Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Uzmanlık Alan Dersi

Dersin Kodu : EGT1 700

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : İlk 2 Yıl

Dersin Dönemi : Tüm Yıl (32 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. SABAHATTİN ÇAM
Prof.Dr. SONGÜL SONAY GÜÇRAY
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MEMET KARAKUŞ
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MEHMET BİLGİN
Dr.Öğr. ÜyesiDr. FATMA SADIK
Dr.Öğr. ÜyesiDr. FULYA CENKSEVEN ÖNDER
Öğr.Gör. İSMAİL SANBERK
Dr.Öğr. Üyesi METEHAN ÇELİK
Prof.Dr. TURAN AKBAŞ
Prof.Dr. ŞÜKRAN KILBAŞ KÖKTAŞ
Doç.Dr. AHMET DOĞANAY
Doç.Dr. MEDİHA SARI
Dr.Öğr. ÜyesiDr. BİRSEL AYBEK
Doç.Dr. MERAL ATICI KILIÇ
Arş.Gör. MÜKERREM AKBULUT TAŞ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Alanıyla ilgili Türkçe ve yabancı dilde yayınlanmış kaynaklara hangi yollarla ulaşacağını öğrenir.
Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşıp inceler
Alanıyla ilgili Türkiye´de hangi konuların çalışılmadığını ve araştırmaya gereksinim duyulan konuları belirler.
Çalışacağı konu alanını belirler.
Belirlediği alanla ilgili kaynakları inceler.
Kaynakları inceleme sonucunda konuyu hangi değişkenler açısından ele alacağını belirler.
Araştırma problemini belirler.
Araştırma problemiyle ilgili dergi, kitap vb kaynaklardan yararlanarak giriş kısmını yazar.
Problemi incelemek için hangi yöntemi kullanacağını belirler.
Tez konusuyla ilgili ana çalışmadan önce ön çalışma yapar.
Tez hazırlama sürecinde ihtiyaç duyduğu alanlarda akademik danışmanından yardım ister.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin amacı, öğrencinin tez konusu olarak belirlediği alanla ilgili literatürü inceleyip konunun hangi değişkenler açısından ele alındığını belirlemesine, tez konusunu, yöntemini belirlemesine yardım etmek ve tez çalışması sırasında gereksinim duyduğu bilimsel rehberliği sağlamaktır.

Dersin İçeriği : Tez konusu, konuyla ilgili kaynaklar, konuyla ilgili değişkenler, konuyu araştırma yöntem ve teknikleri, örneklem seçimi, veri analiz ve raporlaştırma.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Öğretim üyesi ofisi


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Dersin içeriği, yapılacak çalışmalar, kullanılacak yöntem ve teknikler ve değerlendirme hakkında bilgi verme. . Dersle ilgili kaynakların incelenmesi Araştırma- inceleme
2 Türkçe ve yabancı dilde yayınlanmış kaynaklara ulaşma yolları. Dersle ilgili kaynakların incelenmesi Araştırma-inceleme
3 Alanıyla ilgili ulaşılan ve konu açısından incelenen kaynakların sunulması. Sunu raporu hazırlama Rapor hazırlama
4 Alanıyla ilgili ulaşılan ve yöntem açısından incelenen kaynakların sunulması. Sunu raporu hazırlama Sunu
5 Alanında çalışmaya ihtiyaç duyulan alanların belirlenmesi. Literatür tarama Araştırma inceleme
6 Bu alanlardan hangisinin çalışılacağına karar verilmesi. Literatür tarama Araştırma inceleme, Tartışma
7 Karar verilen alanla ilgili kaynakları inceleme. Literatür tarama Araştırma inceleme, Tartışma
8 Araştırma probleminin belirlenmesi Literatür tarama Araştırma inceleme, Tartışma
9 Araştırma problemine uygun yöntemin belirlenmesi. Literatür tarama Araştırma inceleme, Tartışma
10 Örneklemin belirlenmesi. Literatür tarama Araştırma inceleme, Tartışma
11 Veri toplama tekniklerinin belirlenmesi Literatür tarama Araştırma inceleme, Tartışma
12 Ana çalışmaya geçmeden önce ön çalışma yapılması. Pilot çalışma uygulamaları Ölçme aracı uygulamaları
13 Ön çalışmayı değerlendirerek ana çalışmasını planlar Veri analizi Veri analizi
14 Dönem boyunca yapılan çalışmaların değerlendirilmesi. Dönem boyunca yapılan çalışmaları gözden geçirme Tartışma


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Kvale, S. (1996). Interviews: An introduction to qualitative research interviewing. London: Sage Publications.
 Miles, B. M. & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis (2nd ed.). London: Sage Publications.
 Corey, G., Corey, M. S., Calland, P ve Russell, J. M. (1992). Group techniques. California: Brooks Cole Publishing Company.
 Bogdan, R.C. & Biklen, S.K. (1992). Qualitative research for education: an introduction to theory and methods. London: Allyn and Bacon.
 Robson, C. (1993). Real world research. Oxford: Blackwell Publications.
 Kvale, S. (1996). Interviews: An introduction to qualitative research interviewing. London: Sage Publications
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0
    Ödev/Proje/Diğer 1 100
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Eğitim bilimleri lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. 3
2 Bir problemin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, problemi bir bütünlük içerisinde değerlendirir 4
3 Eğitim bilimleri alanındaki bilimsel bir makaleyi inceler 5
4 Eğitim bilimleri alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır 4
5 Bireyi tanıma teknik ve araçlarını uygular ve geliştirir 5
6 Uzmanlık eğitiminin sağladığı bilgi ve deneyimler çerçevesinde eğitim bilimleri alanından mezun olan bireylere rehberlik eder. 2
7 Uzmanlık alanını eğitim ortamında işlevsel hale getirebilecek uygulamalar konusunda bilgi ve deneyim kazanır. 3
8 Uzmanlık alanına dönük uygulamalarında paydaş davranışları konusunda bir öngörü geliştirir. 1
9 Eğitim bilimleri kapsamındaki bir problemi bilimsel bir bakış açısıyla çözer. 4
10 Eğitim bilimleri alanı kapsamındaki kuramsal bilgiyi uygulama alanı ile bütünleştirir. 3
11 Eğitim bilimlerine dönük uygulamalarında yerel ve ulusal düzeyde yaşanan sorunların çözümünde sorumluluk alır. 2
12 Öğrencilerle, öğretmenlerle okul yönetimi, aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. 1
13 Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir. 5
14 Uzmanlık alanı ile ilgili süreçler ve ulaştığı sonuçlar konusunda meslektaşlarını bilgilendirir. 2
15 Uzmanlık alanında gereksinim duyduğu farklı istatistiksel teknikleri ve bilgi-iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. 4
16 Eğitim bilimlerine dönük uygulamalarının başarıya ulaşmasına kurum çalışanlarının desteğini (işbirliğini) sağlar. 0
17 Uzmanlık alanı/ ilişkili olduğu disiplinlerde özümsediği bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir. 5
18 Eğitim bilimleri alanındaki sorunların kaynaklarını tespit ederek, sorunların çözümüne katkıda bulunur. 3
19 Eğitim ortamındaki tüm paydaşlara uzmanlık alanının gerekliliğini ifade ederek onların işbirliğini sağlar. 2
20 Uzmanlık alanı ile ilgili uygulamalarında ortaya çıkan gereksinimleri eleştirel bir gözle değerlendirir. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 20 20
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 0 0 0
Toplam İş Yükü: 146
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.84
Dersin AKTS Kredisi: 6