Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Sanat Eğitiminde Araştırma Yöntemleri II

Dersin Kodu : RES 748

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUSTAFA ÇAPAR

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1. Sanat eğitiminde bilimsel araştırma önerisi hazırlama sürecini açıklar.
2. Sanat eğitiminde bilimsel araştırma önerisi hazırlama sürecini uygular.
3. Sanat eğitiminde bilimsel araştırmaya yönelik olarak alanyazın ve kaynak tarama çalışması yapmanın önemini bilir.
4. Sanat eğitimi tarihindeki önemli eğitimcileri ve onların eğitim yaklaşımlarını bilir.
5. Sanat eğitimine yönelik bilimsel bir araştırma oluşturur.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu ders, genel olarak araştırma yöntemlerini ele alarak görsel sanatlar eğitiminde bilimsel araştırma oluşturma sürecini geliştirmeyi amaçlar.

Dersin İçeriği : Sanat eğitiminde araştırma yöntemlerine bağlı olarak, bilimsel araştırma yapma sürecini içerir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Dersin içeriği, amaçları, ders programı, uygulanacak yöntemler, kullanılacak kaynakların tanıtımı ve proje konularının seçimi. Ders ile ilgili kaynaklar, proje konuları hazırlanır. Soru-cevap, anlatım, gösterim ve tartışma.
2 Sanat eğitiminde bilimsel araştırma önerileri hazırlama. Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması Soru-cevap, anlatım, gösterim ve tartışma.
3 Sanat eğitiminde bilimsel araştırma önerisi hazırlama süreci. Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması Soru-cevap, anlatım, gösterim ve tartışma.
4 Sanat eğitiminde bilimsel araştırma önerisi hazırlama sürecini uygulama. Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması Soru-cevap, anlatım, gösterim ve tartışma.
5 Sanat eğitiminde bilimsel araştırmaya yönelik olarak alanyazın ve kaynak tarama çalışması yapma. Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması Soru-cevap, anlatım, gösterim ve tartışma.
6 Sanat eğitimine yönelik bilimsel bir araştırma oluşturma. Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması Soru-cevap, anlatım, gösterim ve tartışma.
7 Bilimsel araştırmaların yayınlanma süreci. Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması Soru-cevap, anlatım, gösterim ve tartışma.
8 Vize
9 Sanat eğitiminde bilimsel araştırma önerisi hazırlama süreci. Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması Soru-cevap, anlatım, gösterim ve tartışma.
10 Sanat eğitiminde bilimsel araştırma önerisi hazırlama sürecini uygulama. Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması Soru-cevap, anlatım, gösterim ve tartışma.
11 Sanat eğitiminde bilimsel araştırma önerisi hazırlama sürecini uygulama. Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması Soru-cevap, anlatım, gösterim ve tartışma.
12 Sanat eğitiminde bilimsel araştırmaya yönelik olarak alanyazın ve kaynak tarama çalışması yapma. Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması Soru-cevap, anlatım, gösterim ve tartışma.
13 Sanat eğitimine yönelik bilimsel bir araştırma oluşturma. Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması Soru-cevap, anlatım, gösterim ve tartışma.
14 Sanat eğitimine yönelik bilimsel bir araştırma oluşturma. Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması Soru-cevap, anlatım, gösterim ve tartışma.
15 Bilimsel araştırmaların yayınlanma süreci. Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması Soru-cevap, anlatım, gösterim ve tartışma.
16/17 Final


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Yıldırım, A. ve H. Şimşek. (2000). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Seçkin Yayıncılık. Ankara.
 Gablik, S. (1976). Progress in Art. Rizzoli. New York.
 Kaptan, S. (1998). Bilimsel Araştırma ve İstatistik Teknikleri. Tekışık Web Ofset. Ankara.
 Karasar, N. (2002). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Nobel Yayın Dağıtım. Ankara.
 La Pierre, S. D. ve E. Zimmerman. (1997). Research Methods and Methodologies for Art Education. National Art Education Assocation. Reston, Virginia.
 Langer, S. K. (1957). Problems of Art. Charles Scribner’s Sons. New York.
 May, W. (1993). "Teachers-as-researchers" or action research: What is it, and what good is it for art education? Studies in Art Education, 34 (2), 114-126.
 Eisner, E. (1991). The enlightened eye: Qualitative inquiry and the enhancement of educational practice. Macmillan & Co. New York.
 Eisner, E. W. (1997). Educating Artistic Vision. The Macmillian Company. United States of America.
 Eisner, E. W. ve M. D. Day. (2004). Handbook of Research and Policy in Art Education. National Art Education Association Lawrence Erlbaum Associates, Publishers. London.
 Mayring, P. (2000). Nitel Sosyal Araştırmaya Giriş. (Çev Adnan Gümüş, M. Sezai Durgun), Adana. Baki Kitabevi.
 Pohland, P. (1976). Participant observation as a research methodology. Studies in Art Education, 13(3), 4-24.
 Stokrocki, M. (1997). Qualitative forms of research methods. In S. D. La Pierre, & E. Zimmerman (Eds.). Research methods and methodologies for art education (pp. 33-56). National Art Education Assocation. Reston, Virginia.
 Thistlewood, D. (1989). Critical Studies in Art Education. Longman. Burnt Mill, Harlow.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 8 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sanatın üretim ve öğretim süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası kültürel unsurları tanır. 2
2 Sanat eğitimi programında kullanılan öğretim, yöntem, teknik ve stratejileri açıklar. 5
3 Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikte bulunabilecek bilgiye ve uygulama becerisine sahip olur. 0
4 Görsel sanatlar öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel , sanatsal yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 5
5 Öğrencilerinin eleştirel düşünce, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 4
6 Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar, programlar. 3
7 Dinamik bir sanat eğitimcisi olarak, bilgi teknolojilerinin gelişimine uyum sağlamada gerekli bilinci, sorumluluğu , becerileri kazanır. 4
8 Bireyi bilişsel, devinişsel, duyuşsal yönleriyle bir bütün olarak ele alır. 3
9 Bir kültür ve tarih mirası olan müzelerden etkin bir eğitim ortamı olarak yararlanır, kültürel ve tarihi değerlere sahip çıkma bilinci oluşturur 5
10 İnsan topluluklarının ve uygarlıkların oluşum süreçlerini ve özelliklerini bilir ve açıklar. 2
11 Sanat eğitiminin temel kavramlarını ve sanat eğitimi araştırma süreç ve tekniklerini gelişmelere uygun biçimde kullanır 5
12 Alana ilişkin yabancı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir . 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 7 6 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 8 6 48
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü: 138
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.52
Dersin AKTS Kredisi: 6