Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Böceklerin Sınıflandırılması I

Dersin Kodu : BK-505

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. CENGİZ KAZAK
Prof.Dr. KAMİL KARUT

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1. Böceklere akraba canlılar ile böceklerin sistematikteki yerlerini bilir
2. Tanı anahtarının kullanılmasını ve tanıda kullanılan karakterleri bilir
3. Böceklerin takım düzeyinde tanısını yapabilir
4. Böceklerin familya düzeyinde tanısını yapabilir
5. Böceklerin familya düzeyinde ekolojik istekleri ile habitatları hakkında bilgi edinir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Böceklerin sistematikteki yerlerini öğreterek takım ve familya düzeyinde tanıtmak, ekolojik istekleri ile yaşam ortamları hakkında bilgi vermek, Böcelerin sınıflandırılması II dersine hazır hale getirmek

Dersin İçeriği : Böceklerin sistematikteki yeri, böcek sınıflandırmasında kullanılan tanı karakterleri, böcek takım ve familyalarının önemli tanı karakterleri ile ekolojik ve yaşam alanlarının tanıtılması

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik, laboratuvar ve saha


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Dersin genel tanıtımı Triplehorn& Johnson Böcekleri tanımak (Borror and Delong’s introduction to the Study of Insects) Görsel anlatım
2 İzlenecek tanı anahtarı hakkında genel bilgi Triplehorn& Johnson Böcekleri tanımak (Borror and Delong’s introduction to the Study of Insects) Görsel anlatım
3 Enthognat böcekler Triplehorn& Johnson Böcekleri tanımak (Borror and Delong’s introduction to the Study of Insects), 169-177 Görsel anlatım
4 Apterygot böcekler Triplehorn& Johnson Böcekleri tanımak (Borror and Delong’s introduction to the Study of Insects), 177-181 Görsel anlatım
5 Ephemeroptera, Odonata Triplehorn& Johnson Böcekleri tanımak (Borror and Delong’s introduction to the Study of Insects), 181-209 Görsel anlatım
6 Orthoptera Triplehorn& Johnson Böcekleri tanımak (Borror and Delong’s introduction to the Study of Insects), 209-227 Görsel anlatım
7 Phasmatodea, Grylloblattodea, Mantophasmatodea, Dermaptera Triplehorn& Johnson Böcekleri tanımak (Borror and Delong’s introduction to the Study of Insects), 227-239 Görsel anlatım
8 Arasınav
9 Plecoptera, Embiidina Triplehorn& Johnson Böcekleri tanımak (Borror and Delong’s introduction to the Study of Insects), 239-247 Görsel anlatım
10 Zoraptera, Isoptera Triplehorn& Johnson Böcekleri tanımak (Borror and Delong’s introduction to the Study of Insects), 247-260 Görsel anlatım
11 Mantodea, Blattodea Triplehorn& Johnson Böcekleri tanımak (Borror and Delong’s introduction to the Study of Insects), 260-268 Görsel anlatım
12 Hemiptera Triplehorn& Johnson Böcekleri tanımak (Borror and Delong’s introduction to the Study of Insects), 268-300 Görsel anlatım
13 Hemiptera Triplehorn& Johnson Böcekleri tanımak (Borror and Delong’s introduction to the Study of Insects), 300-333 Görsel anlatım
14 Thysonoptera, Psocoptera Triplehorn& Johnson Böcekleri tanımak (Borror and Delong’s introduction to the Study of Insects),333-356 Görsel anlatım
15 Phthiraptera Triplehorn& Johnson Böcekleri tanımak (Borror and Delong’s introduction to the Study of Insects),356 Görsel anlatım
16/17 Yıl Sonu Sınavı (Final)


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Triplehorn& Johnson Böcekleri tanımak (Borror and Delong’s introduction to the Study of Insects Genel Entomoloji (Prof. Dr. İbrahim Akif KANSU) Böcekler, Entomolojinin ana hatları (Prof. Dr. Ali GÖK)
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 70
    Ödev/Proje/Diğer 2 30
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Temel bilim, genel ziraat mühendisliği, bitkisel üretimle ilgili temel konularda bilgi sahibi olur 4
2 Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği ve mücadele yöntemlerini öğrenir 5
3 Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların tanısı, biyolojisi ve mücadelesini uygulamalı olarak öğrenir 4
4 Bitki koruma problemlerini kavrar, bilimsel yöntemlerle çözümü için gerekli beceriyi kazanır 4
5 Bitki koruma problemlerine karşı uygun mücadele yöntemlerini seçerek, pratikte doğru kullanımını sağlar 3
6 Laboratuvar kullanma, analiz yapma ve sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor yazma becerisi kazanır 4
7 Gerekli teknolojileri kullanarak bilgiye ulaşır, bunları sentezleyerek sözlü sunumlar yapar 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 5 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü: 138
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.52
Dersin AKTS Kredisi: 6