|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Magnetokimya |
|
Dersin Kodu |
: |
KM-515 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. SELAHATTİN SERİN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
- Koordinasyon Bileşiklerini ve Magnetizma kavramını tanımlar. - Magnetik Kuantum Sayıları ve Magnetik Moment kavramlarını açıklar. - Paramagnetik ve Dimagnetik Alanlarda Maddelerin Davranışlarını açıklar. - Valans Bağ Teoremi ve Bu Teoreme Göre Magnetik Özellik Belirlenmesini yorumlar - Molekül Orbital Teoremi ve Bu Teoreme Göre Magnetik Özelliklerin Belirlenmesi açıklar. - Organometalik Bileşiklerin Magnetik Alanda Davranışlarını tanımlar.
- NMR Metodu ve bu kavramları açıklar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Komplekslerin Magnetik Özelliklerinin İnceleyerek bu özellikler hakkında temel bilgileri kazandırmaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu derste koordinasyon Bileşiklerini Hatırlatma ve Magnetizmanın tanımı, Magnetik Kuantum Sayıları ve Magnetik Moment detaylı olarak açıklanarak, Paramagnetik ve Dimagnetik Alanlarda Maddelerin Davranışları, Valans Bağ Teoremi ve Bu Teoreme Göre Magnetik Özellik Belirlenmesi, Molekül Orbital Teoremi ve Bu Teoreme Göre Magnetik Özellik Belirlenmesi, Organometalik Bileşiklerin Magnetik Alanda Davranışları ve NMR Metodu hakkında teorik ders, örnekler ve ödevlendirmeler yoluyla öğretilmektedir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
seminer salonu |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Koordinasyon Bileşiklerini Hatırlatma ve Magnetizmaya Giriş |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim |
|
2 |
Magnetik Kuantum Sayıları ve Magnetik Momentin genel özellikleri |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, gösterim |
|
3 |
Paramagnetik ve Dimagnetik Alanlarda Maddelerin Davranışları |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, gösterim |
|
4 |
Valans Bağ Teoremi ve Bu Teoreme Göre Magnetik Özellik Belirlenmesi |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, gösterim |
|
5 |
Valans Bağ Teoremi ve Bu Teoreme Göre Magnetik Özellik Belirlenmesi (Devamı) |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, gösterim |
|
6 |
Molekül Orbital Teoremi ve Magnetik Özelliklerin Belirlenmesi |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, gösterim |
|
7 |
Molekül Orbital Teoremi ve Magnetik Özellik Belirlenmesi (Devamı) |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, gösterim |
|
8 |
Ara sınav |
Ara sınava hazırlığı |
Ödevlendirme |
|
9 |
Organometalik Bileşiklerin Magnetik Alanda Davranışlarının ve özellikleri |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, gösterim |
|
10 |
Organometalik Bileşiklerin Magnetik Alanda Davranışları |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, gösterim |
|
11 |
Organometalik Bileşiklerin Magnetik Alanda Davranışları (Devamı) |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, gösterim |
|
12 |
NMR Metodunun genel özellikleri |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, gösterim |
|
13 |
NMR Metoduna etki eden faktörler |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, gösterim |
|
14 |
Öğrenci Ödev Sunumları |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, gösterim |
|
15 |
Öğrenci Ödev Sunumları (Devam) |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, gösterim |
|
16/17 |
Final sınavı |
Sınav Hazırlığı |
Yazılı Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Koordinasyon Kimyası Giriş (Turgut Gündüz)
İnorganik Kimya (Huheey)
İnorganik Kimya(Gary L. Miessler)
Güncel Kaynaklar
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Kimya alanında araştırma yaparak bilgiye ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve yorumlar. |
5 |
|
2 |
Kimya alanında uygulanan teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. |
4 |
|
3 |
Alanında yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkında olur, inceleme, öğrenme ve uygulama yetkinliği kazanır. |
5 |
|
4 |
Kurumsal modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve karşılaşılan sorunları çözümler. |
5 |
|
5 |
Kendi alanında bilimsel gelişmeleri takip eder. |
4 |
|
6 |
Bilimsel bir çalışmayı planlar ve sürdürebilir. |
5 |
|
7 |
Yeni durumlara uyum ve sorun çözebilme becerisi kazanır. |
4 |
|
8 |
Alanında yeni teknolojiye ulaşır. |
4 |
|
9 |
Alanında bağımsız ve takımlarda çalışma ve sorumluluk alma yetkinliği kazanır. |
5 |
|
10 |
Alanında yönlenmeleri izler, karmaşık durumlarda çözümlenme yetkinliği kazanır. |
4 |
|
11 |
Çalışmalarının sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunar. Çevre sorunlarına bilimsel yaklaşır. |
5 |
|
12 |
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
5 |
|
13 |
Yaşam alanları ve koşullarını ilgilendiren sorunlara bilimsel yaklaşımlarda bulunarak çözüm üretir, bulunduğu çevreyibilgilendirerek bilinçlendirir. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
4 |
4 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
20 |
20 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
20 |
20 |
|
Toplam İş Yükü: | 114 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.56 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|