|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Böceklerin Sınıflandırılması I |
|
Dersin Kodu |
: |
BK-505 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. CENGİZ KAZAK Prof.Dr. KAMİL KARUT |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1. Böceklere akraba canlılar ile böceklerin sistematikteki yerlerini bilir 2. Tanı anahtarının kullanılmasını ve tanıda kullanılan karakterleri bilir 3. Böceklerin takım düzeyinde tanısını yapabilir 4. Böceklerin familya düzeyinde tanısını yapabilir 5. Böceklerin familya düzeyinde ekolojik istekleri ile habitatları hakkında bilgi edinir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Böceklerin sistematikteki yerlerini öğreterek takım ve familya düzeyinde tanıtmak, ekolojik istekleri ile yaşam ortamları hakkında bilgi vermek, Böcelerin sınıflandırılması II dersine hazır hale getirmek |
|
Dersin İçeriği |
: |
Böceklerin sistematikteki yeri, böcek sınıflandırmasında kullanılan tanı karakterleri, böcek takım ve familyalarının önemli tanı karakterleri ile ekolojik ve yaşam alanlarının tanıtılması |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik, laboratuvar ve saha |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dersin genel tanıtımı |
Triplehorn& Johnson Böcekleri tanımak (Borror and Delong’s introduction to the Study of Insects) |
Görsel anlatım |
|
2 |
İzlenecek tanı anahtarı hakkında genel bilgi |
Triplehorn& Johnson Böcekleri tanımak (Borror and Delong’s introduction to the Study of Insects) |
Görsel anlatım |
|
3 |
Enthognat böcekler |
Triplehorn& Johnson Böcekleri tanımak (Borror and Delong’s introduction to the Study of Insects), 169-177 |
Görsel anlatım |
|
4 |
Apterygot böcekler |
Triplehorn& Johnson Böcekleri tanımak (Borror and Delong’s introduction to the Study of Insects), 177-181 |
Görsel anlatım |
|
5 |
Ephemeroptera, Odonata |
Triplehorn& Johnson Böcekleri tanımak (Borror and Delong’s introduction to the Study of Insects), 181-209 |
Görsel anlatım |
|
6 |
Orthoptera |
Triplehorn& Johnson Böcekleri tanımak (Borror and Delong’s introduction to the Study of Insects), 209-227 |
Görsel anlatım |
|
7 |
Phasmatodea, Grylloblattodea, Mantophasmatodea, Dermaptera |
Triplehorn& Johnson Böcekleri tanımak (Borror and Delong’s introduction to the Study of Insects), 227-239 |
Görsel anlatım |
|
8 |
Arasınav |
|
|
|
9 |
Plecoptera, Embiidina |
Triplehorn& Johnson Böcekleri tanımak (Borror and Delong’s introduction to the Study of Insects), 239-247 |
Görsel anlatım |
|
10 |
Zoraptera, Isoptera |
Triplehorn& Johnson Böcekleri tanımak (Borror and Delong’s introduction to the Study of Insects), 247-260 |
Görsel anlatım |
|
11 |
Mantodea, Blattodea |
Triplehorn& Johnson Böcekleri tanımak (Borror and Delong’s introduction to the Study of Insects), 260-268 |
Görsel anlatım |
|
12 |
Hemiptera |
Triplehorn& Johnson Böcekleri tanımak (Borror and Delong’s introduction to the Study of Insects), 268-300 |
Görsel anlatım |
|
13 |
Hemiptera |
Triplehorn& Johnson Böcekleri tanımak (Borror and Delong’s introduction to the Study of Insects), 300-333 |
Görsel anlatım |
|
14 |
Thysonoptera, Psocoptera |
Triplehorn& Johnson Böcekleri tanımak (Borror and Delong’s introduction to the Study of Insects),333-356 |
Görsel anlatım |
|
15 |
Phthiraptera |
Triplehorn& Johnson Böcekleri tanımak (Borror and Delong’s introduction to the Study of Insects),356 |
Görsel anlatım |
|
16/17 |
Yıl Sonu Sınavı (Final) |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Triplehorn& Johnson Böcekleri tanımak (Borror and Delong’s introduction to the Study of Insects Genel Entomoloji (Prof. Dr. İbrahim Akif KANSU) Böcekler, Entomolojinin ana hatları (Prof. Dr. Ali GÖK)
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
70 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
30 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Temel bilim, genel ziraat mühendisliği, bitkisel üretimle ilgili temel konularda bilgi sahibi olur |
4 |
|
2 |
Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği ve mücadele yöntemlerini öğrenir |
5 |
|
3 |
Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların tanısı, biyolojisi ve mücadelesini uygulamalı olarak öğrenir |
4 |
|
4 |
Bitki koruma problemlerini kavrar, bilimsel yöntemlerle çözümü için gerekli beceriyi kazanır |
4 |
|
5 |
Bitki koruma problemlerine karşı uygun mücadele yöntemlerini seçerek, pratikte doğru kullanımını sağlar |
3 |
|
6 |
Laboratuvar kullanma, analiz yapma ve sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor yazma becerisi kazanır |
4 |
|
7 |
Gerekli teknolojileri kullanarak bilgiye ulaşır, bunları sentezleyerek sözlü sunumlar yapar |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
5 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
20 |
20 |
|
Toplam İş Yükü: | 138 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.52 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|