|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Böcek Fizyolojisi |
|
Dersin Kodu |
: |
BKP354 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. KAMİL KARUT |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1. Böceklerde kas ve hareketlerini öğrenir 2. Böceklerde sinir sistemi ve çalışma prensiplerini öğrenir 3. Böceklerde solunum ve dolaşım sistemlerini öğrenir 4. Böceklerde sindirim sistemi ve beslenme fizyolojisini öğrenir 5. Böceklerde üreme organları ve sistemlerini öğrenir 6. Böceklerde farklı duyusal sistemleri öğrenir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu derste, yeryüzünde başat olan böceklerin kas, dolaşım, boşaltım, solunum, sinir, üreme sistemleri ile böceklerin gelişmeleri ve farklı duyusal sistemleri hakkında temel bilgileri vermek amaçlanmaktadır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Böceklerde kas, sinir, dolaşım, boşaltım, üreme, solunum, sindirim sistemleri ile duyusal sistemler |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dersin genel tanıtımı |
Böcekler, Entomolojinin ana hatları (Gullan ve Cranston Çeviren Ali GÖK)
Genel Entomoloji (İ Akif Kansu)
|
Görsel anlatım |
|
2 |
Böceklerde dış anatomi |
Böcekler, Entomolojinin ana hatları (Gullan ve Cranston Çeviren Ali GÖK)
Genel Entomoloji (İ Akif Kansu)
|
Görsel anlatım |
|
3 |
Böceklerde kaslar ve hareketleri |
Böcekler, Entomolojinin ana hatları (Gullan ve Cranston Çeviren Ali GÖK)
Genel Entomoloji (İ Akif Kansu)
|
Görsel anlatım |
|
4 |
Böceklerde sinir sistemi ve çalışması |
Böcekler, Entomolojinin ana hatları (Gullan ve Cranston Çeviren Ali GÖK)
Genel Entomoloji (İ Akif Kansu)
|
Görsel anlatım |
|
5 |
Böceklerde endokrin sistem ve hormonlar |
Böcekler, Entomolojinin ana hatları (Gullan ve Cranston Çeviren Ali GÖK)
Genel Entomoloji (İ Akif Kansu)
|
Görsel anlatım |
|
6 |
Böceklerde dolaşım sistemi |
Böcekler, Entomolojinin ana hatları (Gullan ve Cranston Çeviren Ali GÖK)
Genel Entomoloji (İ Akif Kansu)
|
Görsel anlatım |
|
7 |
Böceklerde solunum sistemi |
hatları (Gullan ve Cranston Çeviren Ali GÖK)
Genel Entomoloji (İ Akif Kansu)
|
Görsel anlatım |
|
8 |
Böceklerde sindirim sistemi ve beslenme |
Böcekler, Entomolojinin ana hatları (Gullan ve Cranston Çeviren Ali GÖK)
Genel Entomoloji (İ Akif Kansu)
|
Görsel anlatım |
|
9 |
Ara sınav |
Ara sınava kadar işlenmiş konulara ders notu ve sunulardan hazırlanmak |
|
|
10 |
Böceklerde boşaltım sistemi |
Böcekler, Entomolojinin ana hatları (Gullan ve Cranston Çeviren Ali GÖK)
Genel Entomoloji (İ Akif Kansu)
|
Görsel anlatım |
|
11 |
Böceklerde üreme organları ve üremenin fizyolojisi |
Böcekler, Entomolojinin ana hatları (Gullan ve Cranston Çeviren Ali GÖK)
Genel Entomoloji (İ Akif Kansu)
|
Görsel anlatım |
|
12 |
Böceklerde deri değiştirme ve kontrolü |
Böcekler, Entomolojinin ana hatları (Gullan ve Cranston Çeviren Ali GÖK)
Genel Entomoloji (İ Akif Kansu)
|
Görsel anlatım |
|
13 |
Böceklerde duyusal sistemler (Görme) |
Böcekler, Entomolojinin ana hatları (Gullan ve Cranston Çeviren Ali GÖK)
Genel Entomoloji (İ Akif Kansu)
|
Görsel anlatım |
|
14 |
Böceklerde duyusal sistemler (mekanik uyarıcılar)
|
