Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Yabancı Ot Araştırma Yöntemleri

Dersin Kodu : BK-508

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. SİBEL UYGUR
Prof.Dr. FEYZULLAH NEZİHİUYGUR

Dersin Öğrenme Kazanımları : - Herboloji bilim dalında kullanılan laboratuvar yöntemlerini öğrenmek,
-Herboloji bilim dalında kullanılan arazi araştırma yöntemlerini bilmek,

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Herboloji bilim dalı içerisinde, gerek laboratuvarda gerekse tarla koşullarında kullanılan araştırma metodlarını tek tek ele alarak tartışmak ve öğrenmek dersin amacıdır.

Dersin İçeriği : Herboloji bilim dalı içerisindeki araştırma metodlarını tek tek ele alarak gerek laboratuvarda gerekse tarla koşullarında nasıl uygulandığı bu ders içerisinde tartışılacak ve uygulanacaktır. Birkaç örnek verecek olursak; Segetal flora ölçüm metodları, ekolojik faktörlerin yabancı ot gelişimine etkileri, tohumlarda çimlenme koşullarının belirlenmesi, topraktaki tohum bankasının belirlenmesi, kültür bitkisi yabancı ot ilişkilerinin ve rekabetin ortaya konulması, biyotest, allelopatik ölçüm yöntemleri, herbisitlerin biyoetkinliğinin belirlenmesi, kromotografik çalışmalar gibi.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik, laboratuvar


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Yabancı ot araştırma yöntemleri neden gereklidir. Önerilen kaynaklar Görsel
2 Segetal flora ölçüm metotları Önerilen kaynaklar Görsel
3 Ekolojik faktörlerin yabancı ot gelişimine etkileri Önerilen kaynaklar Görsel
4 Tohumlarda çimlenme koşullarının belirlenmesi Önerilen kaynaklar Görsel
5 Topraktaki tohum bankasının belirlenmesi Önerilen kaynaklar Görsel
6 Herbaryum teknikleri Önerilen kaynaklar Görsel
7 Rekabet çalışmaları Önerilen kaynaklar Görsel
8 Biyotest Önerilen kaynaklar Görsel
9 Allelopati ölçüm yöntemleri Önerilen kaynaklar Görsel
10 ARA SINAV Sınava kadar görülen konular
11 Herbisitlerin biyoetkinliklerinin belirlenmesi I Önerilen kaynaklar Görsel
12 Herbisitlerin biyoetkinliklerinin belirlenmesi II Önerilen kaynaklar Görsel
13 Kromotografik çalışmalar I Önerilen kaynaklar Görsel
14 Kromotografik çalışmalar II Önerilen kaynaklar Görsel
15 Biyolojik mücadele çalışmaları Önerilen kaynaklar Görsel
16/17 YIL SONU SINAVI Önerilen kaynaklar Yazılı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Kroschel, J., 2001. A Technical Manual for Parasitic Weed Research and Extension. Kluwer Academic Publishers, 256 P.
 Uygur, F.N., 1991. Herboloji Araştırma Yöntemleri. Ç.Ü. Ziraat Fakültesi Bitki Koruma Bölümü, Yardımcı Ders Notu, 69 s.
 Zirai Mücadele Standart İlaç Deneme Motodları. Tarım ve Köyişleri Bakanlığı Tarımsal Araştırmalar Genel Müdürlüğü, 1996, 124 s.
 Manual for Field Trials in Plant Protection. CIBA-GEIGY, Plant Protection, 271 P.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 4 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Temel bilim, genel ziraat mühendisliği, bitkisel üretimle ilgili temel konularda bilgi sahibi olur 3
2 Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği ve mücadele yöntemlerini öğrenir 3
3 Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların tanısı, biyolojisi ve mücadelesini uygulamalı olarak öğrenir 3
4 Bitki koruma problemlerini kavrar, bilimsel yöntemlerle çözümü için gerekli beceriyi kazanır 5
5 Bitki koruma problemlerine karşı uygun mücadele yöntemlerini seçerek, pratikte doğru kullanımını sağlar 5
6 Laboratuvar kullanma, analiz yapma ve sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor yazma becerisi kazanır 4
7 Gerekli teknolojileri kullanarak bilgiye ulaşır, bunları sentezleyerek sözlü sunumlar yapar 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 15 4 60
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 4 10 40
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü: 138
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.52
Dersin AKTS Kredisi: 6