|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Uzmanlık Alan Dersi |
|
Dersin Kodu |
: |
EGT1 700 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
İlk 2 Yıl |
|
Dersin Dönemi |
: |
Tüm Yıl (32 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. SABAHATTİN ÇAM Prof.Dr. SONGÜL SONAY GÜÇRAY Dr.Öğr. ÜyesiDr. MEMET KARAKUŞ Dr.Öğr. ÜyesiDr. MEHMET BİLGİN Dr.Öğr. ÜyesiDr. FATMA SADIK Dr.Öğr. ÜyesiDr. FULYA CENKSEVEN ÖNDER Öğr.Gör. İSMAİL SANBERK Dr.Öğr. Üyesi METEHAN ÇELİK Prof.Dr. TURAN AKBAŞ Prof.Dr. ŞÜKRAN KILBAŞ KÖKTAŞ Doç.Dr. AHMET DOĞANAY Doç.Dr. MEDİHA SARI Dr.Öğr. ÜyesiDr. BİRSEL AYBEK Doç.Dr. MERAL ATICI KILIÇ Arş.Gör. MÜKERREM AKBULUT TAŞ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Alanıyla ilgili Türkçe ve yabancı dilde yayınlanmış kaynaklara hangi yollarla ulaşacağını öğrenir. Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşıp inceler Alanıyla ilgili Türkiye´de hangi konuların çalışılmadığını ve araştırmaya gereksinim duyulan konuları belirler. Çalışacağı konu alanını belirler. Belirlediği alanla ilgili kaynakları inceler. Kaynakları inceleme sonucunda konuyu hangi değişkenler açısından ele alacağını belirler. Araştırma problemini belirler. Araştırma problemiyle ilgili dergi, kitap vb kaynaklardan yararlanarak giriş kısmını yazar. Problemi incelemek için hangi yöntemi kullanacağını belirler. Tez konusuyla ilgili ana çalışmadan önce ön çalışma yapar. Tez hazırlama sürecinde ihtiyaç duyduğu alanlarda akademik danışmanından yardım ister.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı, öğrencinin tez konusu olarak belirlediği alanla ilgili literatürü inceleyip konunun hangi değişkenler açısından ele alındığını belirlemesine, tez konusunu, yöntemini belirlemesine yardım etmek ve tez çalışması sırasında gereksinim duyduğu bilimsel rehberliği sağlamaktır.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Tez konusu, konuyla ilgili kaynaklar, konuyla ilgili değişkenler, konuyu araştırma yöntem ve teknikleri, örneklem seçimi, veri analiz ve raporlaştırma.
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Öğretim üyesi ofisi |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dersin içeriği, yapılacak çalışmalar, kullanılacak yöntem ve teknikler ve değerlendirme hakkında bilgi verme.
.
|
Dersle ilgili kaynakların incelenmesi |
Araştırma- inceleme |
|
2 |
Türkçe ve yabancı dilde yayınlanmış kaynaklara ulaşma yolları.
|
Dersle ilgili kaynakların incelenmesi |
Araştırma-inceleme |
|
3 |
Alanıyla ilgili ulaşılan ve konu açısından incelenen kaynakların sunulması.
|
Sunu raporu hazırlama |
Rapor hazırlama |
|
4 |
Alanıyla ilgili ulaşılan ve yöntem açısından incelenen kaynakların sunulması.
|
Sunu raporu hazırlama |
Sunu |
|
5 |
Alanında çalışmaya ihtiyaç duyulan alanların belirlenmesi.
|
Literatür tarama |
Araştırma inceleme |
|
6 |
Bu alanlardan hangisinin çalışılacağına karar verilmesi.
|
Literatür tarama |
Araştırma inceleme, Tartışma |
|
7 |
Karar verilen alanla ilgili kaynakları inceleme.
|
Literatür tarama |
Araştırma inceleme, Tartışma |
|
8 |
Araştırma probleminin belirlenmesi |
Literatür tarama |
Araştırma inceleme, Tartışma |
|
9 |
Araştırma problemine uygun yöntemin belirlenmesi.
|
Literatür tarama |
Araştırma inceleme, Tartışma |
|
10 |
Örneklemin belirlenmesi.
