|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Aktif Çamur Mikrobiyolojisi |
|
Dersin Kodu |
: |
CEV429 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. OLCAYTO KESKİNKAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Aktif Çamur Mikroorganizmalarının sınıflandırmasını yapabilir, aralarındaki farkları ve ortak özellikleri bilir Çevre Mühendisliği açısından bu mikroorganizmaların önemini değerlendirebilir Aktif Camur Mikroorganizmalarınin metabolik sınıflandırılmasını bilir, hangi metabolik seviyedeki organizmanın ne işe yarayacağını bilir Aktif çamur organizmalarının aktif çamur sistemlerindeki durumuna bakarak surecin nasıl yorumlanabileceğini bilir, Aktif çamur sistemlerinde görülen bazi mikroorganizma veya mikroorganizma gruplarının baskın olması durumunda neler yapılması gerektiğini bilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amaci, Çevre Mühendislerine aktif çamur sistemleri içinde görev alan organizmaların biyolojilerini, fonksiyonlarını, özelliklerini, mikroorganizmalara dayalı sorunları, sistem gidişatının yorumlanmasında indikatör olarak kullanılmasını ve sistem sorunlarının çözülmesinde onlarin fonksiyonlarını öğretmektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Giriş: yapay şartlar altında bir ekosistem olarak aktif çamurun değerlendirilmesi, Aktif çamur sürecinin anlaşılması, Mikroskobik olarak inceleme prensipleri, Çamurun mikroskobik olarak incelenmesi, Floklaşma, Çamur şişmesi, Zooglea çamuru, filamentli çamuru, Filamentli organizmaların identifikasyonu, Filamentli organizmaların identifikasyonu, Flokların morfolojisi, Protozoa, Ciliata ve önemi, yorumlanması, Flagellata ve önemi, yorumlanması, Rhizopoda ve önemi, yorumlanması, Actinopoda ve önemi, yorumlanması, Nematoda, rotifera ve önemi, yorumlanması. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Cevre Muhendisligi Bolum derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Giriş: yapay şartlar altında bir ekosistem olarak aktif çamurun değerlendiirlmesi |
ilgili ders notları çalışılmalı |
Ders anlatımı ve şekil sunumu (power point sunumu) |
|
2 |
Aktif çamur sürecinin anlaşılması |
ilgili ders notları çalışılmalı |
Ders anlatımı ve şekil sunumu (power point sunumu) |
|
3 |
Mikroskobik olarak inceleme prensipleri |
Cevre Mikrobiyolojisi uygulama notlarini gozden gecirmek |
Ders anlatımı ve şekil sunumu (power point sunumu) |
|
4 |
Çamurun mikroskobik olarak incelenmesi |
Cevre Mikrobiyolojisi uygulama notlarini gozden gecirmek |
Ders anlatımı ve şekil sunumu (power point sunumu) |
|
5 |
Floklaşma |
Internet ve kutuphane kaynaklarina bakarak aktif camur floklasmasi hakkinda bilgi toplamak |
Ders anlatımı ve şekil sunumu (power point sunumu) |
|
6 |
Çamur şişmesi, Zooglea çamuru, filamentli çamuru |
Internet ve kutuphane kaynaklarina bakarak aktif camur floklasmasi hakkinda bilgi toplamak |
Ders anlatımı ve şekil sunumu (power point sunumu) |
|
7 |
Filamentli organizmaların identifikasyonu |
Internet ve kutuphane kaynaklarina bakarak aktif camur filamentli organizmalarini arastirmak |
Ders anlatımı ve şekil sunumu (power point sunumu) |
|
8 |
Filamentli organizmalarin identifikasyonu
Ara sınav |
genel tekrar |
Test ve klasik sorular |
|
9 |
Flokların morfolojisi |
Ilgili ders notlari okunmali |
Ders anlatımı ve şekil sunumu (power point sunumu) |
|
10 |
Protozoa, Ciliata ve önemi, yorumlanması |
Ilgili ders notlari okunmali |
Ders anlatımı ve şekil sunumu (power point sunumu) |
|
11 |
Flagellata ve önemi, yorumlanması |
Ilgili ders notlari okunmali |
Ders anlatımı ve şekil sunumu (power point sunumu) |
|
12 |
Rhizopoda ve önemi, yorumlanması |
Ilgili ders notlari okunmali |
Ders anlatımı ve şekil sunumu (power point sunumu) |
|
13 |
Actinopoda ve önemi, yorumlanması |
Ilgili ders notlari okunmali |
Ders anlatımı ve şekil sunumu (power point sunumu) |
|
14 |
Nematoda, rotifera ve önemi, yorumlanması |
Ilgili ders notlari okunmali |
Ders anlatımı ve şekil sunumu (power point sunumu) |
|
15 |
Final sınavı |
genel tekrar |
Test ve klasik sorular |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
D.H. Eikelboom and H.J.J. Van Buijsen (1983) Microscobic sludge investigation manual.Second edition, TNO Research İnstitute for Environmental Hygiene, Delft. The Nederlands.
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Aktif Camur mikroorganizmalari ile ilgili basilmis guncel makaleler
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
90 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
10 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde yeterli altyapıya sahip olma |
5 |
|
2 |
Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde sahip olduğu kuramsal bilgileri uygulayabilme |
3 |
|
3 |
Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi |
4 |
|
4 |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi |
4 |
|
5 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları, uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve kullanma, modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi |
1 |
|
6 |
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi |
3 |
|
7 |
Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin çalışabilme |
3 |
|
8 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme |
2 |
|
9 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme |
3 |
|
10 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek düzeyde kullanma |
1 |
|
11 |
Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme |
1 |
|
12 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci |
4 |
|
13 |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık |
3 |
|
14 |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak |
2 |
|
15 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
3 |
39 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
3 |
39 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
1 |
1 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 83 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.32 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|