Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Advanced Algorithms in Chemistry

Dersin Kodu : KM-616

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. HALİME ÖMÜR PAKSOY

Dersin Öğrenme Kazanımları : Matlab programıyla sayısal yöntemlerin öğrenilmesi
Termal enerji depolama sistemleri için simulasyon programları

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Kimyasal hesaplamalarda ileri yöntemler

Dersin İçeriği : Sayısal yöntemler, denklem çözümleri, matris işlemleri, Newton Rawpson, Ruge Kutta ve Euler yöntemleri, en küçük kareler yöntemi, termal enerji depolama simulasyon programları

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Bilgisayar laboratuarı


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Matlab programına giriş Ders notları ve kaynak kitaplar Ders anlatımı ve bilgisayarda programlama
2 Matlab programı temel konular Ders notları ve kaynak kitaplar Ders anlatımı ve bilgisayarda programlama
3 Sayısalyöntemler Ders notları ve kaynak kitaplar Ders anlatımı ve bilgisayarda programlama
4 Denklem çözümleri Ders notları ve kaynak kitaplar Ders anlatımı ve bilgisayarda programlama
5 Matriks işlemleri Ders notları ve kaynak kitaplar Ders anlatımı ve bilgisayarda programlama
6 Newton Raphson Ders notları ve kaynak kitaplar Ders anlatımı ve bilgisayarda programlama
7 Runge Kutta Ders notları ve kaynak kitaplar Ders anlatımı ve bilgisayarda programlama
8 Euler yöntemi Ders notları ve kaynak kitaplar Ders anlatımı ve bilgisayarda programlama
9 En küçük kareler yöntemi Ders notları ve kaynak kitaplar Ders anlatımı ve bilgisayarda programlama
10 Termal enerji depolama simulasyonları Ders notları ve kaynak kitaplar Ders anlatımı ve bilgisayarda programlama
11 Termal enerji depolama simulasyonları Ders notları ve kaynak kitaplar Ders anlatımı ve bilgisayarda programlama
12 Ödev problemler Ders notları ve kaynak kitaplar Ders anlatımı ve bilgisayarda programlama
13 Ödev problemler Ders notları ve kaynak kitaplar Ders anlatımı ve bilgisayarda programlama
14 Ödev problemler Ders notları ve kaynak kitaplar Ders anlatımı ve bilgisayarda programlama
15 Ödev problemler Ders notları ve kaynak kitaplar Ders anlatımı ve bilgisayarda programlama
16/17 Ödev problemler Ders notları ve kaynak kitaplar Ders anlatımı ve bilgisayarda programlama


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Ders notları
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 60
    Ödev/Proje/Diğer 4 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Kimya alanında araştırma yaparak bilgiye ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve yorumlar. 5
2 Kimya alanında uygulanan teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. 5
3 Alanında yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkında olur, inceleme, öğrenme ve uygulama yetkinliği kazanır. 5
4 Kurumsal modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve karşılaşılan sorunları çözümler. 5
5 Kendi alanında bilimsel gelişmeleri takip eder. 5
6 Bilimsel bir çalışmayı planlar ve sürdürebilir. 5
7 Yeni durumlara uyum ve sorun çözebilme becerisi kazanır. 5
8 Alanında yeni teknolojiye ulaşır. 5
9 Alanında bağımsız ve takımlarda çalışma ve sorumluluk alma yetkinliği kazanır. 5
10 Alanında yönlenmeleri izler, karmaşık durumlarda çözümlenme yetkinliği kazanır. 5
11 Çalışmalarının sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunar. Çevre sorunlarına bilimsel yaklaşır. 5
12 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir. 5
13 Yaşam alanları ve koşullarını ilgilendiren sorunlara bilimsel yaklaşımlarda bulunarak çözüm üretir, bulunduğu çevreyibilgilendirerek bilinçlendirir. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 4 5 20
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 10 20
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü: 139
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.56
Dersin AKTS Kredisi: 6