|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Meyve Ve Bağ Zararlıları |
|
Dersin Kodu |
: |
BKP404 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. SERDAR SATAR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Meyve zararlılarını tanır Meyve zararlılarının biyolojilerini bilir. Meyve zararlılarına karşı uygulanacak kültürel önlemleri bilir. Meyve zararlılarına karşı uygulanacak kimyasal savaşı bilir. Meyve zararlılarına karşı uygulanacak biyolojik savaş yöntemini bilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Günümüz meyve ve bağ yetiştiriciliğinde önemli problemlerden biri de zararlılardan kaynaklan problemlerdir. Ürün kaybına neden olan etmenler karşı başarılı bir mücadele yapabilmek için bunların tanınmaları, yayılışları, ekolojik istekleri, biyolojileri, davranışları, bitkinin neresinde ne tür zarar oluşturdukları ve doğal düşmanlarının bilinmesinde zorunluluk vardır. Bu derste de değişik meyve gruplarında önemli kayıplara yol açan zararlılara karşı temel bilgilerin kazandırılması amaçlanmıştır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Meyve ve bağ (Turunçgil zararlıları, nar zararlıları, bağ zararlıları, sertçekirlekli meyve zararlıları, yumşak çekirdekli meyve zararlıları ve sert kabuklu meyve zararlıları) alanlarındaki zararlıların tanınması, biyolojisi, ekolojisi ve mücadelesi resim ve figürlerle destekli power point sunusu olarak |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Bitki Koruma bölüm derslik ve labaratuvarları, Çukurova Üniversitesi Ziraat fakültesi meyve ve bağ bahçeleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
TURUNÇGİL ZARARLILARI |
Meyve ve bağ zararlıları ders kitabındaki ilgili konular |
Ders uygulama laboratuvarında eğer mümkünse zararlılar gösterilerek ders notları ile birlikte işlenir. |
|
2 |
TURUNÇGİL ZARARLILARI (Devam) |
Ders notundaki ilgili konuların okunması |
Ders uygulama laboratuvarında eğer mümkünse zararlılar gösterilerek ders notları ile birlikte işlenir. |
|
3 |
TURUNÇGİL ZARARLILARI (Devam) |
Ders notundaki ilgili konuların okunması |
Ders uygulama laboratuvarında ve arazi şartlarında araziye gidilerek ders notları ile birlikte işlenir. |
|
4 |
SUPTROPİK MEYVE ZARARLILARI |
Ders notundaki ilgili konuların okunması |
Ders uygulama laboratuvarında eğer mümkünse zararlılar gösterilerek ders notları ile birlikte işlenir. |
|
5 |
SUPTROPİK MEYVE ZARARLILARI (DEVAM) |
Ders notundaki ilgili konuların okunması |
Ders uygulama laboratuvarında ve arazi şartlarında araziye gidilerek ders notları ile birlikte işlenir. |
|
6 |
ÜZÜMSÜ MEYVE ZARARLILARI ve ev ödevlerinin hazırlanması |
Ders notundaki ilgili konuların okunması, ödevler üzerine internette araştırma |
Uygulama labaratubarında ve araziye gidilerek arzide zararlılar gösterilerek ders notları ile birlikte işlenir. |
|
7 |
YUMUŞAK ÇEKİRDEKLİ MEYVE ZARARLILARI, ve ev ödevlerinin hazırlanması |
Ders notundaki ilgili konuların okunması, ödevler üzerine scholar.google´dan araştırma |
Ders uygulama laboratuvarında eğer mümkünse zararlılar gösterilerek ders notları ile birlikte işlenir. |
|
8 |
YUMUŞAK ÇEKİRDEKLİ MEYVE ZARARLILARI (Devam) ve ve ev ödevleri sunularının sunulması |
Ders notundaki ilgili konuların okunması, sunuların powerpoint sunusu olarak hazırlanması ve derste 10 dakikalık sunu olarak sunulup tartışılması için hazırlanmak |
Ders uygulama laboratuvarında ve arazi şartlarında araziye gidilerek ders notları ile birlikte işlenir. |
|
9 |
ARA SINAV |
Ara sınava kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak |
Yazılı sınav |
|
10 |
SERT ÇEKİRDEKLİ MEYVE ZARARLILARI |
Ders notundaki ilgili konuların okunması |
Ders uygulama laboratuvarında eğer mümkünse zararlılar gösterilerek ders notları ile birlikte işlenir |
|
11 |
SERT ÇEKİRDEKLİ MEYVE ZARARLILARI (Devam) |
Ders notundaki ilgili konuların okunması |
Ders uygulama laboratuvarında ve arazi şartlarında araziye gidilerek ders notları ile birlikte işlenir. |
|
12 |
SERT KABUKLU MEYVE ZARARLILARI |
Ders notundaki ilgili konuların okunması |
