Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Entomolojide Özel Araştırma Yöntemleri I |
|
Dersin Kodu |
: |
BK-503 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. SERDAR SATAR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bir konuda kaynak taraması nasıl yapılır Farklı kaynaklardan yapılana bir literatür taraması nasıl derlenip bir araya getirilerek harmanlanır. Harmanlanmış bu bilgi topluluğu nasıl sunu haline getirilir ve öncelikler nelerdir. Sunun sunulmasında dikkate edilmesi gereken hususlar nelerdir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Entomolojide Özel Araştırma Yöntemleri dersi kapsamında dersi alan yüksek lisan ve doktora öğrencilerene bir araştırma yapmada temel bilinmesi gereken öncden yapılmış araştırmaların taranması bunların derlenemesi ve bunlardan bir çıktı elde edilmesi kazandırılmaya çalışılmaktadır. Buda öğrencileri yüksek lisans ve doktora tez yazımında yardımcı olmaktadır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
literatür taraması (scholar. google, national agriculture library (nal), agricola) ve bu literatürlewrin derlenmesi dersin içeriğini oluşturmaktadır |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Bitki Koruma Bölümü Seminer salonu |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Üzerinde çalışılacak konunun belirlenmesi |
İlginizi çeken makelelerin okunması, seminer konsuna karar verilmesi |
Seminer salonunda yüz yüze konu ile ilgili tartışma |
|
2 |
Belirlenen konu üzerinde kaynak taraması I (ödev) |
Değişik kaynakalardan konu ile ilgili tarama |
Seminer salonunda yüz yüze konu ile ilgili tartışma |
|
3 |
Belirlenen konu üzerinde kaynak taraması II (ödev) |
Değişik kaynakalardan konu ile ilgili tarama |
Seminer salonunda yüz yüze konu ile ilgili tartışma |
|
4 |
Taranan kaynakların derlenmesi ve bir araya getirilmesi I (ödev) |
Taranan kaynakların derlenmesi |
Seminer salonunda yüz yüze konu ile ilgili tartışma |
|
5 |
Taranan kaynakların derlenmesi ve bir araya getirilmesi II (Ödev) |
Taranan kaynakların derlenmesi |
Seminer salonunda yüz yüze konu ile ilgili tartışma |
|
6 |
Taranan kaynakların derlenmesi ve bir araya getirilmesi III (ödev) |
Taranan kaynakların derlenmesi |
Seminer salonunda yüz yüze konu ile ilgili tartışma |
|
7 |
Konu ile ilgili sunu hazırlanması I (ödev) |
PowePoint ile Sunun hazırlanması |
Seminer salonunda yüz yüze konu ile ilgili tartışma |
|
8 |
Konu ile ilgili sunu hazırlanması II |
PowePoint ile Sunun hazırlanması |
Seminer salonunda yüz yüze konu ile ilgili tartışma |
|
9 |
Konu ile ilgili sunu hazırlanması III (Ödev) |
PowePoint ile Sunun hazırlanması |
Seminer salonunda yüz yüze konu ile ilgili tartışma |
|
10 |
Hazırlana sunu üzerine tartışma ve gerekli düzeltmelerin yapılması I (ödev) |
Gerekli düzeltmeler için sunun gözden geçirilmesi |
Seminer salonunda yüz yüze konu ile ilgili tartışma |
|
11 |
Hazırlana sunu üzerine tartışma ve gerekli düzeltmelerin yapılması II (ödev) |
Gerekli düzeltmeler için sunun gözden geçirilmesi |
Seminer salonunda yüz yüze konu ile ilgili tartışma |
|
12 |
Sunun sunulması |
Sunun bir kaç tanıdık önünde zamanlama ve diğer düzeltmeler için önceden sunulması |
Seminer verilmesi, min 30 max 45 dakika ve devamında bölüm öregrencileri ve hocaları ile yüz yüze tartışma |
|
13 |
Sunulan sunu üzerine iyi ve hatalı noktalar tartışılması I (ödev) |
Sunu üzerine değerlendirme |
Seminer salonunda yüz yüze konu ile ilgili tartışma |
|
14 |
Sunulan sunu üzerine iyi ve hatalı noktalar tartışılması II (ödev) |
Sunu üzerine değerlendirme |
Seminer salonunda yüz yüze konu ile ilgili tartışma |
|
15 |
Sunulan sunu üzerine iyi ve hatalı noktalar üzerine tartışma III |
Sunu üzerine değerlendirme |
Seminer salonunda yüz yüze konu ile ilgili tartışma |
|
16/17 |
Final sınavı |
|
Sözlü sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Temel bilim, genel ziraat mühendisliği, bitkisel üretimle ilgili temel konularda bilgi sahibi olur |
2 |
|
2 |
Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği ve mücadele yöntemlerini öğrenir |
4 |
|
3 |
Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların tanısı, biyolojisi ve mücadelesini uygulamalı olarak öğrenir |
4 |
|
4 |
Bitki koruma problemlerini kavrar, bilimsel yöntemlerle çözümü için gerekli beceriyi kazanır |
5 |
|
5 |
Bitki koruma problemlerine karşı uygun mücadele yöntemlerini seçerek, pratikte doğru kullanımını sağlar |
3 |
|
6 |
Laboratuvar kullanma, analiz yapma ve sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor yazma becerisi kazanır |
4 |
|
7 |
Gerekli teknolojileri kullanarak bilgiye ulaşır, bunları sentezleyerek sözlü sunumlar yapar |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|