|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Bitki Klinikleri |
|
Dersin Kodu |
: |
BKP452 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. YEŞİM AYSAN Prof.Dr. SİBEL UYGUR Prof.Dr. SERDAR SATAR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Devlet ve özel sektörün yer aldığı bitki koruma organizasyonlarını tanır, Tarımsal uygulamaları direkt tarlada veya bahçede görür ve öğrenir, Bitki koruma sorunlarına çözüm üretir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bitki koruma organizasyonu hakkında bilgi vermek, mesleki deneyimi direkt alanında görerek ve yaşayarak çözüm önerilerinde bulunmak dersin amacını oluşturmaktadır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Tarımsal işletmeleri ve tarım bakanlığına bağlı kuruluşları ziyaret ederek hastalık ve zararlı yönetiminde yapılanları incelemek |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Sınıf, laboratuar, arazi |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Derse giriş ve bölüm hakkında bilgilendirme
Ödevlerin verilmesi |
Önerilen kaynaklar |
Görsel |
|
2 |
Tarımsal İlaç Firmaları ve bunların bitki koruma sektöründeki yeri |
Önerilen kaynaklar |
Görsel |
|
3 |
Meyvelerin depo koşullarında korunması ile depo hastalık ve zararlıları ile mücadele (örnek tesis ziyareti) |
Önerilen kaynaklar |
Görsel ve Arazi Uygulama |
|
4 |
Tohum üretim firmaları ve bitki korumadaki yerleri (örnek tesis ziyareti) |
Önerilen kaynaklar |
Görsel ve Arazi Uygulama |
|
5 |
Sera ve topraksız tarım alanlarında bitki koruma sorunları ve çözüm önerileri (örnek tesis ziyareti) |
Önerilen kaynaklar |
Görsel ve Arazi Uygulama |
|
6 |
Bitki korumada biyolojik mücadele ve biyolojik mücadele etmenlerinin üretimleri (örnek tesis ziyareti) |
Önerilen kaynaklar |
Görsel ve Arazi Uygulama |
|
7 |
TİGEM´e ait birimlerde ve özel üretim alanlarında yetiştiricilik ve bitki koruma sorunları (örnek tesis ziyareti) |
Önerilen kaynaklar |
Görsel ve Arazi Uygulama |
|
8 |
Pestisitlerin ruhsatlandırma çalışmaları ve dikkat edilmesi gereken hususlar |
Önerilen kaynaklar |
Görsel |
|
9 |
Fidan üretimi ve bitki koruma (örnek tesis ziyareti) |
Önerilen kaynaklar |
Görsel ve Arazi Uygulama |
|
10 |
Elma üretimi, depolanması ve bitki koruma sorunları ve çözüm önerileri (örnek tesis ziyareti) |
Önerilen kaynaklar |
Görsel ve Arazi Uygulama |
|
11 |
ARA SINAV |
Sınava kadar görülen konular |
|
|
12 |
Bitki koruma mezunlarının görev yapabileceği mesleki kurum ve kuruluşlar ile mesleki inovasyon |
Önerilen kaynaklar |
Görsel |
|
13 |
Tarımsal araştırma istasyonlarında yürütülen çalışmalar (Örnek istasyon ziyareti) |
Önerilen kaynaklar |
Görsel ve Arazi Uygulama |
|
14 |
Tarımsal sürdürülebilirliği koruma adına bitki koruma sorunlarının çözümünde ve reçeteleme sisteminde etiksel yaklaşımlar |
Önerilen kaynaklar |
Görsel |
|
15 |
Çukurova Üniversites Ziraat Fakültesi araştırma istasyonu ve bitki koruma sorun ile çözümleri (merkez ziyareti) |
Önerilen kaynaklar |
Görsel ve Arazi Uygulama |
|
16/17 |
YIL SONU SINAVI |
Sınava kadar görülen konular |
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Tarım ve Köyişleri Bakanlığı, Bitki Koruma El Kitapları.
Bitki Bakteri hastalıkları
Unkrautbaempfung. Horst Börner. Gustav Fischer Verlag, Jena, 1995.
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Tarım ve Köyişleri Bakanlığı, Teknik Talimatları.
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
5 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bitki sağlığı alanında sorun olan hastalık, zararlı ve yabancı otlarla ilgili sorunların belirlenmesi ve etmenlerin tanınması için gerekli donanıma sahip olur. |
5 |
|
2 |
Bitki Koruma sorunlarının çözümü için sahip olduğu bilgileri kullanarak, doğal kaynakların korunması ve sürdürülebilirliği ön planda tutarak en uygun ekonomik mücadele yöntemini seçer. |
5 |
|
3 |
Mesleki bilgilerini tarımın ilgili paydaşlarına aktarabilme, üretici ve uygulayıcı kuruluşlarla iletişim kurabilme becerisi kazanma |
5 |
|
4 |
Savaş yöntemlerinin pratikte doğru uygulanmasını sağlar ve sonuçlarını değerlendirerek yorumlar; kimyasal savaş yönteminin kullanılması gerektiği durumlarda talimatlara göre uygulanabilecek pestisitleri belirleyerek reçete yazar. |
5 |
|
5 |
Bitki koruma alanında teknoloji uygulamalarında modern teknik araçları seçme ve kullanma |
5 |
|
6 |
Laboratuar kullanma, bitki koruma alanında laboratuarda hastalık, zararlı ve yabancı otların teşhis, araştırma amaçlı üretim vb. analizlerini yapma, sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor etme becerisi |
5 |
|
7 |
Meslek etiğine saygılı olma, Bitki Koruma ile ilgili ortaya çıkan sorunları yasal mevzuat ve yönetmelikler çerçevesinde anlama ve çözüm yöntemleri geliştirme yeteneği kazanma. |
5 |
|
8 |
Gerekli teknolojileri kullanarak Bitki Koruma ile bilgilere ulaşır kendi bilgileri ile sentezleyerek yazılı ve sözlü sunumlar yapar. |
5 |
|
9 |
Bilimsel araştırmanın temel yöntemlerini kavrama, bilimsel yöntemlerle çözümleyebilme becerisi kazanır. |
5 |
|
10 |
Mesleğiyle ilgili konularda bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanır, uygulamalarda işe ilişkin güvenliği gözetir; mesleki etik sorumluluğu kazanır |
5 |
|
11 |
Kültür bitkisi yetiştiriciliğinde verim kaybına neden olan etmenlerin biyolojisi, ekolojisi, sistematiği, mücadele yöntemleri vb. Bitki Korumanın genel konularını öğrenir.
|
5 |
|
12 |
Genelde Ziraat Mühendisliği, özelde de Bitki Koruma alanında yeterli altyapıya sahip olur |
5 |
|
13 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
5 |
12 |
60 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
15 |
15 |
|
Toplam İş Yükü: | 155 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.2 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|