|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Bitki Virüs Hastalıklarının Tanılanmasında Kullanılan Yöntemler |
|
Dersin Kodu |
: |
BK-510 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUHARREM ARAP KAMBEROĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bitkilerde zararlı virüslerin saptanması ve tanılanmasında kullanılan biyolojik, serolojik ve moleküler yöntemlerin teorik ve pratik olarak öğrenilmesi
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bitkilerde zararlı viral etmenlerin saptanmasında ve tanılanmasında kullanılan biyolojik (mekanik inokulasyon ve indeksleme gibi), serolojik (agar double diffusion, çökelme, dot blot, ELISA gibi) ve molleküler (PCR, RFLP gibi) yöntemlerin teorik ve uygulamaları olarak öğretilmesi |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bitkilerde zararlı viral etmenler hakkında genel bilgiler ile bunların saptanmasında ve tanılanmasında kullanılan biyolojik (mekanik inokulasyon ve indeksleme gibi), serolojik (agar double diffusion, çökelme, dot blot, ELISA gibi) ve molleküler (PCR, RFLP gibi) yöntemler |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik, Laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Bitkilerde zararlı virüslerin genel özellikleri, ödev konularının belirlenmesi |
|
Görsel anlatım |
|
2 |
Bitkilerde zararlı virüslerin taşınma yolları, çoğalmaları ve mücadele yöntemleri |
Ders notlarından ve sunulardan çalışmak |
Görsel anlatım |
|
3 |
Bazı önemli kültür bitkilerinde zararlı virüsler |
Ders notlarından ve sunulardan çalışmak |
Görsel anlatım |
|
4 |
Virüslerin tanısında kullanılan tanı yöntemlerine giriş |
Ders notlarından ve sunulardan çalışmak |
Görsel anlatım |
|
5 |
Simptomatolojik tanı yöntemi |
Ders notlarından ve sunulardan çalışmak |
Görsel anlatım |
|
6 |
Simptomatolojik tanı yöntemi (Uygulama) |
Ders notlarından ve sunulardan çalışmak |
Laboratuvar çalışması |
|
7 |
Biyolojik tanı yöntemleri (mekanik inokulasyon, indeksleme) |
Ders notlarından ve sunulardan çalışmak |
Görsel anlatım |
|
8 |
Ara sınav |
Ders notlarından ve sunulardan çalışmak |
Yazılı |
|
9 |
Biyolojik tanı yöntemleri (Uygulama) |
Ders notlarından ve sunulardan çalışmak |
Laboratuvar |
|
10 |
Seroloji |
Ders notlarından ve sunulardan çalışmak |
Görsel anlatım |
|
11 |
Serolojik tanı yöntemleri |
Ders notlarından ve sunulardan çalışmak |
Görsel anlatım |
|
12 |
Serolojik tanı yöntemleri (Uygulama) |
Ders notlarından ve sunulardan çalışmak |
Laboratuvar |
|
13 |
Moleküler yöntemler |
Ders notlarından ve sunulardan çalışmak |
Görsel anlatım |
|
14 |
Moleküler yöntemler (Uygulama) |
Ders notlarından ve sunulardan çalışmak |
Laboratuvar çalışması |
|
15 |
Ödev sunumları |
Kaynak taraması |
Görsel sunum |
|
16/17 |
Yıl sonu sınavı |
Ders notlarından ve sunulardan çalışmak |
Yazılı |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Farklı kaynaklardan hazırlanan sunular
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Temel bilim, genel ziraat mühendisliği, bitkisel üretimle ilgili temel konularda bilgi sahibi olur |
5 |
|
2 |
Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği ve mücadele yöntemlerini öğrenir |
0 |
|
3 |
Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların tanısı, biyolojisi ve mücadelesini uygulamalı olarak öğrenir |
0 |
|
4 |
Bitki koruma problemlerini kavrar, bilimsel yöntemlerle çözümü için gerekli beceriyi kazanır |
5 |
|
5 |
Bitki koruma problemlerine karşı uygun mücadele yöntemlerini seçerek, pratikte doğru kullanımını sağlar |
5 |
|
6 |
Laboratuvar kullanma, analiz yapma ve sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor yazma becerisi kazanır |
5 |
|
7 |
Gerekli teknolojileri kullanarak bilgiye ulaşır, bunları sentezleyerek sözlü sunumlar yapar |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
30 |
90 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
6 |
6 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
6 |
6 |
|
Toplam İş Yükü: | 158 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.32 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|