Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Fosfor Kimyası II

Dersin Kodu : KM-586

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı :

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1. Fosfor kimyasını öğrenir. 2.Fosfor bileşiklerinin endüstrideki önemini ve kullanım yerlerini öğrenir. 3.Önemli organofosfor bileşiklerinin toksik etkilerini öğrenir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Fosfor Kimyasını ve Fosfor´un önemini anlamak

Dersin İçeriği : Fosfor kimyasını öğrenir, Fosfor bileşiklerinin endüstrideki önemini ve kullanım yerlerini öğrenir, Önemli organofosfor bileşiklerinin toksik etkilerini öğrenir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Bölüm Seminer Salonu


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Fosfor bileşiklerinde 31 P NMR ve IR spektroskopisi. Biyofosfor Kimyası Kaynak kitap ve internet Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları
2 Canlılarda fosfor bileşiklerinin incelenmesi. Kaynak kitap ve internet Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları
3 Fosfor bileşiklerin endüstri alanındaki önemi ve kullanım yerleri: Kaynak kitap ve internet Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları
4 Pestisitler, deterjanlar, düşmanları, kibrit yapımı Kaynak kitap ve internet Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları
5 kabartma tozları önemli organofosfor bileşiklerinin toksik etkilerinin incelenmesi. Kaynak kitap ve internet Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları
6 Önemli organofosfor bileşiklerinin toksik etkilerinin incelenmesi. Kaynak kitap ve internet Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları
7 Fosfor esaslı alev önleyiciler: sentezi Kaynak kitap ve internet Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları
8 Ara sınav Kaynak kitap ve internet Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları
9 Fosfor esaslı alev önleyiciler: özellikleri Kaynak kitap ve internet Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları
10 Fosfor kimyası çalışmaları ve ödev Kaynak kitap ve internet Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları
11 Fosfor kimyası çalışmaları ve ödev Kaynak kitap ve internet Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları
12 Fosfor kimyası çalışmaları ve ödev Kaynak kitap ve internet Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları
13 Fosfor kimyası çalışmaları ve ödev Kaynak kitap ve internet Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları
14 Fosfor kimyası çalışmaları ve ödev Kaynak kitap ve internet Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları
15 Fosfor kimyası çalışmaları ve ödev Kaynak kitap ve internet Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları
16/17 Final Sınavı Sınava Hazırlık Yazılı Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  The Chemistry of phosphorus John emsley& dennis Hall Harper & Row , publishers, 1976
 Nükleer manyetik rezonans spektroskopisi, Prof.Dr. Metin Balcı Odtü yayıncılık,1992
 Handbook of organophosphorus chemistry, Robert Engel 1992 by Marcel Dekker
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 50
    Ödev/Proje/Diğer 4 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Kimya alanında araştırma yaparak bilgiye ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve yorumlar. 4
2 Kimya alanında uygulanan teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. 4
3 Alanında yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkında olur, inceleme, öğrenme ve uygulama yetkinliği kazanır. 4
4 Kurumsal modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve karşılaşılan sorunları çözümler. 5
5 Kendi alanında bilimsel gelişmeleri takip eder. 4
6 Bilimsel bir çalışmayı planlar ve sürdürebilir. 4
7 Yeni durumlara uyum ve sorun çözebilme becerisi kazanır. 4
8 Alanında yeni teknolojiye ulaşır. 4
9 Alanında bağımsız ve takımlarda çalışma ve sorumluluk alma yetkinliği kazanır. 4
10 Alanında yönlenmeleri izler, karmaşık durumlarda çözümlenme yetkinliği kazanır. 4
11 Çalışmalarının sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunar. Çevre sorunlarına bilimsel yaklaşır. 4
12 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir. 4
13 Yaşam alanları ve koşullarını ilgilendiren sorunlara bilimsel yaklaşımlarda bulunarak çözüm üretir, bulunduğu çevreyibilgilendirerek bilinçlendirir. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 4 7 28
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 10 20
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 142
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.68
Dersin AKTS Kredisi: 6