Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Uzmanlık Alan Dersi

Dersin Kodu : RES1 700

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : İlk 2 Yıl

Dersin Dönemi : Tüm Yıl (52 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. SUAT KARAASLAN
Prof.Dr. BİRNUR ERALDEMİR
Doç.Dr. MUSTAFA OKAN
Doç.Dr. NİMETKESER
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUSTAFA ÇAPAR

Dersin Öğrenme Kazanımları : Tez konusunda detaylı bilgi sahibi olacak.
Tez konusu ile ilgili teknik bilgi sahibi olacak.
Tez çalışması sırasında karşılaştığı sorunlara çözüm üretebilir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Tez çalışmasına başlayan öğrencinin tezi ile ilgili konulara hakim olmasını, tezini yürütmesini ve sonuçlandırmasını sağlamak

Dersin İçeriği : Tez konusu, konuyla ilgili kaynaklar, konuyla ilgili değişkenler, konuyu araştırma yöntem ve teknikleri, örneklem seçimi, veri analiz ve raporlaştırma.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Dersin içeriği, yapılacak çalışmalar, kullanılacak yöntem ve teknikler ve değerlendirme hakkında bilgi verme. Dersle ilgili kaynakların incelenmesi Anlatım, tartışma,
2 Dersin içeriği, yapılacak çalışmalar, kullanılacak yöntem ve teknikler ve değerlendirme hakkında bilgi verme. Dersle ilgili kaynakların incelenmesi Anlatım, tartışma,
3 Dersin içeriği, yapılacak çalışmalar, kullanılacak yöntem ve teknikler ve değerlendirme hakkında bilgi verme. Dersle ilgili kaynakların incelenmesi Anlatım, tartışma,
4 Türkçe ve yabancı dilde yayınlanmış kaynaklara ulaşma yolları. Kütüphane, internet üzerinden tarama yapma Anlatım, tartışma,
5 Türkçe ve yabancı dilde yayınlanmış kaynaklara ulaşma yolları. Kütüphane, internet üzerinden tarama yapma Anlatım, tartışma, problem çözme
6 Türkçe ve yabancı dilde yayınlanmış kaynaklara ulaşma yolları. Kütüphane, internet üzerinden tarama yapma Anlatım, tartışma, problem çözme
7 Türkçe ve yabancı dilde yayınlanmış kaynaklara ulaşma yolları. Kütüphane, internet üzerinden tarama yapma Anlatım, tartışma, problem çözme
8 Türkçe ve yabancı dilde yayınlanmış kaynaklara ulaşma yolları. Kütüphane, internet üzerinden tarama yapma Anlatım, tartışma, probleme dayalı öğrenme
9 Türkçe ve yabancı dilde yayınlanmış kaynaklara ulaşma yolları. Kütüphane, internet üzerinden tarama yapma Anlatım, tartışma, proje tabanlı öğrenme
10 Alanıyla ilgili ulaşılan ve konu açısından incelenen kaynakların sunulması. Rapor hazırlama Anlatım, tartışma, proje tabanlı öğrenme
11 Alanıyla ilgili ulaşılan ve konu açısından incelenen kaynakların sunulması. Rapor hazırlama Anlatım, tartışma, proje tabanlı öğrenme
12 Alanıyla ilgili ulaşılan ve konu açısından incelenen kaynakların sunulması. Rapor hazırlama Anlatım, tartışma, proje tabanlı öğrenme
13 Alanında çalışmaya ihtiyaç duyulan alanların belirlenmesi. Rapor hazırlama Anlatım, tartışma, proje tabanlı öğrenme
14 Alanında çalışmaya ihtiyaç duyulan alanların belirlenmesi. Rapor hazırlama Anlatım, tartışma, proje tabanlı öğrenme
15 Bu alanlardan hangisinin çalışılacağına karar verilmesi Rapor hazırlama Anlatım, tartışma, proje tabanlı öğrenme
16 Bu alanlardan hangisinin çalışılacağına karar verilmesi Rapor hazırlama Anlatım, tartışma, proje tabanlı öğrenme
17 Alanında çalışmaya ihtiyaç duyulan alanların belirlenmesi. Kütüphane, internet üzerinden tarama yapma Anlatım, tartışma, proje tabanlı öğrenme
18 Alanında çalışmaya ihtiyaç duyulan alanların belirlenmesi. Kütüphane, internet üzerinden tarama yapma Anlatım, tartışma, proje tabanlı öğrenme
19 Alanında çalışmaya ihtiyaç duyulan alanların belirlenmesi. Kütüphane, internet üzerinden tarama yapma Anlatım, tartışma, proje tabanlı öğrenme
20 Bu alanlardan hangisinin çalışılacağına karar verilmesi. Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme
21 Bu alanlardan hangisinin çalışılacağına karar verilmesi. Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme
22 Bu alanlardan hangisinin çalışılacağına karar verilmesi. Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme
23 Karar verilen alanla ilgili kaynakları inceleme. Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme
24 Karar verilen alanla ilgili kaynakları inceleme. Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme
25 Konunun hangi değişkenler açısından ele alınacağının belirlenmesi. Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme
26 Konunun hangi değişkenler açısından ele alınacağının belirlenmesi. Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme
27 Araştırma probleminin belirlenmesi. Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme
28 Araştırmanın giriş bölümünün yazılması Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme
29 Araştırma problemine uygun yöntemin belirlenmesi Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme
30 Örneklemin belirlenmesi. Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme
31 Veri toplama tekniklerinin belirlenmesi. Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme
32 Veri toplama araçlarının hazırlanması Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme
33 Veri toplama araçlarının hazırlanması Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme
34 Ana çalışmaya geçmeden önce ön çalışma yapılması Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme
35 Ana çalışmaya geçmeden önce ön çalışma yapılması Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme
36 Ön çalışmanın değerlendirilmesi. Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme
37 Ana çalışmaya ilişkin planlama yapılması Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme
38 Ana çalışmanın yapılması Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme
39 Ana çalışmanın yapılması Uygulama için gerekli materyalleri hazırlama Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme
40 Ana çalışmanın yapılması Uygulama için gerekli materyalleri hazırlama Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme
41 Ana çalışmanın yapılması Uygulama için gerekli materyalleri hazırlama Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme
42 Ana çalışmanın yapılması Uygulama için gerekli materyalleri hazırlama Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme
43 Ana çalışmanın yapılması Uygulama için gerekli materyalleri hazırlama Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme
44 Ana çalışmanın yapılması Uygulama için gerekli materyalleri hazırlama Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme
45 Ana çalışmanın yapılması Uygulama için gerekli materyalleri hazırlama Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme
46 Ana çalışmanın değerlendirilmesi Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme
47 Ana çalışmanın değerlendirilmesi Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme
48 Ana çalışmanın yazımı. Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme
49 Ana çalışmanın yazımı. Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme
50 Ana çalışmanın yazımı. Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme
51 Ana çalışmanın sunumu. Sunumun hazırlanması Proje sunumu
52 Dönem boyunca yapılan çalışmaların değerlendirilmesi. Değerlendirme raporu hazırlama Soru-cevap, tartışma,


