kullanımının ve sonuçlarının değerlendirlmesi ders kapsamında öğretilmektedir |
|
Dersin İçeriği |
: |
Fitopatolojide seroloji, serolojik belirteçler, serolojik testler, uygulamada serolojik testler, serolojik teslerin değerlendirilmesi |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik-Laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
GİRİŞ-BAĞIŞIKLIK VE SEROLOJİ BİLİMİ |
|
POWER POİNT SUNU-LABORATUVAR UYGULAMA |
|
2 |
ANTİJEN VE ANTİBODİLER |
Ders Notları- Yardımcı Ders kitabı |
POWER POİNT SUNU-LABORATUVAR UYGULAMA |
|
3 |
VİRAL VE BAKTERİYEL ANTİJENLER |
Ders Notları- Yardımcı Ders kitabı |
POWER POİNT SUNU-LABORATUVAR UYGULAMA |
|
4 |
POLYKLONAL VE MONOKLONAL ANTİBODİLER
Giving essays |
Ders Notları- Yardımcı Ders kitabı |
POWER POİNT SUNU-LABORATUVAR UYGULAMA |
|
5 |
ANTİJEN HAZIRLANMASI- VİRÜS SAFLAŞTIRMASI - BAKTERİLERDEANTİJEN HAZIRLANMASI |
Ders Notları- Yardımcı Ders kitabı |
POWER POİNT SUNU-LABORATUVAR UYGULAMA |
|
6 |
POLYKLONAL ANTİBODİ ÜRETİMİ |
Ders Notları- Yardımcı Ders kitabı |
POWER POİNT SUNU-LABORATUVAR UYGULAMA |
|
7 |
MONOKLONAL ANTİBODİ ÜRETİMİ |
Ders Notları- Yardımcı Ders kitabı |
POWER POİNT SUNU-LABORATUVAR UYGULAMA |
|
8 |
ARA SINAV |
Ders Notları- Yardımcı Ders kitabı |
Yazılı |
|
9 |
ANTİBODİLERİN İŞARETLENMESİ |
Ders Notları- Yardımcı Ders kitabı |
POWER POİNT SUNU-LABORATUVAR UYGULAMA |
|
10 |
SEROLOJİK TESTLER
SIVI FAZLI TESTLER -MİKROPRESİPİTİN- RİNG İNTERFASE |
Ders Notları- Yardımcı Ders kitabı |
POWER POİNT SUNU-LABORATUVAR UYGULAMA |
|
11 |
SIVI FAZLI TESTLER -AGAR DİFFİSİON TESTLERİ-SİNGLE-DOUBLE |
Ders Notları- Yardımcı Ders kitabı |
POWER POİNT SUNU-LABORATUVAR UYGULAMA |
|
12 |
DENSİTY GRADİENT TESTLER-IMMUNOELECTROPHOROSİS TESTLERİ
Receiving essays |
Ders Notları- Yardımcı Ders kitabı |
POWER POİNT SUNU-LABORATUVAR UYGULAMA |
|
13 |
KATI FAZLI TESTLER- ELISA KİTLERİN HAZIRLANIŞI |
Ders Notları- Yardımcı Ders kitabı |
POWER POİNT SUNU-LABORATUVAR UYGULAMA |
|
14 |
ELISA TESTİ UYGULAMALARI , KULLANIMI VE DEĞERLENDİRME |
Ders Notları- Yardımcı Ders kitabı |
POWER POİNT SUNU-LABORATUVAR UYGULAMA |
|
15 |
DİĞER TESTLER |
Ders Notları- Yardımcı Ders kitabı |
POWER POİNT SUNU-LABORATUVAR UYGULAMA |
|
16/17 |
FİNAL SINAVI |
işlenilen konuları kapsayacak şekilde |
Yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Temel bilim, genel ziraat mühendisliği, bitkisel üretimle ilgili temel konularda bilgi sahibi olur |
4 |
|
2 |
Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği ve mücadele yöntemlerini öğrenir |
0 |
|
3 |
Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların tanısı, biyolojisi ve mücadelesini uygulamalı olarak öğrenir |
5 |
|
4 |
Bitki koruma problemlerini kavrar, bilimsel yöntemlerle çözümü için gerekli beceriyi kazanır |
0 |
|
5 |
Bitki koruma problemlerine karşı uygun mücadele yöntemlerini seçerek, pratikte doğru kullanımını sağlar |
0 |
|
6 |
Laboratuvar kullanma, analiz yapma ve sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor yazma becerisi kazanır |
5 |
|
7 |
Gerekli teknolojileri kullanarak bilgiye ulaşır, bunları sentezleyerek sözlü sunumlar yapar |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|