Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Agroekoloji ve Ekolojik Tarımda Bitki Koruma

Dersin Kodu : BK-523

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. ALİ ERKILIÇ
Prof.Dr. MEHMET RİFAT ULUSOY
Prof.Dr. FEYZULLAH NEZİHİUYGUR

Dersin Öğrenme Kazanımları : - Agroekoloji bilim dalını öğrenirler,
-Ekolojik tarım sistemleri hakkında bilgi sahibi olurlar,
- Tarımsal üretimde zararlı böcek, hastalık ve yabancı otların zararlarını önleme girişimleri sırasında ekolojik bütünlüğü koruma, çevreye zarar vermemeyi bilirler.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Tarımsal üretimde ekolojik bütünlük içerisinde zararlı böcek, hastalık ve yabancı otların zararlarını önleme girişimleri konusunda bilgi kazanmak dersin amacıdır.

Dersin İçeriği : Agroekoloji tüm dünyada tekrar önem kazanan ve yeniden yapılanan bir bilim dalı olarak ortaya çıkmaktadır. Agroekoloji’nin bugün ki çağdaş tarımdaki etkinliği birim alandan en yüksek verimi alma yerine, bu birim alandan çevreye zarar vermeden, devamlı bir şekilde ürün almaktır. Bu nedenle çeşitli tarım sistemlerini irdeler ve bu sistemlerin sürekliliği araştırır. Ekolojik tarımda bu sistemlerden bir tanesidir. Ekolojik tarım ekolojik bütünlük içerisinde, çevre ve bitki koruma ile tarımsal çevredeki canlı ve cansız unsurlara karşı duyarlılık gibi değerleri kapsar. Ekolojik tarım içerisinde bitki zararlı, hastalık ve yabancı ot kontrolünün yani bitki korumanın ekolojik, tarım hedeflerini aksatabilme niteliğinde olan disiplinlerin başında geldiği görülür. Bu nedenle bu dersin konusu tarımsal üretimde zararlı böcek, hastalık ve yabancı otların zararlarını önleme girişimleri sırasında ekolojik bütünlüğü koruma, çevreye zarar vermeme, içinde bulunulan zaman ve gelecek düşünülerek ekonomikliği esas alma ve çevrenin canlı unsurlarına eşit kaynak sağlama ve onları koruma prensiplerine bağlı kalınarak böcek, hastalık ve yabancı ot yönetiminin esasları üzerinde durulacaktır.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Alternatif ziraat sistemleri ve teknolojilerinin dizaynı Önerilen kaynaklar Görsel
2 Sürdürülebilir tarım sistemleri Ödev I Önerilen kaynaklar Görsel
3 Yabancı otların ekolojik yönetimi Önerilen kaynaklar Görsel
4 Organik tarımın prensipleri Ödev II Önerilen kaynaklar Görsel
5 Çukurova Bölgesi´nde kullanılan biyoherbisitler Önerilen kaynaklar Görsel
6 Çevrenin Patojenler Üzerine Etkisi Ödev III Önerilen kaynaklar Görsel
7 ARA SINAV Sınava kadar görülen konular Yazılı sınav
8 Patojenlere Karşı Uygulanan Mücadele Yöntemlerinin Biyolojik Çevreye Olan Etkileri Ödev IV Önerilen kaynaklar Görsel
9 Bitki hastalıklarına karşı uygulanan kültürel mücadele yöntemleri Önerilen kaynaklar Görsel
10 Bitki hastalıklarına karşı uygulanan biyolojik ve fiziksel mücadele yöntemleri Ödev V Önerilen kaynaklar Görsel
11 Bitki hastalıklarına karşı uygulanan entegre mücadele yöntemleri Önerilen kaynaklar Görsel
12 Bitki zararlı böcekleri ile biyolojik mücadele Ödev VI Önerilen kaynaklar Görsel
13 Bitki zararlı böcekleri ile entegre mücadele Önerilen kaynaklar Görsel
14 Bitki zararlı böcekleri yönetimi I Önerilen kaynaklar Görsel
15 Bitki zararlı böcekleri yönetimi II Önerilen kaynaklar Görsel
16/17 YIL SONU SINAVI Önerilen Kaynaklar Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Lampkin, N., 1990. Organic Farming. Farming Press, 715 p.
 Koch, W., J. Sauerborn, M. Kunisch, L. Pülschen, 1990. Agrarökologie und Pflanzenschutz in den Tropen und Subtropen. PLITS 1990/8 (2), 339.
 Altieri, A. M., 1987. Agroecology:The Science of Sustainable Agriculture. Westview Press, 433 p.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 6 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Temel bilim, genel ziraat mühendisliği, bitkisel üretimle ilgili temel konularda bilgi sahibi olur 2
2 Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği ve mücadele yöntemlerini öğrenir 3
3 Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların tanısı, biyolojisi ve mücadelesini uygulamalı olarak öğrenir 3
4 Bitki koruma problemlerini kavrar, bilimsel yöntemlerle çözümü için gerekli beceriyi kazanır 5
5 Bitki koruma problemlerine karşı uygun mücadele yöntemlerini seçerek, pratikte doğru kullanımını sağlar 5
6 Laboratuvar kullanma, analiz yapma ve sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor yazma becerisi kazanır 3
7 Gerekli teknolojileri kullanarak bilgiye ulaşır, bunları sentezleyerek sözlü sunumlar yapar 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 6 10 60
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü: 144
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.76
Dersin AKTS Kredisi: 6