Böcekler, Entomolojinin ana hatları (Gullan ve Cranston Çeviren Ali GÖK)
Genel Entomoloji (İ Akif Kansu)
|
Görsel anlatım |
|
15 |
Böceklerde duyusal sistemler (kimyasal uyarıcılar) |
Böcekler, Entomolojinin ana hatları (Gullan ve Cranston Çeviren Ali GÖK)
Genel Entomoloji (İ Akif Kansu)
|
Görsel anlatım |
|
16/17 |
Yıl sonu sınavı (Final) |
Dönem sonuna kadar işlenmiş konulara ders notu ve sunulardan hazırlanmak |
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Farklı kaynaklardan yararlanılarak hazırlanmış ders notu ile görselleştirilerek hazırlanmış ve elektronik ortama aktarılmış Powerpoint sunuları
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Böcekler Entomolojinin ana hatları Gullan ve Cranston Çeviren Ali GÖK
Kansu, İ. A. 2005. Genel Entomoloji.
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
6 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bitki sağlığı alanında sorun olan hastalık, zararlı ve yabancı otlarla ilgili sorunların belirlenmesi ve etmenlerin tanınması için gerekli donanıma sahip olur. |
2 |
|
2 |
Bitki Koruma sorunlarının çözümü için sahip olduğu bilgileri kullanarak, doğal kaynakların korunması ve sürdürülebilirliği ön planda tutarak en uygun ekonomik mücadele yöntemini seçer. |
3 |
|
3 |
Mesleki bilgilerini tarımın ilgili paydaşlarına aktarabilme, üretici ve uygulayıcı kuruluşlarla iletişim kurabilme becerisi kazanma |
4 |
|
4 |
Savaş yöntemlerinin pratikte doğru uygulanmasını sağlar ve sonuçlarını değerlendirerek yorumlar; kimyasal savaş yönteminin kullanılması gerektiği durumlarda talimatlara göre uygulanabilecek pestisitleri belirleyerek reçete yazar. |
2 |
|
5 |
Bitki koruma alanında teknoloji uygulamalarında modern teknik araçları seçme ve kullanma |
2 |
|
6 |
Laboratuar kullanma, bitki koruma alanında laboratuarda hastalık, zararlı ve yabancı otların teşhis, araştırma amaçlı üretim vb. analizlerini yapma, sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor etme becerisi |
3 |
|
7 |
Meslek etiğine saygılı olma, Bitki Koruma ile ilgili ortaya çıkan sorunları yasal mevzuat ve yönetmelikler çerçevesinde anlama ve çözüm yöntemleri geliştirme yeteneği kazanma. |
4 |
|
8 |
Gerekli teknolojileri kullanarak Bitki Koruma ile bilgilere ulaşır kendi bilgileri ile sentezleyerek yazılı ve sözlü sunumlar yapar. |
3 |
|
9 |
Bilimsel araştırmanın temel yöntemlerini kavrama, bilimsel yöntemlerle çözümleyebilme becerisi kazanır. |
3 |
|
10 |
Mesleğiyle ilgili konularda bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanır, uygulamalarda işe ilişkin güvenliği gözetir; mesleki etik sorumluluğu kazanır |
3 |
|
11 |
Kültür bitkisi yetiştiriciliğinde verim kaybına neden olan etmenlerin biyolojisi, ekolojisi, sistematiği, mücadele yöntemleri vb. Bitki Korumanın genel konularını öğrenir.
|
4 |
|
12 |
Genelde Ziraat Mühendisliği, özelde de Bitki Koruma alanında yeterli altyapıya sahip olur |
5 |
|
13 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
6 |
12 |
72 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
15 |
15 |
|
Toplam İş Yükü: | 139 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.56 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|