|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Sanat Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar I |
|
Dersin Kodu |
: |
RES 749 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUSTAFA ÇAPAR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1. Sanat eğitiminin bir disiplin olarak ortaya çıkmasındaki nedenleri ve koşulları tanımlar.
2. Sanat eğitimi ile ilgili temel kavramları tanımlar.
3. Avrupa ülkelerinde sanat eğitiminin tarihsel gelişimini tanımlar.
4. Amerika Birleşik Devletleri’nde sanat eğitiminin gelişimini tanımlar.
5. Türkiye’de sanat eğitiminin tarihsel gelişimini tanımlar. 6. Sanat eğitimi tarihindeki önemli eğitimcileri ve onların eğitim yaklaşımlarını tanımlar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu ders, sanat eğitiminin bir disiplin olarak ortaya çıkışından itibaren günümüze kadar olan yaklaşımların öğretimini amaçlar. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu ders, sanat eğitimi tarihini, görsel sanatlarda eğitim öğretim sürecine yönelik deneyimleri, çocuğun sanatsal gelişimini ve çocuğun sanatsal gelişiminde aile, öğretmen, okul, program ve sanat eğitimi politikalarının etkisi ile gelişmiş ülkelerin görsel sanatlar eğitimi programlarını inceler. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dersin içeriği, amaçları, ders programı, uygulanacak yöntemler, kullanılacak kaynakların tanıtımı ve proje konularının seçimi. |
Ders ile ilgili kaynaklar, proje konuları hazırlanır. |
Soru-cevap, anlatım, gösterim ve tartışma. |
|
2 |
Sanat eğitiminin bir disiplin olarak ortaya çıkmasındaki nedenler ve koşullar. |
Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması |
Soru-cevap, anlatım, gösterim ve tartışma. |
|
3 |
Sanat eğitiminin bir disiplin olarak ortaya çıkmasındaki nedenler ve koşullar. |
Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması |
Soru-cevap, anlatım, gösterim ve tartışma. |
|
4 |
Sanat eğitimi ile ilgili temel kavramlar. |
Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması |
Soru-cevap, anlatım, gösterim ve tartışma. |
|
5 |
Sanat eğitimi ile ilgili temel kavramlar. |
Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması |
Soru-cevap, anlatım, gösterim ve tartışma. |
|
6 |
Avrupa ülkelerinde sanat eğitiminin tarihsel gelişimi. |
Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması |
Soru-cevap, anlatım, gösterim ve tartışma. |
|
7 |
Avrupa ülkelerinde sanat eğitiminin tarihsel gelişimi. |
Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması |
Soru-cevap, anlatım, gösterim ve tartışma. |
|
8 |
Vize |
|
|
|
9 |
Amerika Birleşik Devletleri’nde sanat eğitiminin gelişimi. |
Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması |
Soru-cevap, anlatım, gösterim ve tartışma. |
|
10 |
Amerika Birleşik Devletleri’nde sanat eğitiminin gelişimi. |
Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması |
Soru-cevap, anlatım, gösterim ve tartışma. |
|
11 |
Türkiye’de sanat eğitiminin tarihsel gelişimi. |
Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması |
Soru-cevap, anlatım, gösterim ve tartışma. |
|
12 |
Sanat eğitimi tarihindeki önemli eğitimciler ve onların eğitim yaklaşımları. |
Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması |
Soru-cevap, anlatım, gösterim ve tartışma. |
|
13 |
Sanat eğitimi tarihindeki önemli eğitimcileri ve onların eğitim yaklaşımları. |
Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması |
Soru-cevap, anlatım, gösterim ve tartışma. |
|
14 |
Sanat eğitimi tarihindeki önemli eğitimcileri ve onların eğitim yaklaşımları. |
Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması |
Soru-cevap, anlatım, gösterim ve tartışma. |
|
15 |
Sanat eğitimi tarihindeki önemli eğitimcileri ve onların eğitim yaklaşımları. |
Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması |
Soru-cevap, anlatım, gösterim ve tartışma. |
|
16/17 |
Final |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Arnheim, R. (2007). Görsel Düşünme. Metis Yayınları. İstanbul.
Keiler, M. L. (1955). Art in the Schoolroom. University of Nebraska Press. United States of America.
