Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Böceklerin Toplanması ve Kolleksiyonu

Dersin Kodu : BK-502

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. EKREM ATAKAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Böceklerin toplam ve saklama ve öldürme yöntemlerini öğrenir.
Böceklerin koleksiyonlarının yapılması, saklanması ve müzelerde korunma esaslarını öğrenir.
Böcekleri habitatlarını, buralardan toplanması, takım ve familya düzeylerinde sınıflandırmasını öğrenir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : BK-502 Böceklerin Toplanması ve Kolleksiyonu

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Çeşitli gruptan böceklerin bulundukları yerlerde aranması, bulunan böcek ve akr örnkeklerinin uygun olarak habitatlardan toplanıp laboratuvara taşınması, laboratuarda ve müzelerde saklama yöntemlerinin öğretilmesi, böcek takımlarının değişik formlarının arazide ve laboratuarda teşhisleri de ders kapsamında işlenecektir. Dersi alan öğrenciler değişik böcek gruplarının kolleksiyonlarını hazırlayacaklardır.

Dersin İçeriği : a) Böcek nereden nasıl toplanacağı, b) toplanan böcek ve akarların öldürme yöntemleri ve saklama koşulları, c) Koleksiyon materyalleri ve böceklerin koleksiyon yapım teknikleri e) Toplanan böceklerin takım ve familya düzeylerinde ayrımlarının yapılarak, bir koleksiyon hazırlamaları dersin içeriğidir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik, laboratuar ve alan


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Genel toplama ve saklama yöntemleri (ne zaman ve nereden toplanmalı, toplama ekipmanları, diğer tip toplama aletleri Değişik ders notları ve kitaplar ile derse hazırlık Power point sunu, uygulamalı anlatım
2 Böceklerin öldürülme işlemleri ve kullanılan kimyasallar Değişik ders notları ve kitaplar ile derse hazırlık Power point sunu, uygulamalı anlatım
3 Toplanan örneklerin kolleksiyona hazırlanması Böceklerin saklanması (kuruda saklama, sıvıda saklama) Değişik ders notları ve kitaplar ile derse hazırlık Power point sunu, uygulamalı anlatım
4 Mikroskop slaytlarının yapılması Değişik ders notları ve kitaplar ile derse hazırlık Power point sunu, uygulamalı anlatım
5 Koruma ve depolama Böcekleri paketleme ve gönderme Değişik ders notları ve kitaplar ile derse hazırlık Power point sunu, uygulamalı anlatım
6 Böcek takımları için özel toplama ve saklama yöntemleri Apterigota’nın, Ephemeroptera, Odonata ve Orthoptera’nın toplanması ve saklanması toplanması Değişik ders notları ve kitaplar ile derse hazırlık Power point sunu, uygulamalı anlatım
7 Isoptera, Dermeptera, Embioptera, Plecoptera,Psocoptera, Zoroptera, Mallophaga ve Anoplura’nın toplanamsı ve saklanması Değişik ders notları ve kitaplar ile derse hazırlık Power point sunu, uygulamalı anlatım
8 Ara Sınav Değişik ders notları ve kitaplar ile ara sınava hazırlık
9 Thysanoptera, Hemiptera-Homoptera, Coleoptera, Strepsiptera ve Mecoptera’nın toplanması ve saklanması Neuroptera, Trichoptera, Lepidoptera, Diptera Siphonoptera ve Hymenoptera’nın toplanması ve saklanması Toplanan örneklerin kolleksiyona hazırlanması Power point sunu, uygulamalı anlatım
10 Öğrencilerin değişik takımdan böcekleri habibatlardan toplamaları ve usulune uygun bir şekilde kolleksiyonlarını yapmaları Toplanan örneklerin kolleksiyona hazırlanması Böceklerin değişik habitatlardan toplanması, laboratuarda colleksiyonlarının yapılması
11 Öğrencilerin değişik takımdan böcekleri habibatlardan toplamaları ve usulune uygun bir şekilde kolleksiyonlarını yapmaları Toplanan örneklerin kolleksiyona hazırlanması Böceklerin değişik habitatlardan toplanması, laboratuarda colleksiyonlarının yapılması
12 Öğrencilerin değişik takımdan böcekleri habibatlardan toplamaları ve usulune uygun bir şekilde kolleksiyonlarını yapmaları Toplanan örneklerin kolleksiyona hazırlanması Böceklerin değişik habitatlardan toplanması, laboratuarda colleksiyonlarının yapılması
13 Öğrencilerin değişik takımdan böcekleri habibatlardan toplamaları ve usulune uygun bir şekilde kolleksiyonlarını yapmaları Toplanan örneklerin kolleksiyona hazırlanması Böceklerin değişik habitatlardan toplanması, laboratuarda colleksiyonlarının yapılması
14 Öğrencilerin değişik takımdan böcekleri habibatlardan toplamaları ve usulune uygun bir şekilde kolleksiyonlarını yapmaları Toplanan örneklerin kolleksiyona hazırlanması Böceklerin değişik habitatlardan toplanması, laboratuarda colleksiyonlarının yapılması
15 Öğrencilerin değişik takımdan böcekleri habibatlardan toplamaları ve usulune uygun bir şekilde kolleksiyonlarını yapmaları Toplanan örneklerin kolleksiyona hazırlanması Böceklerin değişik habitatlardan toplanması, laboratuarda colleksiyonlarının yapılması
16/17 Final Sınavı Öğrencilerin hazırlamış oldukları kolleksiyonunun değerlendirilerek başarı notunun verilmesi


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Borror , D.J., De Long, D. M. and Triplehorn, C.A., 1981. An Introduction to the Study of Insects. Fifth edition, Saunders College Publishing,Holt, Rinehart and Winston The Dryden Press
 Kıyak, S., 2000. Entomolojik Müze Metotları. Öğün Matbaacılık, Ankara, 201 s.
 Hoffard, W. H., Anderson R. L. and Sites, H. W., 1980. How To Collect And Prepare Forest Insect & Dısease Organısms and Plant Specımens For Identıfıcatıon. General Report SA-GR 13, pp. 12.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 70
    Ödev/Proje/Diğer 6 30
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Temel bilim, genel ziraat mühendisliği, bitkisel üretimle ilgili temel konularda bilgi sahibi olur 2
2 Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği ve mücadele yöntemlerini öğrenir 2
3 Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların tanısı, biyolojisi ve mücadelesini uygulamalı olarak öğrenir 3
4 Bitki koruma problemlerini kavrar, bilimsel yöntemlerle çözümü için gerekli beceriyi kazanır 3
5 Bitki koruma problemlerine karşı uygun mücadele yöntemlerini seçerek, pratikte doğru kullanımını sağlar 2
6 Laboratuvar kullanma, analiz yapma ve sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor yazma becerisi kazanır 4
7 Gerekli teknolojileri kullanarak bilgiye ulaşır, bunları sentezleyerek sözlü sunumlar yapar 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 16 3 48
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 6 10 60
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 143
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.72
Dersin AKTS Kredisi: 6