|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Turunçgil Patolojisi |
|
Dersin Kodu |
: |
BK-521 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. NÜKET ÖNELGE |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Türkiye´de turunnçgil yetiştiriciliği Turunçgil yetiştiriciliğinde görülen başlıca viral hastalıklar Ekonomik öneme sahip bakteriyel ve fungal hastalıkların tanınması
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Turunçgil yetiştiriciliğinde önemli verim kayıplarına neden olan fitopatolojik sorunların tanıtılması ve çözüm yolları |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu ders kapsamında turunçgillerde hastalık oluşturan etmenler tanıtılacaktır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Aşı ile taşınan hastalıklar(GTD)
|
Verilen notlar,Kaynak kitaplar,Power point sunumlar |
Görsel anlatım |
|
2 |
Turunçgil Viroid hastalıkları |
Verilen notlar,Kaynak kitaplar,Power point sunumlar |
Görsel anlatım |
|
3 |
Turunçgil Tristeza virüsü(CTV) |
Verilen notlar,Kaynak kitaplar,Power point sunumlar |
Görsel anlatım |
|
4 |
Turunçgil PsorosisVirüsü(CPsV) |
Verilen notlar,Kaynak kitaplar,Power point sunumlar |
Görsel anlatım |
|
5 |
Turunçgillerde yaprak deformasyonu oluşturan virüsler |
Verilen notlar,Kaynak kitaplar,Power point sunumlar |
Görsel anlatım |
|
6 |
Turunçgil klorotik cüceleşme hastalığı,Turunçgil sarı damar açılması hastalığı |
Verilen notlar,Kaynak kitaplar,Power point sunumlar |
Görsel anlatım |
|
7 |
Satsuma dwarf virüsü(SDV) |
Verilen notlar,Kaynak kitaplar,Power point sunumlar |
Görsel anlatım |
|
8 |
Odev sunumları Ara sınav |
Verilen notlar,Kaynak kitaplar,Power point sunumlar |
Görsel anlatım |
|
9 |
Turunçgil bakteriyel hastalıklarına giriş |
Verilen notlar,Kaynak kitaplar,Power point sunumlar |
Görsel anlatım |
|
10 |
Turunçgil bakteriyel yanıklık hastalığı |
Verilen notlar,Kaynak kitaplar,Power point sunumlar |
Görsel anlatım |
|
11 |
Turunçgillerde fitoplazma hastalıkları |
Verilen notlar,Kaynak kitaplar,Power point sunumlar |
Görsel anlatım |
|
12 |
Ödev sunumları |
Verilen notlar,Kaynak kitaplar,Power point sunumlar |
Görsel anlatım |
|
13 |
Turunçgillerde fungal hastalıklara giriş |
Verilen notlar,Kaynak kitaplar,Power point sunumlar |
Görsel anlatım |
|
14 |
Turunçgil zamklanma hastalığı |
Verilen notlar,Kaynak kitaplar,Power point sunumlar |
Görsel anlatım |
|
15 |
Turunçgil uçkurutan hastalığı,Alternaria kahverengi leke hastalığı |
Verilen notlar,Kaynak kitaplar,Power point sunumlar |
Görsel anlatım |
|
16/17 |
Sınav |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Graft transmissible diseases of citrus C.N. Roistacher
Compendium of Citrus Diseases
Compendium of Citrus Diseases Virus and Virus like diseases of citrus in the Near East region J.M.Bove
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
7 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Temel bilim, genel ziraat mühendisliği, bitkisel üretimle ilgili temel konularda bilgi sahibi olur |
4 |
|
2 |
Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği ve mücadele yöntemlerini öğrenir |
5 |
|
3 |
Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların tanısı, biyolojisi ve mücadelesini uygulamalı olarak öğrenir |
2 |
|
4 |
Bitki koruma problemlerini kavrar, bilimsel yöntemlerle çözümü için gerekli beceriyi kazanır |
4 |
|
5 |
Bitki koruma problemlerine karşı uygun mücadele yöntemlerini seçerek, pratikte doğru kullanımını sağlar |
4 |
|
6 |
Laboratuvar kullanma, analiz yapma ve sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor yazma becerisi kazanır |
3 |
|
7 |
Gerekli teknolojileri kullanarak bilgiye ulaşır, bunları sentezleyerek sözlü sunumlar yapar |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
16 |
4 |
64 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
3 |
48 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
7 |
3 |
21 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
2 |
4 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 139 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.56 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|