|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Toprak Ve Yeraltı Suyu Kirliliği |
|
Dersin Kodu |
: |
CEV406 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. BİNNAZ ZEYNEP ZAİMOĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Genel toprak yapısı ve yer altı suları hakkında bilgilendirmek ,topraklara ve yer altı sularına yönelik çevre sorunları ve özellikle kirliliğe neden olan faktörleri inceleyerek çözüme yönelik öneriler sunmak.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Toprak ve yeraltısuyu kirlenmelerinin izlenmesi, Toprak ve yeraltısuyu kirliliğinin arıtımında kullanılan teknolojiler ve terminolojilerin ogrenciye kazandırılması |
|
Dersin İçeriği |
: |
Toprak ve özellikleri, toprak ve yeraltı suyu remediasyon teknolojilerinin temel prensipleri, arazide uygulama, remediasyon alternatifleri ve seçimi, planlama ve tasarımı, arazide uygulamanın ekonomik analizi, yeraltı suyu hidrolojisi ve kirlenmesinin temel bileşenleri, oluşumu ve hareketi, akım ağı, kuyu hidroliği, ve numerik metotların hidrolikte kullanımı, yeraltı suyunun kimyasal bileşimi, kontaminasyon kaynakları ve etkileri, kirletici taşınımının matematiksel modellemesi, numerik metotlar. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Toprağın Tanımı Ve Bileşenleri |
Okuma ve ödev
|
Düz anlatım, tartışma, projeksiyon ile anlatım.
|
|
2 |
Toprağın Fiziksel Kimyasal Özellikleri |
Okuma ve ödev
|
Düz anlatım, tartışma, projeksiyon ile anlatım.
|
|
3 |
Toprağın Morfolojisi |
Okuma ve ödev
|
Düz anlatım, tartışma, projeksiyon ile anlatım.
|
|
4 |
Toprak Sınıflandırması Ve Türleri,Toprak Ekolojisi |
Okuma ve ödev
|
Düz anlatım, tartışma, projeksiyon ile anlatım.
|
|
5 |
Toprak Sınıflandırması Ve Türleri,Toprak Ekolojisi |
Okuma ve ödev
|
Düz anlatım, tartışma, projeksiyon ile anlatım.
|
|
6 |
Toprağın Yanlış Kullanımı Ve Bozulması, |
Okuma ve ödev
|
Düz anlatım, tartışma, projeksiyon ile anlatım.
|
|
7 |
Kirletici Kaynakları |
Okuma ve ödev
|
Düz anlatım, tartışma, projeksiyon ile anlatım.
|
|
8 |
Ara Sınav
|
Arasınav Hazırlığı
|
Klasik sınav
|
|
9 |
Agrokimyasal (Tarımsal) Kaynaklı Kirleticiler |
Okuma ve ödev
|
Düz anlatım, tartışma, projeksiyon ile anlatım.
|
|
10 |
Kimyasal Nükleer Savaşlardan Kaynaklanan Kirleticiler |
Okuma ve ödev
|
Düz anlatım, tartışma, projeksiyon ile anlatım.
|
|
11 |
Kirlenme Mekanizmaları |
Okuma ve ödev
|
Düz anlatım, tartışma, projeksiyon ile anlatım.
|
|
12 |
Yeraltı Suyu Kavramı Ve Oluşumu, |
Okuma ve ödev
|
Düz anlatım, tartışma, projeksiyon ile anlatım.
|
|
13 |
Yer Altı Suyu Tipleri Yer Altı Suyu Hareketi |
Okuma ve ödev
|
Düz anlatım, tartışma, projeksiyon ile anlatım.
|
|
14 |
Yer Altı Suyu Dengesi Ve Hidroliği, Yeraltı Sularının Kirlenme Durumu Ve Kaynakları |
Okuma ve ödev
|
Düz anlatım, tartışma, projeksiyon ile anlatım.
|
|
15 |
Yeraltı Suyunda Biyolojik Aktivite,Hijyenik Ve Kimyasal Oluşum, Yer Altı Sularında Koruma, Kontrol Ve Kirlilik Giderme Metotları. |
Okuma ve ödev
|
Düz anlatım, tartışma, projeksiyon ile anlatım.
|
|
16/17 |
Final |
Dönem sonu sınavına hazırlık
|
Yazılı sınav
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Mirsal.,I., Soil Pollution. 2004 Springer
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
80 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
20 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde yeterli altyapıya sahip olma |
3 |
|
2 |
Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde sahip olduğu kuramsal bilgileri uygulayabilme |
3 |
|
3 |
Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi |
4 |
|
4 |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi |
3 |
|
5 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları, uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve kullanma, modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi |
3 |
|
6 |
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi |
4 |
|
7 |
Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin çalışabilme |
4 |
|
8 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme |
3 |
|
9 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme |
2 |
|
10 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek düzeyde kullanma |
3 |
|
11 |
Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme |
2 |
|
12 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci |
3 |
|
13 |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık |
4 |
|
14 |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak |
3 |
|
15 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
3 |
39 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
4 |
52 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
3 |
3 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 98 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.92 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|