Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Koordinasyon Kimyası

Dersin Kodu : KM-543

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. EMEL YILDIZ

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1. koordinasyon bileşiklerini adlandırma
2. kovalent bağ hibritleşme konularının pekiştirlmesi
3. molekül orbital teori hakkında eksiklerin giderilmesi
4. geçiş metal komplekslerinin incelenmesi

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Koordinasyon Kimyası hakkında bilgi sahibi olma

Dersin İçeriği : Koordinasyon bileşiklerinin tanımı ve adlandırılması, koordinatif bağ teorileri (hibritleşme moleküler orbital ve kristal alan teorileri) ve bunlar yardımıyla koordinasyon bileşiklerinin yapısal özelliklerinin açıklanması, koordinasyon bileşiklerinin oluşumu ve kararlılığı kararlılık sabitlerinin tayin yöntemleri (spektroskopik ve potansiyometrik), koordinasyon bileşiklerinin reaksiyonları.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : ofiste


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Koordinasyon kimyasının tarihçesi Kitap ve interentten ön bilgi alınır. kaynak tarama
2 Ligand okunmaları, kısaltmaları Lisans bilgileri gözden geçirilir kaynak tarama
3 kovalent bağ ve hibritleşme türleri Lisans bilgileri gözden geçirilir kaynak tarama
4 etkin atom no ve valans bağ türleri Lisans bilgileri gözden geçirilir kaynak tarama
5 kristal alan teorisi Lisans bilgileri gözden geçirilir kaynak tarama
6 molekül orbital teori Kitap ve interentten ön bilgi alınır. kaynak tarama
7 ara sınav
8 A2 ve AB türü moleküller, üç atomlu moleküller Kitap ve interentten ön bilgi alınır. kaynak tarama
9 geçiş metal kompleksler Lisans bilgileri gözden geçirilir kaynak tarama
10 koordinasyon sayıları ve izomeri Lisans bilgileri gözden geçirilir kaynak tarama
11 Russel-Saunders etkileşmesi Lisans bilgileri gözden geçirilir kaynak tarama
12 Laporte seçim kuralları Lisans bilgileri gözden geçirilir kaynak tarama
13 Elektronik spektrum çözümlemeleri Kitap ve interentten ön bilgi alınır. kaynak tarama
14 Ödev sunumları ppt hazırlığı MS office programı
15 Ödev sunumları ppt hazırlığı MS office programı
16/17 Final sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Koordinasyon Kimyası Prof.Dr.Turgut Gündüz
 İnorganik Kimya Miessler, Tarr
 Anorganik Kimya Saim Özkar
 Makaleler
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 3 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Kimya alanında araştırma yaparak bilgiye ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve yorumlar. 4
2 Kimya alanında uygulanan teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. 5
3 Alanında yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkında olur, inceleme, öğrenme ve uygulama yetkinliği kazanır. 4
4 Kurumsal modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve karşılaşılan sorunları çözümler. 4
5 Kendi alanında bilimsel gelişmeleri takip eder. 4
6 Bilimsel bir çalışmayı planlar ve sürdürebilir. 4
7 Yeni durumlara uyum ve sorun çözebilme becerisi kazanır. 4
8 Alanında yeni teknolojiye ulaşır. 4
9 Alanında bağımsız ve takımlarda çalışma ve sorumluluk alma yetkinliği kazanır. 4
10 Alanında yönlenmeleri izler, karmaşık durumlarda çözümlenme yetkinliği kazanır. 4
11 Çalışmalarının sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunar. Çevre sorunlarına bilimsel yaklaşır. 5
12 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir. 4
13 Yaşam alanları ve koşullarını ilgilendiren sorunlara bilimsel yaklaşımlarda bulunarak çözüm üretir, bulunduğu çevreyibilgilendirerek bilinçlendirir. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 4 12
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 140
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.6
Dersin AKTS Kredisi: 6