Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Advanced Algorithms in Chemistry |
|
Dersin Kodu |
: |
KM-616 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. HALİME ÖMÜR PAKSOY |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Matlab programıyla sayısal yöntemlerin öğrenilmesi Termal enerji depolama sistemleri için simulasyon programları
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Kimyasal hesaplamalarda ileri yöntemler |
|
Dersin İçeriği |
: |
Sayısal yöntemler, denklem çözümleri, matris işlemleri, Newton Rawpson, Ruge Kutta ve Euler yöntemleri, en küçük kareler yöntemi, termal enerji depolama simulasyon programları |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Bilgisayar laboratuarı |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Matlab programına giriş |
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Ders anlatımı ve bilgisayarda programlama |
|
2 |
Matlab programı temel konular |
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Ders anlatımı ve bilgisayarda programlama |
|
3 |
Sayısalyöntemler |
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Ders anlatımı ve bilgisayarda programlama |
|
4 |
Denklem çözümleri |
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Ders anlatımı ve bilgisayarda programlama |
|
5 |
Matriks işlemleri |
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Ders anlatımı ve bilgisayarda programlama |
|
6 |
Newton Raphson |
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Ders anlatımı ve bilgisayarda programlama |
|
7 |
Runge Kutta |
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Ders anlatımı ve bilgisayarda programlama |
|
8 |
Euler yöntemi |
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Ders anlatımı ve bilgisayarda programlama |
|
9 |
En küçük kareler yöntemi |
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Ders anlatımı ve bilgisayarda programlama |
|
10 |
Termal enerji depolama simulasyonları |
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Ders anlatımı ve bilgisayarda programlama |
|
11 |
Termal enerji depolama simulasyonları |
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Ders anlatımı ve bilgisayarda programlama |
|
12 |
Ödev problemler |
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Ders anlatımı ve bilgisayarda programlama |
|
13 |
Ödev problemler |
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Ders anlatımı ve bilgisayarda programlama |
|
14 |
Ödev problemler |
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Ders anlatımı ve bilgisayarda programlama |
|
15 |
Ödev problemler |
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Ders anlatımı ve bilgisayarda programlama |
|
16/17 |
Ödev problemler |
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Ders anlatımı ve bilgisayarda programlama |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Kimya alanında araştırma yaparak bilgiye ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve yorumlar. |
5 |
|
2 |
Kimya alanında uygulanan teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. |
5 |
|
3 |
Alanında yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkında olur, inceleme, öğrenme ve uygulama yetkinliği kazanır. |
5 |
|
4 |
Kurumsal modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve karşılaşılan sorunları çözümler. |
5 |
|
5 |
Kendi alanında bilimsel gelişmeleri takip eder. |
5 |
|
6 |
Bilimsel bir çalışmayı planlar ve sürdürebilir. |
5 |
|
7 |
Yeni durumlara uyum ve sorun çözebilme becerisi kazanır. |
5 |
|
8 |
Alanında yeni teknolojiye ulaşır. |
5 |
|
9 |
Alanında bağımsız ve takımlarda çalışma ve sorumluluk alma yetkinliği kazanır. |
5 |
|
10 |
Alanında yönlenmeleri izler, karmaşık durumlarda çözümlenme yetkinliği kazanır. |
5 |
|
11 |
Çalışmalarının sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunar. Çevre sorunlarına bilimsel yaklaşır. |
5 |
|
12 |
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
5 |
|
13 |
Yaşam alanları ve koşullarını ilgilendiren sorunlara bilimsel yaklaşımlarda bulunarak çözüm üretir, bulunduğu çevreyibilgilendirerek bilinçlendirir. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|