Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Yüzey Kimyası

Dersin Kodu : KM-638

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. GÜLFEZA KARDAŞ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Yüzey yapısını öğrenir.
Metalik, bimetalik ve yalıtkan yüzeyleri tanır.
Taramalı prob tekniklerini ve uygulamalarını öğrenir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Yüzey yapısı, özelliklerini öğrenir. Taramalı prob tekniklerini adsorpsiyon desorpsiyon termodinamiğini öğrenir.

Dersin İçeriği : Yüzey yapısı, ideal yüzeyler, bimetalik yüzeyler ve özellikleri, metallerin band yapısı, yarı iletkenlerin ve yalıtkan katıların band yapısı, taramalı prob teknikleri, adsorpsiyon izotermleri, kompleks yüzey tepkimeleri, kataliz, heterojen kataliz, kataliz kinetiği

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Yüzey yapısı Kitapta ilgili bölüm ve internet Anlatım, sunum ve tartışma
2 İdeal yüzeyler Kitapta ilgili bölüm ve internet Anlatım, sunum ve tartışma
3 Bimetalik yüzeyler ve özellikleri Kitapta ilgili bölüm ve internet Anlatım, sunum ve tartışma
4 Metallerin band yapısı Kitapta ilgili bölüm ve internet Anlatım, sunum ve tartışma
5 Yarı iletkenlerin ve yalıtkan katıların band yapısı Kitapta ilgili bölüm ve internet Anlatım, sunum ve tartışma
6 Taramalı prob teknikleri Kitapta ilgili bölüm ve internet Anlatım, sunum ve tartışma
7 Taramalı prob teknikleri Kitapta ilgili bölüm ve internet Anlatım, sunum ve tartışma
8 Arasınav Ders notları ve kitap Yazılı sınav ve ödev
9 Adsorpsiyon izotermleri Kitapta ilgili bölüm ve internet Anlatım, sunum ve tartışma
10 Kompleks yüzey tepkimeleri Kitapta ilgili bölüm ve internet Anlatım, sunum ve tartışma
11 Kompleks yüzey tepkimeleri Kitapta ilgili bölüm ve internet Anlatım, sunum ve tartışma
12 Kataliz, heterojen kataliz Kitapta ilgili bölüm ve internet Anlatım, sunum ve tartışma
13 Kataliz kinetiği Kitapta ilgili bölüm ve internet Anlatım, sunum ve tartışma
14 Yüzey kimyası, ödev Kitap ve internet Sunum ve tartışma
15 Yüzey kimyası, ödev Kitap ve internet Sunum ve tartışma
16/17 Final Sınavı Ders notları ve kitap Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Surface Science, Foundation of Catalysis and Nanoscience, Kurt W. Kolasinski, John Wiley & Sons Ltd. 2001.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 4 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Kimya alanında araştırma yaparak bilgiye ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve yorumlar. 3
2 Kimya alanında uygulanan teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. 4
3 Alanında yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkında olur, inceleme, öğrenme ve uygulama yetkinliği kazanır. 3
4 Kurumsal modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve karşılaşılan sorunları çözümler. 0
5 Kendi alanında bilimsel gelişmeleri takip eder. 2
6 Bilimsel bir çalışmayı planlar ve sürdürebilir. 2
7 Yeni durumlara uyum ve sorun çözebilme becerisi kazanır. 0
8 Alanında yeni teknolojiye ulaşır. 3
9 Alanında bağımsız ve takımlarda çalışma ve sorumluluk alma yetkinliği kazanır. 0
10 Alanında yönlenmeleri izler, karmaşık durumlarda çözümlenme yetkinliği kazanır. 0
11 Çalışmalarının sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunar. Çevre sorunlarına bilimsel yaklaşır. 3
12 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir. 0
13 Yaşam alanları ve koşullarını ilgilendiren sorunlara bilimsel yaklaşımlarda bulunarak çözüm üretir, bulunduğu çevreyibilgilendirerek bilinçlendirir. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 4 8 32
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 148
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.92
Dersin AKTS Kredisi: 6