Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : İleri Elektrokimya I

Dersin Kodu : KM-589

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. MEHMET ERBİL

Dersin Öğrenme Kazanımları : Metal çözelti ara yüzeyinin yapısının kavranması
Elektrot potansiyelinin ölçülmesi ve anlamı

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Elektrokimyanın temelleri ile gerçek sistemlerin ilişkilendirlmesi

Dersin İçeriği : Metal/çözelti arayüzeyi, arayüzey modelleir,ara yüzeye termodinamiksel yaklaşım ve elektrot potansiyeli

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Metal Çözelti ara yüzeyi İlgili kitap bölümleri ve ders notları Anlatım ve tartışma
2 Ara yüzeyde yük birikimi İlgili kitap bölümleri ve ders notları Anlatım ve tartışma
3 Elektriksel potansiyelin tanımlanması İlgili kitap bölümleri ve ders notları Anlatım ve tartışma
4 Arayüzey potensiyelinin tanımlanması İlgili kitap bölümleri ve ders notları Anlatım ve tartışma
5 Dİfüz tabakanın yapısı İlgili kitap bölümleri ve ders notları Anlatım ve tartışma
6 Adsorpsiyon ve Sıfır yük potansiyeli İlgili kitap bölümleri ve ders notları Anlatım ve tartışma
7 Yüzey fazlası ve Çift tabaka kapasitesi İlgili kitap bölümleri ve ders notları Anlatım ve tartışma
8 Ara sınav İlgili kitap bölümleri ve ders notları Anlatım ve tartışma
9 Helmholtz modeli İlgili kitap bölümleri ve ders notları Anlatım ve tartışma
10 Gouy-Chapman modeli İlgili kitap bölümleri ve ders notları Anlatım ve tartışma
11 Stern Modeli İlgili kitap bölümleri ve ders notları Anlatım ve tartışma
12 Civa damla elektrodunun kapasite ölçümü için kullanımı İlgili kitap bölümleri ve ders notları Anlatım ve tartışma
13 Katı elektrotlarla kapasitans ölçümü İlgili kitap bölümleri ve ders notları Anlatım ve tartışma
14 Adsorbe iyonların kapasite üzerine etkisi İlgili kitap bölümleri ve ders notları Anlatım ve tartışma
15 Adsorpsiyon izotermleri İlgili kitap bölümleri ve ders notları Anlatım ve tartışma
16/17 Final Sınavı Sınava Hazırlık Yazılı Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Reddy and Bockris, Modern Electrochemistry, Plenum Press, New York 1973
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 4 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Kimya alanında araştırma yaparak bilgiye ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve yorumlar. 3
2 Kimya alanında uygulanan teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. 4
3 Alanında yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkında olur, inceleme, öğrenme ve uygulama yetkinliği kazanır. 4
4 Kurumsal modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve karşılaşılan sorunları çözümler. 5
5 Kendi alanında bilimsel gelişmeleri takip eder. 4
6 Bilimsel bir çalışmayı planlar ve sürdürebilir. 3
7 Yeni durumlara uyum ve sorun çözebilme becerisi kazanır. 3
8 Alanında yeni teknolojiye ulaşır. 4
9 Alanında bağımsız ve takımlarda çalışma ve sorumluluk alma yetkinliği kazanır. 4
10 Alanında yönlenmeleri izler, karmaşık durumlarda çözümlenme yetkinliği kazanır. 3
11 Çalışmalarının sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunar. Çevre sorunlarına bilimsel yaklaşır. 3
12 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir. 4
13 Yaşam alanları ve koşullarını ilgilendiren sorunlara bilimsel yaklaşımlarda bulunarak çözüm üretir, bulunduğu çevreyibilgilendirerek bilinçlendirir. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 4 8 32
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 150
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6
Dersin AKTS Kredisi: 6