Ders uygulama laboratuvarında ve arazi şartlarında araziye gidilerek ders notları ile birlikte işlenir. |
|
13 |
SERT KABUKLU MEYVE ZARARLILARI (Devam) ve ev ödevlerinin hazırlanması |
Ders notundaki ilgili konuların okunması, ödevler üzerine scholar.google´dan araştırma |
Ders uygulama laboratuvarında ve arazi şartlarında araziye gidilerek işlenir. |
|
14 |
SERT KABUKLU MEYVE ZARARLILARI (Devam) ve ev ödevlerinin hazırlanması |
Ders notundaki ilgili konuların okunması, ödevler üzerine scholar.google´dan araştırma |
Ders uygulama laboratuvarında koleksiyon dolabında var olan zaralılara gösterilerek ders notları ile birlikte işlenir. |
|
15 |
SERT KABUKLU MEYVE ZARARLILARI (Devam) ve ev ödevleri sunularının sunulması |
Ders notundaki ilgili konuların okunması, sunularaın powerpoint sunusu olarak hazırlanması ve derste 10 dakikalık sunu olarak sunulup tartışılması |
Ders uygulama laboratuvarında ve arazi şartlarında araziye gidilerek ders notları ile birlikte işlenir. |
|
16/17 |
YIL SONU SINAVI |
Dönem sonuna kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak. |
yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Uygun, N., M.R. Ulusoy, İ. Karaca ve S. Satar, 2010. Meyve ve Bağ Zararlıları. Nobel matbaacılık, 347 s.
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
ALFORD, D.V., 1999. A Textbook of Agricultural Entomology. Blackwell Science Ltd., Oxford, 314p.
KOUL, O., Dhaliwal S.G., and Cuperus G.W., 2004. Integrated Pest Management, Potential, Constraints and Challenges. CABI Publishing, Wallingford, Oxfordshire, 329p.
EBELING, W., 1959. Subtropical Fruit Pest. University of California, Division of Agricultural Sciences, 436p.
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bitki sağlığı alanında sorun olan hastalık, zararlı ve yabancı otlarla ilgili sorunların belirlenmesi ve etmenlerin tanınması için gerekli donanıma sahip olur. |
5 |
|
2 |
Bitki Koruma sorunlarının çözümü için sahip olduğu bilgileri kullanarak, doğal kaynakların korunması ve sürdürülebilirliği ön planda tutarak en uygun ekonomik mücadele yöntemini seçer. |
5 |
|
3 |
Mesleki bilgilerini tarımın ilgili paydaşlarına aktarabilme, üretici ve uygulayıcı kuruluşlarla iletişim kurabilme becerisi kazanma |
3 |
|
4 |
Savaş yöntemlerinin pratikte doğru uygulanmasını sağlar ve sonuçlarını değerlendirerek yorumlar; kimyasal savaş yönteminin kullanılması gerektiği durumlarda talimatlara göre uygulanabilecek pestisitleri belirleyerek reçete yazar. |
5 |
|
5 |
Bitki koruma alanında teknoloji uygulamalarında modern teknik araçları seçme ve kullanma |
5 |
|
6 |
Laboratuar kullanma, bitki koruma alanında laboratuarda hastalık, zararlı ve yabancı otların teşhis, araştırma amaçlı üretim vb. analizlerini yapma, sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor etme becerisi |
3 |
|
7 |
Meslek etiğine saygılı olma, Bitki Koruma ile ilgili ortaya çıkan sorunları yasal mevzuat ve yönetmelikler çerçevesinde anlama ve çözüm yöntemleri geliştirme yeteneği kazanma. |
4 |
|
8 |
Gerekli teknolojileri kullanarak Bitki Koruma ile bilgilere ulaşır kendi bilgileri ile sentezleyerek yazılı ve sözlü sunumlar yapar. |
5 |
|
9 |
Bilimsel araştırmanın temel yöntemlerini kavrama, bilimsel yöntemlerle çözümleyebilme becerisi kazanır. |
4 |
|
10 |
Mesleğiyle ilgili konularda bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanır, uygulamalarda işe ilişkin güvenliği gözetir; mesleki etik sorumluluğu kazanır |
5 |
|
11 |
Kültür bitkisi yetiştiriciliğinde verim kaybına neden olan etmenlerin biyolojisi, ekolojisi, sistematiği, mücadele yöntemleri vb. Bitki Korumanın genel konularını öğrenir.
|
5 |
|
12 |
Genelde Ziraat Mühendisliği, özelde de Bitki Koruma alanında yeterli altyapıya sahip olur |
5 |
|
13 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
2 |
4 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
8 |
8 |
|
Toplam İş Yükü: | 87 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.48 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|