Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : İleri Elektrokimya II

Dersin Kodu : KM-578

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 8

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. MEHMET ERBİL

Dersin Öğrenme Kazanımları : Elektrokimyasal tepkimelerin kinetik açıdan değerlendirebilme
Elektrokimyasal proseslerin hızının denetlenebilmesi

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Elektrokimyasal proseslerin kinetik açıdan değerlendirilmesi

Dersin İçeriği : Tepkime hızı, reaksiyon mekanizması, difüzyon ve difüzyona etki eden parametreler

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Kimyasal ve elektrokimyasal tepkimelerde hız Ders Kitaplarında ilgili bölümler ve ders notları Anlatım ve tartışma
2 Elektrokimyasal sistemlerin tanıtılması Ders Kitaplarında ilgili bölümler ve ders notları Anlatım ve tartışma
3 Denge ve yük değişim akımı Ders Kitaplarında ilgili bölümler ve ders notları Anlatım ve tartışma
4 Denge dışında ara yüzey Ders Kitaplarında ilgili bölümler ve ders notları Anlatım ve tartışma
5 Basit tepkimelerde aşırı gerilim Ders Kitaplarında ilgili bölümler ve ders notları Anlatım ve tartışma
6 Butler-Volmer eşitliği Ders Kitaplarında ilgili bölümler ve ders notları Anlatım ve tartışma
7 Butler-Volmer eşitliği Ders Kitaplarında ilgili bölümler ve ders notları Anlatım ve tartışma
8 Ara Sınav Ders Kitaplarında ilgili bölümler ve ders notları Yazılı Sınav
9 Buttler-Volmer eşitliğinin Nernst eşitliği ile ilişkisi Ders Kitaplarında ilgili bölümler ve ders notları Anlatım ve tartışma
10 Simetri Faktörü ve yük transfer katsayısı Ders Kitaplarında ilgili bölümler ve ders notları Anlatım ve tartışma
11 Yarı iletken/çözelti ara yüzeyi Ders Kitaplarında ilgili bölümler ve ders notları Anlatım ve tartışma
12 Karmaşık tepkimeler ve Buttler-Volmer eşitliği Ders Kitaplarında ilgili bölümler ve ders notları Anlatım ve tartışma
13 Tepkime mekanizmasının belirlenmesi Ders Kitaplarında ilgili bölümler ve ders notları Anlatım ve tartışma
14 Butler-Volmer için limit durumlar ve tepkime hızı belirleme yöntemleri Ders Kitaplarında ilgili bölümler ve ders notları Anlatım ve tartışma
15 Butler-Volmer için limit durumlar ve tepkime hızı belirleme yöntemleri Ders Kitaplarında ilgili bölümler ve ders notları Anlatım ve tartışma
16/17 Final sınavı Ders Kitaplarında ilgili bölümler ve ders notları Yazılı Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Bockris and Reddy, Modern Electrochemistry, Plenum Press, New York 1978
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 2 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Kimya alanında araştırma yaparak bilgiye ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve yorumlar. 3
2 Kimya alanında uygulanan teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. 4
3 Alanında yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkında olur, inceleme, öğrenme ve uygulama yetkinliği kazanır. 5
4 Kurumsal modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve karşılaşılan sorunları çözümler. 4
5 Kendi alanında bilimsel gelişmeleri takip eder. 4
6 Bilimsel bir çalışmayı planlar ve sürdürebilir. 4
7 Yeni durumlara uyum ve sorun çözebilme becerisi kazanır. 4
8 Alanında yeni teknolojiye ulaşır. 3
9 Alanında bağımsız ve takımlarda çalışma ve sorumluluk alma yetkinliği kazanır. 3
10 Alanında yönlenmeleri izler, karmaşık durumlarda çözümlenme yetkinliği kazanır. 4
11 Çalışmalarının sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunar. Çevre sorunlarına bilimsel yaklaşır. 5
12 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir. 4
13 Yaşam alanları ve koşullarını ilgilendiren sorunlara bilimsel yaklaşımlarda bulunarak çözüm üretir, bulunduğu çevreyibilgilendirerek bilinçlendirir. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 10 20
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 14 14
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 14 14
Toplam İş Yükü: 188
Toplam İş Yükü / 25 (s): 7.52
Dersin AKTS Kredisi: 8