Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Böcek Fizyolojisi

Dersin Kodu : BKP354

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. KAMİL KARUT

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1. Böceklerde kas ve hareketlerini öğrenir
2. Böceklerde sinir sistemi ve çalışma prensiplerini öğrenir
3. Böceklerde solunum ve dolaşım sistemlerini öğrenir
4. Böceklerde sindirim sistemi ve beslenme fizyolojisini öğrenir
5. Böceklerde üreme organları ve sistemlerini öğrenir
6. Böceklerde farklı duyusal sistemleri öğrenir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu derste, yeryüzünde başat olan böceklerin kas, dolaşım, boşaltım, solunum, sinir, üreme sistemleri ile böceklerin gelişmeleri ve farklı duyusal sistemleri hakkında temel bilgileri vermek amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği : Böceklerde kas, sinir, dolaşım, boşaltım, üreme, solunum, sindirim sistemleri ile duyusal sistemler

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Dersin genel tanıtımı Böcekler, Entomolojinin ana hatları (Gullan ve Cranston Çeviren Ali GÖK) Genel Entomoloji (İ Akif Kansu) Görsel anlatım
2 Böceklerde dış anatomi Böcekler, Entomolojinin ana hatları (Gullan ve Cranston Çeviren Ali GÖK) Genel Entomoloji (İ Akif Kansu) Görsel anlatım
3 Böceklerde kaslar ve hareketleri Böcekler, Entomolojinin ana hatları (Gullan ve Cranston Çeviren Ali GÖK) Genel Entomoloji (İ Akif Kansu) Görsel anlatım
4 Böceklerde sinir sistemi ve çalışması Böcekler, Entomolojinin ana hatları (Gullan ve Cranston Çeviren Ali GÖK) Genel Entomoloji (İ Akif Kansu) Görsel anlatım
5 Böceklerde endokrin sistem ve hormonlar Böcekler, Entomolojinin ana hatları (Gullan ve Cranston Çeviren Ali GÖK) Genel Entomoloji (İ Akif Kansu) Görsel anlatım
6 Böceklerde dolaşım sistemi Böcekler, Entomolojinin ana hatları (Gullan ve Cranston Çeviren Ali GÖK) Genel Entomoloji (İ Akif Kansu) Görsel anlatım
7 Böceklerde solunum sistemi hatları (Gullan ve Cranston Çeviren Ali GÖK) Genel Entomoloji (İ Akif Kansu) Görsel anlatım
8 Böceklerde sindirim sistemi ve beslenme Böcekler, Entomolojinin ana hatları (Gullan ve Cranston Çeviren Ali GÖK) Genel Entomoloji (İ Akif Kansu) Görsel anlatım
9 Ara sınav Ara sınava kadar işlenmiş konulara ders notu ve sunulardan hazırlanmak
10 Böceklerde boşaltım sistemi Böcekler, Entomolojinin ana hatları (Gullan ve Cranston Çeviren Ali GÖK) Genel Entomoloji (İ Akif Kansu) Görsel anlatım
11 Böceklerde üreme organları ve üremenin fizyolojisi Böcekler, Entomolojinin ana hatları (Gullan ve Cranston Çeviren Ali GÖK) Genel Entomoloji (İ Akif Kansu) Görsel anlatım
12 Böceklerde deri değiştirme ve kontrolü Böcekler, Entomolojinin ana hatları (Gullan ve Cranston Çeviren Ali GÖK) Genel Entomoloji (İ Akif Kansu) Görsel anlatım
13 Böceklerde duyusal sistemler (Görme) Böcekler, Entomolojinin ana hatları (Gullan ve Cranston Çeviren Ali GÖK) Genel Entomoloji (İ Akif Kansu) Görsel anlatım
14 Böceklerde duyusal sistemler (mekanik uyarıcılar) Böcekler, Entomolojinin ana hatları (Gullan ve Cranston Çeviren Ali GÖK) Genel Entomoloji (İ Akif Kansu) Görsel anlatım
15 Böceklerde duyusal sistemler (kimyasal uyarıcılar) Böcekler, Entomolojinin ana hatları (Gullan ve Cranston Çeviren Ali GÖK) Genel Entomoloji (İ Akif Kansu) Görsel anlatım
16/17 Yıl sonu sınavı (Final) Dönem sonuna kadar işlenmiş konulara ders notu ve sunulardan hazırlanmak


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Farklı kaynaklardan yararlanılarak hazırlanmış ders notu ile görselleştirilerek hazırlanmış ve elektronik ortama aktarılmış Powerpoint sunuları
Diğer Kaynaklar  Böcekler Entomolojinin ana hatları Gullan ve Cranston Çeviren Ali GÖK Kansu, İ. A. 2005. Genel Entomoloji.


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 6 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Bitki sağlığı alanında sorun olan hastalık, zararlı ve yabancı otlarla ilgili sorunların belirlenmesi ve etmenlerin tanınması için gerekli donanıma sahip olur. 2
2 Bitki Koruma sorunlarının çözümü için sahip olduğu bilgileri kullanarak, doğal kaynakların korunması ve sürdürülebilirliği ön planda tutarak en uygun ekonomik mücadele yöntemini seçer. 3
3 Mesleki bilgilerini tarımın ilgili paydaşlarına aktarabilme, üretici ve uygulayıcı kuruluşlarla iletişim kurabilme becerisi kazanma 4
4 Savaş yöntemlerinin pratikte doğru uygulanmasını sağlar ve sonuçlarını değerlendirerek yorumlar; kimyasal savaş yönteminin kullanılması gerektiği durumlarda talimatlara göre uygulanabilecek pestisitleri belirleyerek reçete yazar. 2
5 Bitki koruma alanında teknoloji uygulamalarında modern teknik araçları seçme ve kullanma 2
6 Laboratuar kullanma, bitki koruma alanında laboratuarda hastalık, zararlı ve yabancı otların teşhis, araştırma amaçlı üretim vb. analizlerini yapma, sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor etme becerisi 3
7 Meslek etiğine saygılı olma, Bitki Koruma ile ilgili ortaya çıkan sorunları yasal mevzuat ve yönetmelikler çerçevesinde anlama ve çözüm yöntemleri geliştirme yeteneği kazanma. 4
8 Gerekli teknolojileri kullanarak Bitki Koruma ile bilgilere ulaşır kendi bilgileri ile sentezleyerek yazılı ve sözlü sunumlar yapar. 3
9 Bilimsel araştırmanın temel yöntemlerini kavrama, bilimsel yöntemlerle çözümleyebilme becerisi kazanır. 3
10 Mesleğiyle ilgili konularda bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanır, uygulamalarda işe ilişkin güvenliği gözetir; mesleki etik sorumluluğu kazanır 3
11 Kültür bitkisi yetiştiriciliğinde verim kaybına neden olan etmenlerin biyolojisi, ekolojisi, sistematiği, mücadele yöntemleri vb. Bitki Korumanın genel konularını öğrenir. 4
12 Genelde Ziraat Mühendisliği, özelde de Bitki Koruma alanında yeterli altyapıya sahip olur 5
13 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 6 12 72
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü: 139
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.56
Dersin AKTS Kredisi: 6