|
Literatür tarama |
Araştırma inceleme, Tartışma |
|
11 |
Veri toplama tekniklerinin belirlenmesi |
Literatür tarama |
Araştırma inceleme, Tartışma |
|
12 |
Ana çalışmaya geçmeden önce ön çalışma yapılması.
|
Pilot çalışma uygulamaları |
Ölçme aracı uygulamaları |
|
13 |
Ön çalışmayı değerlendirerek ana çalışmasını planlar |
Veri analizi |
Veri analizi |
|
14 |
Dönem boyunca yapılan çalışmaların değerlendirilmesi.
|
Dönem boyunca yapılan çalışmaları gözden geçirme |
Tartışma |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Kvale, S. (1996). Interviews: An introduction to qualitative research interviewing. London: Sage Publications.
Miles, B. M. & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis (2nd ed.). London: Sage Publications.
Corey, G., Corey, M. S., Calland, P ve Russell, J. M. (1992). Group techniques. California: Brooks Cole Publishing Company.
Bogdan, R.C. & Biklen, S.K. (1992). Qualitative research for education: an introduction to theory and methods. London: Allyn and Bacon.
Robson, C. (1993). Real world research. Oxford: Blackwell Publications.
Kvale, S. (1996). Interviews: An introduction to qualitative research interviewing. London: Sage Publications
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
100 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Eğitim bilimleri lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir.
|
3 |
|
2 |
Bir problemin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, problemi bir bütünlük içerisinde değerlendirir
|
4 |
|
3 |
Eğitim bilimleri alanındaki bilimsel bir makaleyi inceler |
5 |
|
4 |
Eğitim bilimleri alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır
|
4 |
|
5 |
Bireyi tanıma teknik ve araçlarını uygular ve geliştirir |
5 |
|
6 |
Uzmanlık eğitiminin sağladığı bilgi ve deneyimler çerçevesinde eğitim bilimleri alanından mezun olan bireylere rehberlik eder.
|
2 |
|
7 |
Uzmanlık alanını eğitim ortamında işlevsel hale getirebilecek uygulamalar konusunda bilgi ve deneyim kazanır.
|
3 |
|
8 |
Uzmanlık alanına dönük uygulamalarında paydaş davranışları konusunda bir öngörü geliştirir. |
1 |
|
9 |
Eğitim bilimleri kapsamındaki bir problemi bilimsel bir bakış açısıyla çözer.
|
4 |
|
10 |
Eğitim bilimleri alanı kapsamındaki kuramsal bilgiyi uygulama alanı ile bütünleştirir.
|
3 |
|
11 |
Eğitim bilimlerine dönük uygulamalarında yerel ve ulusal düzeyde yaşanan sorunların çözümünde sorumluluk alır. |
2 |
|
12 |
Öğrencilerle, öğretmenlerle okul yönetimi, aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
1 |
|
13 |
Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir.
|
5 |
|
14 |
Uzmanlık alanı ile ilgili süreçler ve ulaştığı sonuçlar konusunda meslektaşlarını bilgilendirir.
|
2 |
|
15 |
Uzmanlık alanında gereksinim duyduğu farklı istatistiksel teknikleri ve bilgi-iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. |
4 |
|
16 |
Eğitim bilimlerine dönük uygulamalarının başarıya ulaşmasına kurum çalışanlarının desteğini (işbirliğini) sağlar.
|
0 |
|
17 |
Uzmanlık alanı/ ilişkili olduğu disiplinlerde özümsediği bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir. |
5 |
|
18 |
Eğitim bilimleri alanındaki sorunların kaynaklarını tespit ederek, sorunların çözümüne katkıda bulunur. |
3 |
|
19 |
Eğitim ortamındaki tüm paydaşlara uzmanlık alanının gerekliliğini ifade ederek onların işbirliğini sağlar.
|
2 |
|
20 |
Uzmanlık alanı ile ilgili uygulamalarında ortaya çıkan gereksinimleri eleştirel bir gözle değerlendirir. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
5 |
70 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
20 |
20 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
0 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
0 |
0 |
0 |
|
Toplam İş Yükü: | 146 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.84 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|