|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Yabancı Ot Ekolojisi |
|
Dersin Kodu |
: |
BK-516 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. FEYZULLAH NEZİHİUYGUR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
- Ekolojik faktörlerin yabancı otların çimlenmesi üzerine ayrıntılı etkisini öğrenirler, -Ekolojik faktörlerle yabancı ot gelişimi arasındaki ilişkiyi tartışırlar, -Abiyotik ve biyotik faktörlerin kültür bitkisi-yabancı ot rekabeyi üzerindeki etkisi tartışırlar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Yabancı otların ekolojik faktörlerle ilişkileri detaylı olarak tartışılacaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu dersin konularını ana başlıkları ile özetleyecek olursak; Dünya´daki önemli yabancı ot türleri ve bu türlerin dağılımı. Herboloji´nin ana prensipleri ve yabancı otlanmaya, çimlenme, vejetatif gelişme, generatif gelişme esnasındaki ekolojik faktörlerin etkisi. Kültür bitkisi-yabancı ot karşılıklı etkileşiminde biotik ve abiotik faktörlerin etkisi. Yabancı ot populasyon dinamiği ve populasyon ölçümlerinin amaçları. Herbisitlerin ekosisteme olan yan etkileri ve bu etkiyi yönlendiren ekolojik faktörler. Herbolojide yeni kontrol yöntemlerinin geliştirilmesi esnasında ön planda tutulması gerekli faktörlerin tartışılması. Biyolojik kapasite ve biyolojik kapasitenin düzenlenmesinde yabancı otların ve kullanılan mücadele yöntemlerinin etkileri şeklindedir. Yukarıda anlatılan konular işlenirken amaç, çevre ve çevrenin korunmasının herbolojik açıdan analizidir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Giriş ve Dünyadaki önemli yabancı ot türleri ve bu türlerin dağılımı |
Önerilen kaynaklar |
Görsel |
|
2 |
Yabancı otların generatif gelişmesine ekolojik faktörlerin etkisi |
Önerilen kaynaklar |
Görsel |
|
3 |
Yabancı otların vejetatif gelişmesine ekolojik faktörlerin etkisi I
Ödev I |
Önerilen kaynaklar |
Görsel |
|
4 |
Yabancı otların vejetatif gelişmesine ekolojik faktörlerin etkisi II |
Önerilen kaynaklar |
Görsel |
|
5 |
Kültür bitkisi-yabancı ot karşılıklı etkileşim yolları I
Ödev II |
Önerilen kaynaklar |
Görsel |
|
6 |
Kültür bitkisi-yabancı ot karşılıklı etkileşim yolları II |
Önerilen kaynaklar |
Görsel |
|
7 |
ARA SINAV |
|
Yazılı sınav |
|
8 |
Karşılıklı etkileşimde biotik faktörlerin etkisi. |
Önerilen kaynaklar |
Görsel |
|
9 |
Karşılıklı etkileşimde abiotik faktörlerin etkisi.
Ödev III |
Önerilen kaynaklar |
Görsel |
|
10 |
Biyolojik kapasite |
Önerilen kaynaklar |
Görsel |
|
11 |
Biyolojik kapasitenin düzenlenmesinde yabancı otların ve kullanılan mücadele yöntemlerinin etkileri
Ödev IV |
Önerilen kaynaklar |
Görsel |
|
12 |
Yabancı ot populasyon dinamiği |
Önerilen kaynaklar |
Görsel |
|
13 |
Populasyon dinamiğini etkileyen faktörler |
Önerilen kaynaklar |
Görsel |
|
14 |
Kritik Periyod |
Önerilen kaynaklar |
Görsel |
|
15 |
Ekonomik Zarar Eşiği |
Önerilen kaynaklar |
Görsel |
|
16/17 |
YIL SONU SINAVI |
Önerilen kaynaklar |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
S.R. Radosevich & J.S. Holt. Weed Ecology, John Wiley & Sons.
Booth, B.D., S.D. Murphy, C.J. Swanton, 2003. Weed Ecology in Natural and Agricultural Systems. CABI Publishing, 303.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
4 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Temel bilim, genel ziraat mühendisliği, bitkisel üretimle ilgili temel konularda bilgi sahibi olur |
3 |
|
2 |
Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği ve mücadele yöntemlerini öğrenir |
3 |
|
3 |
Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların tanısı, biyolojisi ve mücadelesini uygulamalı olarak öğrenir |
4 |
|
4 |
Bitki koruma problemlerini kavrar, bilimsel yöntemlerle çözümü için gerekli beceriyi kazanır |
5 |
|
5 |
Bitki koruma problemlerine karşı uygun mücadele yöntemlerini seçerek, pratikte doğru kullanımını sağlar |
4 |
|
6 |
Laboratuvar kullanma, analiz yapma ve sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor yazma becerisi kazanır |
4 |
|
7 |
Gerekli teknolojileri kullanarak bilgiye ulaşır, bunları sentezleyerek sözlü sunumlar yapar |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
4 |
12 |
48 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
14 |
14 |
|
Toplam İş Yükü: | 142 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.68 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|