|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Yabancı Ot Araştırma Yöntemleri |
|
Dersin Kodu |
: |
BK-508 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. SİBEL UYGUR Prof.Dr. FEYZULLAH NEZİHİUYGUR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
- Herboloji bilim dalında kullanılan laboratuvar yöntemlerini öğrenmek, -Herboloji bilim dalında kullanılan arazi araştırma yöntemlerini bilmek,
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Herboloji bilim dalı içerisinde, gerek laboratuvarda gerekse tarla koşullarında kullanılan araştırma metodlarını tek tek ele alarak tartışmak ve öğrenmek dersin amacıdır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Herboloji bilim dalı içerisindeki araştırma metodlarını tek tek ele alarak gerek laboratuvarda gerekse tarla koşullarında nasıl uygulandığı bu ders içerisinde tartışılacak ve uygulanacaktır. Birkaç örnek verecek olursak; Segetal flora ölçüm metodları, ekolojik faktörlerin yabancı ot gelişimine etkileri, tohumlarda çimlenme koşullarının belirlenmesi, topraktaki tohum bankasının belirlenmesi, kültür bitkisi yabancı ot ilişkilerinin ve rekabetin ortaya konulması, biyotest, allelopatik ölçüm yöntemleri, herbisitlerin biyoetkinliğinin belirlenmesi, kromotografik çalışmalar gibi. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik, laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Yabancı ot araştırma yöntemleri neden gereklidir. |
Önerilen kaynaklar |
Görsel |
|
2 |
Segetal flora ölçüm metotları |
Önerilen kaynaklar |
Görsel |
|
3 |
Ekolojik faktörlerin yabancı ot gelişimine etkileri |
Önerilen kaynaklar |
Görsel |
|
4 |
Tohumlarda çimlenme koşullarının belirlenmesi |
Önerilen kaynaklar |
Görsel |
|
5 |
Topraktaki tohum bankasının belirlenmesi |
Önerilen kaynaklar |
Görsel |
|
6 |
Herbaryum teknikleri |
Önerilen kaynaklar |
Görsel |
|
7 |
Rekabet çalışmaları |
Önerilen kaynaklar |
Görsel |
|
8 |
Biyotest |
Önerilen kaynaklar |
Görsel |
|
9 |
Allelopati ölçüm yöntemleri |
Önerilen kaynaklar |
Görsel |
|
10 |
ARA SINAV |
Sınava kadar görülen konular |
|
|
11 |
Herbisitlerin biyoetkinliklerinin belirlenmesi I |
Önerilen kaynaklar |
Görsel |
|
12 |
Herbisitlerin biyoetkinliklerinin belirlenmesi II |
Önerilen kaynaklar |
Görsel |
|
13 |
Kromotografik çalışmalar I |
Önerilen kaynaklar |
Görsel |
|
14 |
Kromotografik çalışmalar II |
Önerilen kaynaklar |
Görsel |
|
15 |
Biyolojik mücadele çalışmaları |
Önerilen kaynaklar |
Görsel |
|
16/17 |
YIL SONU SINAVI |
Önerilen kaynaklar |
Yazılı |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Kroschel, J., 2001. A Technical Manual for Parasitic Weed Research and Extension. Kluwer Academic Publishers, 256 P.
Uygur, F.N., 1991. Herboloji Araştırma Yöntemleri. Ç.Ü. Ziraat Fakültesi Bitki Koruma Bölümü, Yardımcı Ders Notu, 69 s.
Zirai Mücadele Standart İlaç Deneme Motodları. Tarım ve Köyişleri Bakanlığı Tarımsal Araştırmalar Genel Müdürlüğü, 1996, 124 s.
Manual for Field Trials in Plant Protection. CIBA-GEIGY, Plant Protection, 271 P.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
4 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Temel bilim, genel ziraat mühendisliği, bitkisel üretimle ilgili temel konularda bilgi sahibi olur |
3 |
|
2 |
Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği ve mücadele yöntemlerini öğrenir |
3 |
|
3 |
Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların tanısı, biyolojisi ve mücadelesini uygulamalı olarak öğrenir |
3 |
|
4 |
Bitki koruma problemlerini kavrar, bilimsel yöntemlerle çözümü için gerekli beceriyi kazanır |
5 |
|
5 |
Bitki koruma problemlerine karşı uygun mücadele yöntemlerini seçerek, pratikte doğru kullanımını sağlar |
5 |
|
6 |
Laboratuvar kullanma, analiz yapma ve sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor yazma becerisi kazanır |
4 |
|
7 |
Gerekli teknolojileri kullanarak bilgiye ulaşır, bunları sentezleyerek sözlü sunumlar yapar |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
15 |
4 |
60 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
1 |
16 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
4 |
10 |
40 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
12 |
12 |
|
Toplam İş Yükü: | 138 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.52 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|