|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Endüstri Bitki Zararlıları |
|
Dersin Kodu |
: |
BKP402 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. EKREM ATAKAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Öğrenci endüstri bitkilerinin öneminin öğretilmesi Öğrenci, ders kapsamı ile ilgili olarak farklı kaynaklardan bilgiye ulaşabilme, tarla sörvelerinde bitki koruma sorunun analizi ve çözüm yeteneğinin kazanır. Öğrenci, kimyasal savaşa karar verildiğinde, entegre mücadele kavramı içerisinde en uygun tarım ilacı seçilerek, reçete yazma becerisinin kazanır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
BKP202 Entomoloji
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Endüstri bitkilerinde zararlı böcek ve akarları tanıtmak
Zararlıların, biyolojileri ve ekolojileri ve mücadeleleri konularında bilgiler sunmak Entegre mücadele disiplini içerisinde endüstri bitkilerinde zararlı sorunun çözülmesi ve bu amaçla değişik mücadele yöntemlerinin benimsetilmesini amaçlamaktır.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Ders kapsamı içerisinde pamuk, soya, yer fıstığı, tütün, ayçiçeği, kolza, şekerpancarı, patates, susam, anason, haşhaş, keten ve kenevir, çay gibi endüstri bitkilerinde zararlı böcek ve akarların sistematikteki yerleri, yayılışları, konukçuları, zarar şekilleri, biyolojik ve ekolojik özellikleri öğretilecektir. Bu zararlı organizmaların mücadele yöntemleri hakkında bilgiler öğretilecektir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Pamuk Zararlıları |
Ders notu ve yardımcı kaynaklarla derse hazırlık |
Dersin sunusu |
|
2 |
Pamuk Zararlıları |
Ders notu ve yardımcı kaynaklarla derse hazırlık |
Dersin sunusu |
|
3 |
Pamuk Zararlıları |
Ders notu ve yardımcı kaynaklarla derse hazırlık |
Dersin sunusu |
|
4 |
Pamuk Zararlıları |
Ders notu ve yardımcı kaynaklarla derse hazırlık |
Dersin sunusu |
|
5 |
Patates Zararlıları |
Ders notu ve yardımcı kaynaklarla derse hazırlık |
Dersin sunusu |
|
6 |
Patates Zararlıları |
Ders notu ve yardımcı kaynaklarla derse hazırlık |
Dersin sunusu |
|
7 |
Şekerpancarı Zararlıları |
Ders notu ve yardımcı kaynaklarla derse hazırlık |
Dersin sunusu |
|
8 |
Ara sınav |
Ders notları ve ders sunum CD’si ile sınava hazırlık |
|
|
9 |
Şekerpancarı Zararlıları |
Ders notu ve yardımcı kaynaklarla derse hazırlık |
Dersin sunusu |
|
10 |
Soya Fasulyesi Zararlıları |
Ders notu ve yardımcı kaynaklarla derse hazırlık |
Dersin sunusu |
|
11 |
Susam ve Yerfıstığı Zararlıları |
Ders notu ve yardımcı kaynaklarla derse hazırlık |
Dersin sunusu |
|
12 |
Ayçiçeği, Kolza ve Aspir zararlıları: |
Ders notu ve yardımcı kaynaklarla derse hazırlık |
Dersin sunusu |
|
13 |
Tütün Zararlıları |
Ders notu ve yardımcı kaynaklarla derse hazırlık |
Dersin sunusu |
|
14 |
Bazı tibbi ve aromatik bitki zararlıları |
Ders notu ve yardımcı kaynaklarla derse hazırlık |
Dersin sunusu |
|
15 |
Çay zararlıları |
Ders notu ve yardımcı kaynaklarla derse hazırlık |
Dersin sunusu |
|
16/17 |
Yarıyıl sonu sınavı |
İlgili yarıyıl sonuna kadar işlenmiş konuların kaynak ders kitaplarından ve verilen dersin sunum ve çıktılarından sınava hazırlanmalarının sağlanması |
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
1-Özbek, H. Ve Hayat, R. (2003) Tahıl, Sebze, Yem ve Endüstri Bitkileri Zararlıları, Atatürk. Ü. Z. F. Yayınları No: 340, Erzurum.
2. Mart, C. (2005) Pamukta Entegre Üretim. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Ziraat Fakültesi Bitki Koruma Bölümü, Kahramanmaraş, NO: 119, 84 s.
3. Higley, L.G. and Boethel, D.J. (1994). Handbook of Soybean Pests. ESA Publications Department P.136.
4. Rude, P.A (1984) Integrated Pest Managament For Cotton. University of California, Division of Agriculture and Natural Resources Publications 3305, p. 140.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bitki sağlığı alanında sorun olan hastalık, zararlı ve yabancı otlarla ilgili sorunların belirlenmesi ve etmenlerin tanınması için gerekli donanıma sahip olur. |
5 |
|
2 |
Bitki Koruma sorunlarının çözümü için sahip olduğu bilgileri kullanarak, doğal kaynakların korunması ve sürdürülebilirliği ön planda tutarak en uygun ekonomik mücadele yöntemini seçer. |
5 |
|
3 |
Mesleki bilgilerini tarımın ilgili paydaşlarına aktarabilme, üretici ve uygulayıcı kuruluşlarla iletişim kurabilme becerisi kazanma |
5 |
|
4 |
Savaş yöntemlerinin pratikte doğru uygulanmasını sağlar ve sonuçlarını değerlendirerek yorumlar; kimyasal savaş yönteminin kullanılması gerektiği durumlarda talimatlara göre uygulanabilecek pestisitleri belirleyerek reçete yazar. |
5 |
|
5 |
Bitki koruma alanında teknoloji uygulamalarında modern teknik araçları seçme ve kullanma |
5 |
|
6 |
Laboratuar kullanma, bitki koruma alanında laboratuarda hastalık, zararlı ve yabancı otların teşhis, araştırma amaçlı üretim vb. analizlerini yapma, sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor etme becerisi |
5 |
|
7 |
Meslek etiğine saygılı olma, Bitki Koruma ile ilgili ortaya çıkan sorunları yasal mevzuat ve yönetmelikler çerçevesinde anlama ve çözüm yöntemleri geliştirme yeteneği kazanma. |
5 |
|
8 |
Gerekli teknolojileri kullanarak Bitki Koruma ile bilgilere ulaşır kendi bilgileri ile sentezleyerek yazılı ve sözlü sunumlar yapar. |
5 |
|
9 |
Bilimsel araştırmanın temel yöntemlerini kavrama, bilimsel yöntemlerle çözümleyebilme becerisi kazanır. |
5 |
|
10 |
Mesleğiyle ilgili konularda bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanır, uygulamalarda işe ilişkin güvenliği gözetir; mesleki etik sorumluluğu kazanır |
5 |
|
11 |
Kültür bitkisi yetiştiriciliğinde verim kaybına neden olan etmenlerin biyolojisi, ekolojisi, sistematiği, mücadele yöntemleri vb. Bitki Korumanın genel konularını öğrenir.
|
5 |
|
12 |
Genelde Ziraat Mühendisliği, özelde de Bitki Koruma alanında yeterli altyapıya sahip olur |
5 |
|
13 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
16 |
2 |
32 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
5 |
2 |
10 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
5 |
5 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
7 |
7 |
|
Toplam İş Yükü: | 59 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.36 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
|
|
|