Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Molecular Thermodynamics

Dersin Kodu : KM-528

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. HALİME ÖMÜR PAKSOY

Dersin Öğrenme Kazanımları : Moleküler termodinamik temel konuları öğrenir.
Faz dengeleri termodinamiğinin kimyasal ayırma proseslerindeki önemini öğrenir.
Moleküler özelliklerin tahmin edilmesi için modelleme yöntemlerini öğrenir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Faz dengelerinde moleküler düzeyde kavramların tanıtılması

Dersin İçeriği : Faz dengeleri klasik termodinamik konuları, Gibbs Dühem eşitliği, karışımlarda fugasite hesabı, artık fonksiyonlar, çözeltiler ve çözünürlük

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Atom ve moleküllerin enerji seviyeleri Okuma listesi ve problem çözümleri Kaynak kitaplar ve makalelelr
2 Moleküllerarası kuvvetler Okuma listesi ve problem çözümleri Kaynak kitaplar ve makaleler
3 Gibbs Dühem eşitliği Okuma listesi ve problem çözümleri Kaynak kitaplar ve makaleler
4 Kimyasal potansiyel Okuma listesi ve problem çözümleri Kaynak kitaplar ve makaleler
5 Fugasite ve aktiflik Okuma listesi ve problem çözümleri Kaynak kitaplar ve makaleler
6 Partisyon fonksiyonları Okuma listesi ve problem çözümleri Kaynak kitaplar ve makaleler
7 Ideal gazlarda partisyon fonksiyonları Okuma listesi ve problem çözümleri Kaynak kitaplar ve internet
8 Sınav
9 Faz dengeleri Okuma listesi ve problem çözümleri Kaynak kitaplar ve makaleler
10 Sıvı-sıvı karışımlar Okuma listesi ve problem çözümleri Kaynak kitaplar ve makaleler
11 NRTL denklemi Modelleme çalışması MATLAB veya programlarla
12 UNIQUAC denklemi Modelleme çalışması MATLAB veya programlarla
13 Grup katkı metodları Modelleme çalışması MATLAB veya programlarla
14 Katı sıvı karışımlar Okuma listesi ve problem çözümleri Kaynak kitaplar ve makaleler
15 Kimyasal denge Okuma listesi ve problem çözümleri Kaynak kitaplar ve makaleler
16/17 Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Molecular Thermodynamics of Fluid Phase Equilibria 3rd Ed.
 John M. Prausnitz, Rüdiger N. Lichtenhaler, Edmundo Gomes de Azevedo Prentice Hall, 1999
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 4 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Kimya alanında araştırma yaparak bilgiye ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve yorumlar. 5
2 Kimya alanında uygulanan teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. 5
3 Alanında yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkında olur, inceleme, öğrenme ve uygulama yetkinliği kazanır. 5
4 Kurumsal modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve karşılaşılan sorunları çözümler. 5
5 Kendi alanında bilimsel gelişmeleri takip eder. 5
6 Bilimsel bir çalışmayı planlar ve sürdürebilir. 5
7 Yeni durumlara uyum ve sorun çözebilme becerisi kazanır. 5
8 Alanında yeni teknolojiye ulaşır. 5
9 Alanında bağımsız ve takımlarda çalışma ve sorumluluk alma yetkinliği kazanır. 5
10 Alanında yönlenmeleri izler, karmaşık durumlarda çözümlenme yetkinliği kazanır. 5
11 Çalışmalarının sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunar. Çevre sorunlarına bilimsel yaklaşır. 5
12 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir. 5
13 Yaşam alanları ve koşullarını ilgilendiren sorunlara bilimsel yaklaşımlarda bulunarak çözüm üretir, bulunduğu çevreyibilgilendirerek bilinçlendirir. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 20 3 60
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 4 3 12
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü: 139
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.56
Dersin AKTS Kredisi: 6