Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Bitki Koruma Makinaları

Dersin Kodu : BKP456

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. ALİ BAYAT

Dersin Öğrenme Kazanımları : Kimyasal savaş gereksinimleri için karar verir
Tarımsal savaş yöntemlerinden en uygun olanını seçer
En uygun ilaç normunu ve ilacı seçer
Tarımsal savaşta uygun meme tipini belirler

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Zararlı, hastalık ve yabancı otlarla mücadelede kullanılan bitki koruma ekipmanlarının tanıtımı, dizayn paremetreleri, kalibrasyon ve bakımı ile bitki koruma makinalarının seçimi öğretilir.

Dersin İçeriği : Zararlı ve Hastalıklarla mücadele yöntemleri, Kimyasal mücadele ve kullanılan kimyasalların tanıtımı, pülverizasyon teknikleri, pülverizatör organları, pülverizatör tipleri, ilaçlama etkinliğini etkileyen faktörler, sulama sistemleri ile kimyasal uygulama, Elektrosatik püskürtme teknikleri, Tohum ilaçlama makinaları, Pülverizatör seçimi, bakımı ve kalibrasyonu

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Dersilk, labratuvar ve tarla alanı


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Ekonomik zarar eşiği ve ekonomik zarar düzeyi Kaynak kitaplardan ilgili bölümler Power point sunular ve ders notları kullanılarak yüzyüze ders, labratuvarda uygulama
2 Bitki koruma ilaçları sınıflandırılması, kalıcılıkları, kullanım durumu, etki şekilleri,uygulamada güvenlik önlemleri Kaynak kitaplardan ilgili bölümler Power point sunular ve ders notları kullanılarak yüzyüze ders, labratuvarda uygulama
3 Bitki koruma makinalarının sınıflandırılması, pülverizasyon tekniği, ilaç normu damla çapı ilişkisi, kaplama oranı Kaynak kitaplardan ilgili bölümler Power point sunular ve ders notları kullanılarak yüzyüze ders, labratuvarda uygulama
4 Pülverizasyon karakteristikleri, Kaynak kitaplardan ilgili bölümler Power point sunular ve ders notları kullanılarak yüzyüze ders, labratuvarda uygulama
5 Değme açıları, kaplama oranı ilişkileri, damla oluşumu, taşınması ve sürüklenme Kaynak kitaplardan ilgili bölümler Power point sunular ve ders notları kullanılarak yüzyüze ders, labratuvarda uygulama
6 Pülverizatörlerin çalışma ilkesi ve ana organları Kaynak kitaplardan ilgili bölümler Power point sunular ve ders notları kullanılarak yüzyüze ders, labratuvarda uygulama
7 Pülverizatörlede kullanılan pompalar Kaynak kitaplardan ilgili bölümler Power point sunular ve ders notları kullanılarak yüzyüze ders, labratuvarda uygulama
8 ARA SINAVI
9 Pülverizatörlerde verdi ayar sistemleri, depolar, püskürtma askı sistemleri, depo doldurma sistemleri, pülverizatörlede kullanılan memeler. Kaynak kitaplardan ilgili bölümler Power point sunular ve ders notları kullanılarak yüzyüze ders, labratuvarda uygulama
10 Pülverizasyon için gerekli eneji hesabı, Kaynak kitaplardan ilgili bölümler Power point sunular ve ders notları kullanılarak yüzyüze ders, labratuvarda uygulama
11 Basınç enerjisi le çalışan memeler Kaynak kitaplardan ilgili bölümler Power point sunular ve ders notları kullanılarak yüzyüze ders, labratuvarda uygulama
12 Sıvı bitki koruma ilaçlarının elektro statik yükle yüklenmesi Kaynak kitaplardan ilgili bölümler Power point sunular ve ders notları kullanılarak yüzyüze ders, labratuvarda uygulama
13 Tarımsal kimyasalların yağmurlama sulama sistemleri ile uygulanması Kaynak kitaplardan ilgili bölümler Power point sunular ve ders notları kullanılarak yüzyüze ders, labratuvarda uygulama
14 Tozlayıcılar ve Mikro granül uygulayıcıları Kaynak kitaplardan ilgili bölümler Power point sunular ve ders notları kullanılarak yüzyüze ders, labratuvarda uygulama
15 Fümigasyon ve toprak sterilizasyonu Kaynak kitaplardan ilgili bölümler Power point sunular ve ders notları kullanılarak yüzyüze ders, labratuvarda uygulama
16/17 YILSONU SINAVI


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Matthews, G. A. Pesticide Application Methods. Blacwell Science.3. rd Edition.(2000)
 ZEREN,Y.,BAYAT,A., Tarımsal savaş mekanizasyonu, ÇÜ.Ziraat fakültesi ders kitapları yayın No: A-27 ADANA (1999
  Matthews, G. A. Pest management. Longman Inc. 1984
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 5 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Bitki sağlığı alanında sorun olan hastalık, zararlı ve yabancı otlarla ilgili sorunların belirlenmesi ve etmenlerin tanınması için gerekli donanıma sahip olur. 0
2 Bitki Koruma sorunlarının çözümü için sahip olduğu bilgileri kullanarak, doğal kaynakların korunması ve sürdürülebilirliği ön planda tutarak en uygun ekonomik mücadele yöntemini seçer. 3
3 Mesleki bilgilerini tarımın ilgili paydaşlarına aktarabilme, üretici ve uygulayıcı kuruluşlarla iletişim kurabilme becerisi kazanma 1
4 Savaş yöntemlerinin pratikte doğru uygulanmasını sağlar ve sonuçlarını değerlendirerek yorumlar; kimyasal savaş yönteminin kullanılması gerektiği durumlarda talimatlara göre uygulanabilecek pestisitleri belirleyerek reçete yazar. 4
5 Bitki koruma alanında teknoloji uygulamalarında modern teknik araçları seçme ve kullanma 4
6 Laboratuar kullanma, bitki koruma alanında laboratuarda hastalık, zararlı ve yabancı otların teşhis, araştırma amaçlı üretim vb. analizlerini yapma, sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor etme becerisi 0
7 Meslek etiğine saygılı olma, Bitki Koruma ile ilgili ortaya çıkan sorunları yasal mevzuat ve yönetmelikler çerçevesinde anlama ve çözüm yöntemleri geliştirme yeteneği kazanma. 1
8 Gerekli teknolojileri kullanarak Bitki Koruma ile bilgilere ulaşır kendi bilgileri ile sentezleyerek yazılı ve sözlü sunumlar yapar. 0
9 Bilimsel araştırmanın temel yöntemlerini kavrama, bilimsel yöntemlerle çözümleyebilme becerisi kazanır. 1
10 Mesleğiyle ilgili konularda bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanır, uygulamalarda işe ilişkin güvenliği gözetir; mesleki etik sorumluluğu kazanır 1
11 Kültür bitkisi yetiştiriciliğinde verim kaybına neden olan etmenlerin biyolojisi, ekolojisi, sistematiği, mücadele yöntemleri vb. Bitki Korumanın genel konularını öğrenir. 2
12 Genelde Ziraat Mühendisliği, özelde de Bitki Koruma alanında yeterli altyapıya sahip olur 1
13 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 5 8 40
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü: 118
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.72
Dersin AKTS Kredisi: 5