|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Böceklerin Toplanması ve Kolleksiyonu |
|
Dersin Kodu |
: |
BK-502 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. EKREM ATAKAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Böceklerin toplam ve saklama ve öldürme yöntemlerini öğrenir. Böceklerin koleksiyonlarının yapılması, saklanması ve müzelerde korunma esaslarını öğrenir. Böcekleri habitatlarını, buralardan toplanması, takım ve familya düzeylerinde sınıflandırmasını öğrenir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
BK-502 Böceklerin Toplanması ve Kolleksiyonu
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Çeşitli gruptan böceklerin bulundukları yerlerde aranması, bulunan böcek ve akr örnkeklerinin uygun olarak habitatlardan toplanıp laboratuvara taşınması, laboratuarda ve müzelerde saklama yöntemlerinin öğretilmesi, böcek takımlarının değişik formlarının arazide ve laboratuarda teşhisleri de ders kapsamında işlenecektir. Dersi alan öğrenciler değişik böcek gruplarının kolleksiyonlarını hazırlayacaklardır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
a) Böcek nereden nasıl toplanacağı, b) toplanan böcek ve akarların öldürme yöntemleri ve saklama koşulları, c) Koleksiyon materyalleri ve böceklerin koleksiyon yapım teknikleri e) Toplanan böceklerin takım ve familya düzeylerinde ayrımlarının yapılarak, bir koleksiyon hazırlamaları dersin içeriğidir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik, laboratuar ve alan |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Genel toplama ve saklama yöntemleri (ne zaman ve nereden toplanmalı, toplama ekipmanları, diğer tip toplama aletleri |
Değişik ders notları ve kitaplar ile derse hazırlık |
Power point sunu, uygulamalı anlatım |
|
2 |
Böceklerin öldürülme işlemleri ve kullanılan kimyasallar |
Değişik ders notları ve kitaplar ile derse hazırlık |
Power point sunu, uygulamalı anlatım |
|
3 |
Toplanan örneklerin kolleksiyona hazırlanması
Böceklerin saklanması (kuruda saklama, sıvıda saklama)
|
Değişik ders notları ve kitaplar ile derse hazırlık |
Power point sunu, uygulamalı anlatım |
|
4 |
Mikroskop slaytlarının yapılması |
Değişik ders notları ve kitaplar ile derse hazırlık |
Power point sunu, uygulamalı anlatım |
|
5 |
Koruma ve depolama
Böcekleri paketleme ve gönderme
|
Değişik ders notları ve kitaplar ile derse hazırlık |
Power point sunu, uygulamalı anlatım |
|
6 |
Böcek takımları için özel toplama ve saklama yöntemleri
Apterigota’nın, Ephemeroptera, Odonata ve Orthoptera’nın toplanması ve saklanması toplanması |
Değişik ders notları ve kitaplar ile derse hazırlık |
Power point sunu, uygulamalı anlatım |
|
7 |
Isoptera, Dermeptera, Embioptera, Plecoptera,Psocoptera, Zoroptera, Mallophaga ve Anoplura’nın toplanamsı ve saklanması |
Değişik ders notları ve kitaplar ile derse hazırlık |
Power point sunu, uygulamalı anlatım |
|
8 |
Ara Sınav |
Değişik ders notları ve kitaplar ile ara sınava hazırlık |
|
|
9 |
Thysanoptera, Hemiptera-Homoptera, Coleoptera, Strepsiptera ve Mecoptera’nın toplanması ve saklanması Neuroptera, Trichoptera, Lepidoptera, Diptera Siphonoptera ve Hymenoptera’nın toplanması ve saklanması |
Toplanan örneklerin kolleksiyona hazırlanması |
Power point sunu, uygulamalı anlatım |
|
10 |
Öğrencilerin değişik takımdan böcekleri habibatlardan toplamaları ve usulune uygun bir şekilde kolleksiyonlarını yapmaları |
Toplanan örneklerin kolleksiyona hazırlanması |
Böceklerin değişik habitatlardan toplanması, laboratuarda colleksiyonlarının yapılması |
|
11 |
Öğrencilerin değişik takımdan böcekleri habibatlardan toplamaları ve usulune uygun bir şekilde kolleksiyonlarını yapmaları |
Toplanan örneklerin kolleksiyona hazırlanması |
Böceklerin değişik habitatlardan toplanması, laboratuarda colleksiyonlarının yapılması |
|
12 |
Öğrencilerin değişik takımdan böcekleri habibatlardan toplamaları ve usulune uygun bir şekilde kolleksiyonlarını yapmaları |
Toplanan örneklerin kolleksiyona hazırlanması |
Böceklerin değişik habitatlardan toplanması, laboratuarda colleksiyonlarının yapılması |
|
13 |
Öğrencilerin değişik takımdan böcekleri habibatlardan toplamaları ve usulune uygun bir şekilde kolleksiyonlarını yapmaları |
Toplanan örneklerin kolleksiyona hazırlanması |
Böceklerin değişik habitatlardan toplanması, laboratuarda colleksiyonlarının yapılması |
|
14 |
Öğrencilerin değişik takımdan böcekleri habibatlardan toplamaları ve usulune uygun bir şekilde kolleksiyonlarını yapmaları |
Toplanan örneklerin kolleksiyona hazırlanması |
Böceklerin değişik habitatlardan toplanması, laboratuarda colleksiyonlarının yapılması |
|
15 |
Öğrencilerin değişik takımdan böcekleri habibatlardan toplamaları ve usulune uygun bir şekilde kolleksiyonlarını yapmaları |
Toplanan örneklerin kolleksiyona hazırlanması |
Böceklerin değişik habitatlardan toplanması, laboratuarda colleksiyonlarının yapılması |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Öğrencilerin hazırlamış oldukları kolleksiyonunun değerlendirilerek başarı notunun verilmesi |
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Borror , D.J., De Long, D. M. and Triplehorn, C.A., 1981. An Introduction to the Study of Insects. Fifth edition, Saunders College Publishing,Holt, Rinehart and Winston The Dryden Press
Kıyak, S., 2000. Entomolojik Müze Metotları. Öğün Matbaacılık, Ankara, 201 s.
Hoffard, W. H., Anderson R. L. and Sites, H. W., 1980. How To Collect And Prepare Forest Insect & Dısease Organısms and Plant Specımens For Identıfıcatıon. General Report SA-GR 13, pp. 12.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
70 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
6 |
30 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Temel bilim, genel ziraat mühendisliği, bitkisel üretimle ilgili temel konularda bilgi sahibi olur |
2 |
|
2 |
Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği ve mücadele yöntemlerini öğrenir |
2 |
|
3 |
Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların tanısı, biyolojisi ve mücadelesini uygulamalı olarak öğrenir |
3 |
|
4 |
Bitki koruma problemlerini kavrar, bilimsel yöntemlerle çözümü için gerekli beceriyi kazanır |
3 |
|
5 |
Bitki koruma problemlerine karşı uygun mücadele yöntemlerini seçerek, pratikte doğru kullanımını sağlar |
2 |
|
6 |
Laboratuvar kullanma, analiz yapma ve sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor yazma becerisi kazanır |
4 |
|
7 |
Gerekli teknolojileri kullanarak bilgiye ulaşır, bunları sentezleyerek sözlü sunumlar yapar |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
16 |
3 |
48 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
10 |
2 |
20 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
6 |
10 |
60 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 143 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.72 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|