|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Çevre Modelleme |
|
Dersin Kodu |
: |
CEV418 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. ÇAĞATAYHAN BEKİRERSU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Çevre modellemesi esaslarını kavrar Genel olarak bir modelin girdi dosyasını oluşturabilmek için ne tip verilerin gerekli olduğunu öğrenir Alıcı ortamda çözünmüş oksijen konsantrasyonunu etkileyen faktörleri ve prosesleri kavrar Nehirlerin ve akarsuların genel özelliklerini öğrenir Nehirlerde çözünmüş oksijen ve BOİ analizlerini uygulama becerilerinin kazanır Göllerin genel özelliklerini öğrenir Göllerde çözünmüş oksijen ve BOİ analizlerini uygulama becerilerinin kazanır Haliçlerin genel özelliklerini öğrenir ve haliçlerde çözünmüş oksijen ve BOİ analizlerini uygulama becerilerini kazanır Bir su kalitesi modelini çalıştırma ve sonuçlarını yorumlama becerilerini kazanır
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Geleneksel ikincil arıtmanın çıkış suyunda bulunabilen askıda, kolloidal ve çözünmüş maddeleri gidermek amacıyla uygulanan prosesleri tanımlamak, tasarıma yönelik detayları vermektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Modellemeye giriş, Matematiksel modellemenin esasları, Analitik ve matematiksel yöntemler için örnek uygulamalar, Göllerde ve akarsularda su kalitesi modellemesi, Modelleme yazılımlarına giriş, Çevre modellerinin kurulması. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Giriş |
Yok. |
Yüz yüze |
|
2 |
Modellemeye giriş |
Yok. |
Yüz yüze |
|
3 |
Matematiksel modellemenin esasları |
Yok. |
Yüz yüze |
|
4 |
Matematiksel modellemenin esasları |
Yok. |
Yüz yüze |
|
5 |
Analitik ve matematiksel yöntemler için örnek uygulamalar |
Yok. |
Yüz yüze |
|
6 |
Analitik ve matematiksel yöntemler için örnek uygulamalar |
Yok. |
Yüz yüze |
|
7 |
Göllerin genel özellileri ve su kalitesini etkileyen faktörler |
Yok. |
Yüz yüze, görsel sunum |
|
8 |
Göllerde su kalite modellemesi |
Yok. |
Yüz yüze, görsel sunum |
|
9 |
Ara sınav |
Yok. |
Sınıfta yazılı sınav |
|
10 |
Akarsuların genel özellileri ve su kalitesini etkileyen faktörler |
Yok. |
Yüz yüze, görsel sunum |
|
11 |
Akarsularda su kalite modellemesi |
Yok. |
Yüz yüze, görsel sunum |
|
12 |
Haliçlerin genel özellileri ve su kalitesini etkileyen faktörler |
Yok. |
Yüz yüze, görsel sunum |
|
13 |
Modelleme yazılımlarına giriş |
Yok. |
Yüz yüze, görsel sunum |
|
14 |
Çevre modellerinin kurulması |
Yok. |
Yüz yüze, görsel sunum |
|
15 |
Örnek modelleme çalışması |
Yok. |
Yüz yüze, görsel sunum |
|
16/17 |
Yarıyıl sonu sınavı |
Yok. |
Sınıfta yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Ders Notları
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
EPA Web Sitesi ve Veri Tabanı
IWA Web Sitesi ve Veri Tabanı
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
70 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
30 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde yeterli altyapıya sahip olma |
5 |
|
2 |
Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde sahip olduğu kuramsal bilgileri uygulayabilme |
5 |
|
3 |
Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi |
5 |
|
4 |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi |
4 |
|
5 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları, uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve kullanma, modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi |
3 |
|
6 |
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi |
1 |
|
7 |
Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin çalışabilme |
3 |
|
8 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme |
5 |
|
9 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme |
2 |
|
10 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek düzeyde kullanma |
1 |
|
11 |
Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme |
4 |
|
12 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci |
2 |
|
13 |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık |
1 |
|
14 |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak |
2 |
|
15 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
3 |
39 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
5 |
65 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
20 |
20 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
15 |
15 |
|
Toplam İş Yükü: | 149 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.96 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|