Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Uzmanlık Alan Dersi

Dersin Kodu : YLKM-201

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. SELAHATTİN SERİN
Prof.Dr. BİLGEHAN GÜZEL
Doç.Dr. EMEL YILDIZ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Belirli bir alanda Literatür tarama ve incelemesi, araştırma planlayabilme yeteneği

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Alanı ile ilgili özel bir konuda araştırma yaparak, Literatürü kavrar, problem çözme konusunda becerilierini geliştirir

Dersin İçeriği : Alanında özel bir konuda Literatür taraması yaparak, teknolojik ve ekonomik önem arz eden araştırma konularında Literatür araştırması ve deneysel çalışmalarla ilişkilendirilmesi

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Makale seçimi ve incelenmesi anahtar kelime hakkında ön bilgi edinilmesi Tartışma ve değerlendirme
2 Makale seçimi ve incelenmesi SCI dergi taramsı karşılıklı inceleme ve bilgi alışverişi
3 Makale seçimi ve incelenmesi SCI dergi taramsı karşılıklı inceleme ve bilgi alışverişi
4 Makale seçimi ve incelenmesi SCI dergi taramsı karşılıklı inceleme ve bilgi alışverişi
5 Makale seçimi ve incelenmesi SCI dergi taramsı karşılıklı inceleme ve bilgi alışverişi
6 Makale seçimi ve incelenmesi SCI dergi taramsı karşılıklı inceleme ve bilgi alışverişi
7 Makale seçimi ve incelenmesi SCI dergi taramsı karşılıklı inceleme ve bilgi alışverişi
8 Makale seçimi ve incelenmesi SCI dergi taramsı karşılıklı inceleme ve bilgi alışverişi
9 Makale seçimi ve incelenmesi SCI dergi taramsı karşılıklı inceleme ve bilgi alışverişi
10 Makale seçimi ve incelenmesi SCI dergi taramsı karşılıklı inceleme ve bilgi alışverişi
11 Makale seçimi ve incelenmesi SCI dergi taramsı karşılıklı inceleme ve bilgi alışverişi
12 Makale seçimi ve incelenmesi SCI dergi taramsı karşılıklı inceleme ve bilgi alışverişi
13 Makale seçimi ve incelenmesi SCI dergi taramsı karşılıklı inceleme ve bilgi alışverişi
14 Makale seçimi ve incelenmesi SCI dergi taramsı karşılıklı inceleme ve bilgi alışverişi
15 Makale seçimi ve incelenmesi SCI dergi taramsı karşılıklı inceleme ve bilgi alışverişi
16/17 Makale seçimi ve incelenmesi SCI dergi taramsı karşılıklı inceleme ve bilgi alışverişi


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Veri tabanları
 Alan kitapları
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0
    Ödev/Proje/Diğer 8 100
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Kimya alanında araştırma yaparak bilgiye ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve yorumlar. 5
2 Kimya alanında uygulanan teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. 5
3 Alanında yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkında olur, inceleme, öğrenme ve uygulama yetkinliği kazanır. 5
4 Kurumsal modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve karşılaşılan sorunları çözümler. 5
5 Kendi alanında bilimsel gelişmeleri takip eder. 5
6 Bilimsel bir çalışmayı planlar ve sürdürebilir. 5
7 Yeni durumlara uyum ve sorun çözebilme becerisi kazanır. 5
8 Alanında yeni teknolojiye ulaşır. 5
9 Alanında bağımsız ve takımlarda çalışma ve sorumluluk alma yetkinliği kazanır. 5
10 Alanında yönlenmeleri izler, karmaşık durumlarda çözümlenme yetkinliği kazanır. 5
11 Çalışmalarının sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunar. Çevre sorunlarına bilimsel yaklaşır. 5
12 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir. 5
13 Yaşam alanları ve koşullarını ilgilendiren sorunlara bilimsel yaklaşımlarda bulunarak çözüm üretir, bulunduğu çevreyibilgilendirerek bilinçlendirir. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 16 3 48
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 8 3 24
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 0 0 0
Toplam İş Yükü: 152
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.08
Dersin AKTS Kredisi: 6