Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Arazide Arıtma

Dersin Kodu : CEV426

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. AHMET YÜCEER

Dersin Öğrenme Kazanımları : Doğal çevre ve su, toprak, bitkiler, mikroorganizmalar ve atmosfer etkileşimlerinden meydana gelen fiziksel, kimyasal ve biyolojik süreçlerin kavranmasını amaçlar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin temel amaçları fiziksel özellikler, tasarım amaçları ve arazi arıtma, sulakalan gibi doğal arıtma sistemleri, su ve bitki sistemleri çeşitli arıtma olanakları karşılaştırmak ve arıtılan atıksuyun beklenen kalitede olup olmadığını tartışmaktır.

Dersin İçeriği : Kullanılmış suların arazide arıtılmasında uygulanan metotlar, sulama, hızlı infiltrasyon, akıtma ve diğer sistemler. Tasfiyeyi etkileyen temel faktörler.Tasfiye metotlarının projelendirilmesi ve uygulanması.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslikler


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Atıksuların arazide tasviyesinde uygulanan metotlar Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, tartışma
2 Atıksuların arazi üzerindeki tasfiyesinde etkiyen faktörler Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, tartışma
3 Atıksuların arazi üzerindeki tasfiyesinde etkiyen faktörler Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, tartışma
4 Arazide arıtma ve halk sağlığı ile ilgili hususlar Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, tartışma
5 Hızlı infiltrasyon sistemleri Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, tartışma
6 Hızlı infiltrasyon sistemleri Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, tartışma
7 Hızlı infiltrasyon sistemleri Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, tartışma
8 Arasınav Arasınava hazırlık Yazılı sınav
9 Su dağıtma teknikleri Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, tartışma
10 Arazi üzerinde akıtma sistemleri Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, tartışma
11 Arazi üzerinde akıtma sistemleri Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, tartışma
12 Su dağıtma sistemleri Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, tartışma
13 Su dağıtma sistemleri Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, tartışma
14 Diğer sistemler Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, tartışma
15 Final Sınavı Final Sınavına Hazırlık Yazılı sınav
16/17 Final Sınavı Final Sınavına Hazırlık Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Metcalf and Eddy, 1991( 3rd. edt.). Wastewater Engineering- Treatment, Disposal and Reuse, McGraw-Hill Publications, SINGAPORE.
 Campbell C. S., Ogden M. Constructed Wetland in the Sustainable Landscape, John Willey and Sons Publisher, USA
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde yeterli altyapıya sahip olma 4
2 Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde sahip olduğu kuramsal bilgileri uygulayabilme 4
3 Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi 4
4 Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi 4
5 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları, uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve kullanma, modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi 3
6 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi 3
7 Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin çalışabilme 4
8 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme 4
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme 5
10 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek düzeyde kullanma 4
11 Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme 5
12 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci 5
13 Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık 3
14 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak 4
15 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 3 39
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 3 39
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü: 88
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.52
Dersin AKTS Kredisi: 4