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Miles, B. M. & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis (2nd ed.). London: Sage Publications.
 Stokrocki, M. (1997). Qualitative forms of research methods. In S. D. La Pierre, & E. Zimmerman (Eds.). Research methods and methodologies for art education (pp. 33-56).
 Yıldırım, A. ve H. Şimşek. (2000). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Seçkin Yayıncılık. Ankara.
 Kagan, M. (1993). Estetik ve Sanat Dersleri. (Çev Aziz Çalışlar). İmge Kitabevi. Ankara.
 Kvale, S. (1996). Interviews: An introduction to qualitative research interviewing. London: Sage Publications.
  Eisner, E. W. ve M. D. Day. (2004). Handbook of Research and Policy in Art Education. National Art Education Association Lawrence Erlbaum Associates, Publishers. London.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 50
    Ödev/Proje/Diğer 1 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sanatın üretim ve öğretim süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası kültürel unsurları tanır. 3
2 Sanat eğitimi programında kullanılan öğretim, yöntem, teknik ve stratejileri açıklar. 3
3 Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikte bulunabilecek bilgiye ve uygulama becerisine sahip olur. 5
4 Görsel sanatlar öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel , sanatsal yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 5
5 Öğrencilerinin eleştirel düşünce, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 4
6 Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar, programlar. 3
7 Dinamik bir sanat eğitimcisi olarak, bilgi teknolojilerinin gelişimine uyum sağlamada gerekli bilinci, sorumluluğu , becerileri kazanır. 3
8 Bireyi bilişsel, devinişsel, duyuşsal yönleriyle bir bütün olarak ele alır. 3
9 Bir kültür ve tarih mirası olan müzelerden etkin bir eğitim ortamı olarak yararlanır, kültürel ve tarihi değerlere sahip çıkma bilinci oluşturur 5
10 İnsan topluluklarının ve uygarlıkların oluşum süreçlerini ve özelliklerini bilir ve açıklar. 5
11 Sanat eğitiminin temel kavramlarını ve sanat eğitimi araştırma süreç ve tekniklerini gelişmelere uygun biçimde kullanır 3
12 Alana ilişkin yabancı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir . 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 10 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 0 0 0
Toplam İş Yükü: 150
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6
Dersin AKTS Kredisi: 6