|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Yüzey Kimyası |
|
Dersin Kodu |
: |
KM-638 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. GÜLFEZA KARDAŞ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Yüzey yapısını öğrenir. Metalik, bimetalik ve yalıtkan yüzeyleri tanır. Taramalı prob tekniklerini ve uygulamalarını öğrenir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Yüzey yapısı, özelliklerini öğrenir. Taramalı prob tekniklerini adsorpsiyon desorpsiyon termodinamiğini öğrenir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Yüzey yapısı, ideal yüzeyler, bimetalik yüzeyler ve özellikleri, metallerin band yapısı, yarı iletkenlerin ve yalıtkan katıların band yapısı, taramalı prob teknikleri, adsorpsiyon izotermleri, kompleks yüzey tepkimeleri, kataliz, heterojen kataliz, kataliz kinetiği
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Yüzey yapısı |
Kitapta ilgili bölüm ve internet |
Anlatım, sunum ve tartışma |
|
2 |
İdeal yüzeyler |
Kitapta ilgili bölüm ve internet |
Anlatım, sunum ve tartışma |
|
3 |
Bimetalik yüzeyler ve özellikleri |
Kitapta ilgili bölüm ve internet |
Anlatım, sunum ve tartışma |
|
4 |
Metallerin band yapısı |
Kitapta ilgili bölüm ve internet |
Anlatım, sunum ve tartışma |
|
5 |
Yarı iletkenlerin ve yalıtkan katıların band yapısı |
Kitapta ilgili bölüm ve internet |
Anlatım, sunum ve tartışma |
|
6 |
Taramalı prob teknikleri |
Kitapta ilgili bölüm ve internet |
Anlatım, sunum ve tartışma |
|
7 |
Taramalı prob teknikleri |
Kitapta ilgili bölüm ve internet |
Anlatım, sunum ve tartışma |
|
8 |
Arasınav |
Ders notları ve kitap |
Yazılı sınav ve ödev |
|
9 |
Adsorpsiyon izotermleri |
Kitapta ilgili bölüm ve internet |
Anlatım, sunum ve tartışma |
|
10 |
Kompleks yüzey tepkimeleri |
Kitapta ilgili bölüm ve internet |
Anlatım, sunum ve tartışma |
|
11 |
Kompleks yüzey tepkimeleri |
Kitapta ilgili bölüm ve internet |
Anlatım, sunum ve tartışma |
|
12 |
Kataliz, heterojen kataliz |
Kitapta ilgili bölüm ve internet |
Anlatım, sunum ve tartışma |
|
13 |
Kataliz kinetiği |
Kitapta ilgili bölüm ve internet |
Anlatım, sunum ve tartışma |
|
14 |
Yüzey kimyası, ödev |
Kitap ve internet |
Sunum ve tartışma |
|
15 |
Yüzey kimyası, ödev |
Kitap ve internet |
Sunum ve tartışma |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Ders notları ve kitap |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Surface Science, Foundation of Catalysis and Nanoscience, Kurt W. Kolasinski, John Wiley & Sons Ltd. 2001.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
4 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Kimya alanında araştırma yaparak bilgiye ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve yorumlar. |
3 |
|
2 |
Kimya alanında uygulanan teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. |
4 |
|
3 |
Alanında yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkında olur, inceleme, öğrenme ve uygulama yetkinliği kazanır. |
3 |
|
4 |
Kurumsal modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve karşılaşılan sorunları çözümler. |
0 |
|
5 |
Kendi alanında bilimsel gelişmeleri takip eder. |
2 |
|
6 |
Bilimsel bir çalışmayı planlar ve sürdürebilir. |
2 |
|
7 |
Yeni durumlara uyum ve sorun çözebilme becerisi kazanır. |
0 |
|
8 |
Alanında yeni teknolojiye ulaşır. |
3 |
|
9 |
Alanında bağımsız ve takımlarda çalışma ve sorumluluk alma yetkinliği kazanır. |
0 |
|
10 |
Alanında yönlenmeleri izler, karmaşık durumlarda çözümlenme yetkinliği kazanır. |
0 |
|
11 |
Çalışmalarının sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunar. Çevre sorunlarına bilimsel yaklaşır. |
3 |
|
12 |
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
0 |
|
13 |
Yaşam alanları ve koşullarını ilgilendiren sorunlara bilimsel yaklaşımlarda bulunarak çözüm üretir, bulunduğu çevreyibilgilendirerek bilinçlendirir. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
4 |
8 |
32 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
8 |
8 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 148 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.92 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|