Kırışoğlu, O. T. (2002). Sanatta Eğitim Görmek Öğrenmek Yaratmak. Pegem A Yayıncılık. Ankara.
Lowenfeld, V. ve W. L. Brittain. (1966). Creative and Mental Growth. The Macmillan Company. New York.
Mittler, G. A. (1994). Art in Focus. Glencoe McGraw-Hill. New York.
Milbrath, C. (1998). Patterns of Artistic Development in Children. Cambridge University Press.
Nateman, D. S. (1994). Introduction to Art. McGraw-Hill. New York.
Sporre, D. J. (1997). Perceiving the Arts. An Introduction to teh Humanities. Prentice Hall. New Jersey.
Wachoviak, F. (1985). Emphasis Art. Harper Collins Publishers. USA.
Wenham, M. (2003). Understanding Art. A Guide for Teachers. Paul Chapman. Herberholz, Barbara ve L. Hanson. (1985). Early Childhood Art. Wm. C. Brown Company Publishers. Dubuque, Iowa.
Wilson, B. ve Hoffa, H. (1985). The History of Art Education: Proceedings from The Penn State Conference. National Endowment of the Arts. Pennsylvania.
Yakel, N. C. (1992). The Future: Challenge of Change. National Art Education Assocation. Reston, Virginia.
Clement, R. (1986). The Art Teacher’s Handbook. Hutchinson. London.
Day, M. (1997). Preparing Teachers of Art. National Art Education Assocation. Reston, Virginia.
Dorn, M. C. ve ark. (2004). Assessing Expressive Learning A Practical Guide for Teacher-Directed Authentic Assesment in K-12 Visual Arts Education. Lawrence Erlaum Associates, Publishers. London.
Barnes, R. (1993). Art, Design and Topic Work 8-13. Routledge. London and New York.
Borris-Krimsky, C. (1999). The Creativity Handbook AVisual Arts Guide for Parents and Teachers. Charles C Thomas. Publisher, Ltd. Illinois.
Freedman, K. (2003). Teaching Visual Culture. Curriculum, Aesthetics and the Social Life of Art. Teachers Colage Press.
Gentle, K. (1984). Children and Art Teaching. London and New York: Routledge.
Hastie,W. R. (1965). Art Education. The Sixty-fourth Yearbook of the National Society for the Study of Education. Part II. The University of Chicago Press. Chicago.
Hurwitz, A. ve M. Day. (2001). Children and Their Art – Methods for the Elementary School. Thomson-Wadsworth. Australia.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
8 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sanatın üretim ve öğretim süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası kültürel unsurları tanır. |
3 |
|
2 |
Sanat eğitimi programında kullanılan öğretim, yöntem, teknik ve stratejileri açıklar. |
5 |
|
3 |
Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikte bulunabilecek bilgiye ve uygulama becerisine sahip olur. |
0 |
|
4 |
Görsel sanatlar öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel , sanatsal yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
5 |
|
5 |
Öğrencilerinin eleştirel düşünce, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
3 |
|
6 |
Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar, programlar. |
3 |
|
7 |
Dinamik bir sanat eğitimcisi olarak, bilgi teknolojilerinin gelişimine uyum sağlamada gerekli bilinci, sorumluluğu , becerileri kazanır. |
5 |
|
8 |
Bireyi bilişsel, devinişsel, duyuşsal yönleriyle bir bütün olarak ele alır. |
3 |
|
9 |
Bir kültür ve tarih mirası olan müzelerden etkin bir eğitim ortamı olarak yararlanır, kültürel ve tarihi değerlere sahip çıkma bilinci oluşturur |
5 |
|
10 |
İnsan topluluklarının ve uygarlıkların oluşum süreçlerini ve özelliklerini bilir ve açıklar. |
0 |
|
11 |
Sanat eğitiminin temel kavramlarını ve sanat eğitimi araştırma süreç ve tekniklerini gelişmelere uygun biçimde kullanır |
5 |
|
12 |
Alana ilişkin yabancı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir . |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
7 |
6 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
8 |
6 |
48 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
3 |
3 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
3 |
3 |
|
Toplam İş Yükü: | 138 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.52 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|