|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Grafik II |
|
Dersin Kodu |
: |
RES 710 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
|
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
-Grafik sanatların modern yaşamdaki önemini açıklayabilme
Grafik iletişimde kullanılan elemanları günlük yaşam ile ilişkilendirebilme
Grafik tasarım ilkelerini özgün tasarımlarında uygulayabilme
Tasarım oluşturmada yaratıcı öneriler geliştirebilme
Grafik tasarımın ülkemizdeki ve diğer ülkelerdeki tarihsel gelişimini açıklayabilme
Grafik tasarımın tarihsel gelişimini etkileyen hareketlerin önemini açıklayabilme
Araştırmalarında ve yaratım sürecinde teknolojiyi kullanabilme
Grafik Tasarım ile ilgili bilimsel araştırmaları analiz edebilme
Grafik Tasarım alanında günümüz teknolojisi olanaklarıyla bilimsel nitelikte sunum yapabilme
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu derste, öğrencilerin ülkemizde ve diğer ülkelerde grafik tasarım alanındaki gelişmeleri takip ederek, alana ait incelenen bilimsel yayınlar ile öğrencilerin yeni araştırmalar yapabilmeleri amaçlanmıştır.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Görsel iletişimde grafik sanatların rolü ve gelişim evreleri konuları örneklerle incelenmektedir |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Atölye |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Öğrencilere dersin içeriği, amacı ve hedef davranışları ile ilgili bilgilendirmenin yapılması.
Grafik sanatların modern yaşamdaki önemi ve reklam uygulamalarında kullanımı üzerine tartışılması.
Ödev 1- Grafik tasarımın tarihsel gelişimini inceleyen bir makalenin çevirisi. |
. Yazılı ve Görsel Kaynaklar |
Sunum ve uygulama
|
|
2 |
Sanayi Devriminde grafik tasarım ve baskı tekniklerinin gelişmesi konularının örneklerle anlatımlarının yapılması. |
. Yazılı ve Görsel Kaynaklar |
Sunum ve uygulama
|
|
3 |
Arts and Craft, Art Nouveau hareketi konularının örneklerle anlatılması |
. Yazılı ve Görsel Kaynaklar |
Sunum ve uygulama
|
|
4 |
Afişin tarihsel gelişimi ve tasarımı sürecinde dikkat edilmesi gereken hususların örneklerle anlatılması.
Ödev 2- Belirlenen konu çerçevesinde bir afiş tasarımının gerçekleştirilmesi. |
. Yazılı ve Görsel Kaynaklar |
Sunum ve uygulama
|
|
5 |
20. yy başında Avrupa’da grafik tasarım ve I. Dünya Savaşı döneminde afiş konularının örneklerle anlatımlarının yapılması. |
. Yazılı ve Görsel Kaynaklar |
Sunum ve uygulama
|
|
6 |
Rus Süprematizmi ve Konstrüktivizm konularının örneklerle anlatımlarının yapılması. |
. Yazılı ve Görsel Kaynaklar |
Sunum ve uygulama
|
|
7 |
De Stijl hareketi ve Bauhaus okulu konularının örneklerle anlatımlarının yapılması.
Ödev 3- Bauhaus okulunun grafik tasarımın gelişmesindeki etkilerini konu alan bir makalenin çevirisi. |
. Yazılı ve Görsel Kaynaklar |
Sunum ve uygulama
|
|
8 |
Ara sınav |
Dosya Hazırlama |
Dosya İnceleme |
|
9 |
Modern sanat hareketleri ortamında grafik tasarım ve New York okulu konularının örneklerle anlatımlarının yapılması. |
. Yazılı ve Görsel Kaynaklar |
Sunum ve uygulama
|
|
10 |
Polonya afiş sanatı ve Küba afişlerinin örneklerle anlatılması. |
. Yazılı ve Görsel Kaynaklar |
Sunum ve uygulama
|
|
11 |
Kavramsal anlatımda fotografik ve Grapus okulu konularının örneklerle anlatımlarının yapılması. |
. Yazılı ve Görsel Kaynaklar |
Sunum ve uygulama
|
|
12 |
Savaş sonrası Japonya’da grafik tasarım konularının örneklerle anlatımlarının yapılması. |
. Yazılı ve Görsel Kaynaklar |
Sunum ve uygulama
|
|
13 |
Amerikan grafik tasarımında postmodernizm ve Hollanda’da grafik tasarım konularının örneklerle anlatımlarının yapılması. |
. Yazılı ve Görsel Kaynaklar |
Sunum ve uygulama
|
|
14 |
Türkiye’de grafik tasarım ve gelişiminin anlatılması.
