Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Çevre Modelleme

Dersin Kodu : CEV418

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. ÇAĞATAYHAN BEKİRERSU

Dersin Öğrenme Kazanımları : Çevre modellemesi esaslarını kavrar
Genel olarak bir modelin girdi dosyasını oluşturabilmek için ne tip verilerin gerekli olduğunu öğrenir
Alıcı ortamda çözünmüş oksijen konsantrasyonunu etkileyen faktörleri ve prosesleri kavrar
Nehirlerin ve akarsuların genel özelliklerini öğrenir
Nehirlerde çözünmüş oksijen ve BOİ analizlerini uygulama becerilerinin kazanır
Göllerin genel özelliklerini öğrenir
Göllerde çözünmüş oksijen ve BOİ analizlerini uygulama becerilerinin kazanır
Haliçlerin genel özelliklerini öğrenir ve haliçlerde çözünmüş oksijen ve BOİ analizlerini uygulama becerilerini kazanır
Bir su kalitesi modelini çalıştırma ve sonuçlarını yorumlama becerilerini kazanır

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Geleneksel ikincil arıtmanın çıkış suyunda bulunabilen askıda, kolloidal ve çözünmüş maddeleri gidermek amacıyla uygulanan prosesleri tanımlamak, tasarıma yönelik detayları vermektir.

Dersin İçeriği : Modellemeye giriş, Matematiksel modellemenin esasları, Analitik ve matematiksel yöntemler için örnek uygulamalar, Göllerde ve akarsularda su kalitesi modellemesi, Modelleme yazılımlarına giriş, Çevre modellerinin kurulması.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Giriş Yok. Yüz yüze
2 Modellemeye giriş Yok. Yüz yüze
3 Matematiksel modellemenin esasları Yok. Yüz yüze
4 Matematiksel modellemenin esasları Yok. Yüz yüze
5 Analitik ve matematiksel yöntemler için örnek uygulamalar Yok. Yüz yüze
6 Analitik ve matematiksel yöntemler için örnek uygulamalar Yok. Yüz yüze
7 Göllerin genel özellileri ve su kalitesini etkileyen faktörler Yok. Yüz yüze, görsel sunum
8 Göllerde su kalite modellemesi Yok. Yüz yüze, görsel sunum
9 Ara sınav Yok. Sınıfta yazılı sınav
10 Akarsuların genel özellileri ve su kalitesini etkileyen faktörler Yok. Yüz yüze, görsel sunum
11 Akarsularda su kalite modellemesi Yok. Yüz yüze, görsel sunum
12 Haliçlerin genel özellileri ve su kalitesini etkileyen faktörler Yok. Yüz yüze, görsel sunum
13 Modelleme yazılımlarına giriş Yok. Yüz yüze, görsel sunum
14 Çevre modellerinin kurulması Yok. Yüz yüze, görsel sunum
15 Örnek modelleme çalışması Yok. Yüz yüze, görsel sunum
16/17 Yarıyıl sonu sınavı Yok. Sınıfta yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Ders Notları
Diğer Kaynaklar  EPA Web Sitesi ve Veri Tabanı
 IWA Web Sitesi ve Veri Tabanı


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 70
    Ödev/Proje/Diğer 1 30
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde yeterli altyapıya sahip olma 5
2 Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde sahip olduğu kuramsal bilgileri uygulayabilme 5
3 Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi 5
4 Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi 4
5 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları, uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve kullanma, modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi 3
6 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi 1
7 Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin çalışabilme 3
8 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme 5
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme 2
10 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek düzeyde kullanma 1
11 Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme 4
12 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci 2
13 Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık 1
14 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak 2
15 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 3 39
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 5 65
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 20 20
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü: 149
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.96
Dersin AKTS Kredisi: 6