Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Advanced Analytical Chemistry (ZORUNLU)

Dersin Kodu : KM-502

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. SİBEL IRMAK
Doç.Dr. ARİF HASANOĞLU
Prof.Dr. OKTAY ERBATUR

Dersin Öğrenme Kazanımları : Analitik kimya ilkeleri ve uygulamalarını öğrenir.
Klasik ve enstrümental nitel ve nicel analiz yöntemlerini öğrenir.
Analitik verilerin değerlendirilmesini öğrenir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Nitel ve nicel analiz yöntemlerini öğrenme ve uygulama.

Dersin İçeriği : İleri analitik kimya ilkeleri

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : D3


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Kimyasal analizde hatalar Kaynak Okuma Sözel ve görsel sunum
2 İstatistik verilerin işlenmesi ve değerlendirilmesi Kaynak Okuma Sözel ve görsel sunum
3 Numune alma, standarizasyon ve kalibrasyon Kaynak Okuma Sözel ve görsel sunum
4 Kimyasal denge Kaynak Okuma Sözel ve görsel sunum
5 Kimyasal dengelere elektrolitlerin etkisi Kaynak Okuma Sözel ve görsel sunum
6 Karmaşık denge sistemleri Kaynak Okuma Sözel ve görsel sunum
7 Sistematik yöntemle çözünürlük hesaplamaları Kaynak Okuma Sözel ve görsel sunum
8 Vize Sınavı Yazılı Sınav
9 Klasik analiz yöntemleri-Gravimetrik analiz yöntemleri Kaynak Okuma Sözel ve görsel sunum
10 Klasik analiz yöntemleri-Titrimetrik yöntemler: çöktürme titrimetrisi Kaynak Okuma Sözel ve görsel sunum
11 Klasik analiz yöntemleri-Titrimetrik yöntemler: volumetrik titrimetri Kaynak Okuma Sözel ve görsel sunum
12 Nötralleşme titrasyonları Kaynak Okuma Sözel ve görsel sunum
13 Karmaşık asit/baz sistemleri için titrasyon eğrileri Kaynak Okuma Sözel ve görsel sunum
14 Nötralleşme titrasyonlarının uygulamaları Kaynak Okuma Sözel ve görsel sunum
15 Enstrümental analiz yöntemleri Kaynak Okuma Sözel ve görsel sunum
16/17 Final Sınavı Yazılı Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Analitik Kimya Temel İlkeler, Skoog, West, Holler, Crouch Esma Kılıç, Hamza Yılmaz (Çeviri editörleri).
 Douglas A. Skoog; Donald M. West; F. James Holler; Stanley R. Grouch. Fundamentals of Analytical Chemistry, Eighth Edition, Thomson Brooks/Cole
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 70
    Ödev/Proje/Diğer 1 30
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Kimya alanında araştırma yaparak bilgiye ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve yorumlar. 5
2 Kimya alanında uygulanan teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. 4
3 Alanında yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkında olur, inceleme, öğrenme ve uygulama yetkinliği kazanır. 4
4 Kurumsal modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve karşılaşılan sorunları çözümler. 4
5 Kendi alanında bilimsel gelişmeleri takip eder. 5
6 Bilimsel bir çalışmayı planlar ve sürdürebilir. 4
7 Yeni durumlara uyum ve sorun çözebilme becerisi kazanır. 3
8 Alanında yeni teknolojiye ulaşır. 4
9 Alanında bağımsız ve takımlarda çalışma ve sorumluluk alma yetkinliği kazanır. 3
10 Alanında yönlenmeleri izler, karmaşık durumlarda çözümlenme yetkinliği kazanır. 3
11 Çalışmalarının sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunar. Çevre sorunlarına bilimsel yaklaşır. 3
12 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir. 3
13 Yaşam alanları ve koşullarını ilgilendiren sorunlara bilimsel yaklaşımlarda bulunarak çözüm üretir, bulunduğu çevreyibilgilendirerek bilinçlendirir. 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 3 3
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 149
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.96
Dersin AKTS Kredisi: 6