Ödev 4- Seçilen bir Türk grafik sanatçısının sanat yaşamını ele alan bir araştırma yazısı yazılması. |
. Yazılı ve Görsel Kaynaklar |
Sunum ve uygulama
|
|
15 |
Önemli Türk grafik sanatçılarının çalışmalarından örnekler gösterilerek anlatılması. |
. Yazılı ve Görsel Kaynaklar |
Sunum ve uygulama
|
|
16/17 |
Final sınavı |
Dosya Hazırlama |
Dosya İnceleme |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
JUNG, Carl G., İnsan ve Sembolleri, Okuyan Us Yayıncılık, İstanbul, 2009.
- Poynor , Rick (2003), “No More Rules: Graphic Design and Postmodernism” Laurence King Pub.
ARNHEIM, Rudolf, Görsel Düşünme, Metis Yayıncılık, İstanbul, 2009.
EDGÜ, Ferit, Biçimler Renkler Sözcükler, Sel Yayıncılık, İstanbul, 2008.
GENÇ, Adem, SİPAHİOĞLU, Ahmet, görsel algılama ve sanatta Yaratıcı Süreç, sergi yayın evi, İzmir, 1990.
WEILL, Alain, Grafik Tasarım, YKY, İstanbul, 2012
- Looking Closer, Critical Writings on Graphic Design
- Practices in Graphic Design, Tad Crawford
- Visible Signs, David Crow
- Grafik Tasarım alanı ile ilgili süreli yayınlar, makaleler, kataloglar.
ODABAŞI, Hatice A., Grafikte Temel Tasarım, Yorum Sanat, İstanbul, 2006.
BARNARD, Malcolm, Sanat Tasarım Ve Görsel Kültür, Ütopya Yayınları, Ankara, 2002.
- Richard Hollis "A Brief History of Graphic Design"
TEKER, Ulufer, Grafik Tasarım ve Reklam, Yorum Sanat, İstanbul, 2009.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
6 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sanatın üretim ve öğretim süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası kültürel unsurları tanır. |
5 |
|
2 |
Sanat eğitimi programında kullanılan öğretim, yöntem, teknik ve stratejileri açıklar. |
3 |
|
3 |
Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikte bulunabilecek bilgiye ve uygulama becerisine sahip olur. |
5 |
|
4 |
Görsel sanatlar öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel , sanatsal yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
3 |
|
5 |
Öğrencilerinin eleştirel düşünce, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
4 |
|
6 |
Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar, programlar. |
0 |
|
7 |
Dinamik bir sanat eğitimcisi olarak, bilgi teknolojilerinin gelişimine uyum sağlamada gerekli bilinci, sorumluluğu , becerileri kazanır. |
5 |
|
8 |
Bireyi bilişsel, devinişsel, duyuşsal yönleriyle bir bütün olarak ele alır. |
0 |
|
9 |
Bir kültür ve tarih mirası olan müzelerden etkin bir eğitim ortamı olarak yararlanır, kültürel ve tarihi değerlere sahip çıkma bilinci oluşturur |
0 |
|
10 |
İnsan topluluklarının ve uygarlıkların oluşum süreçlerini ve özelliklerini bilir ve açıklar. |
0 |
|
11 |
Sanat eğitiminin temel kavramlarını ve sanat eğitimi araştırma süreç ve tekniklerini gelişmelere uygun biçimde kullanır |
3 |
|
12 |
Alana ilişkin yabancı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir . |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
6 |
8 |
48 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
6 |
8 |
48 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
6 |
6 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
6 |
6 |
|
Toplam İş Yükü: | 150 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|