|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Form ve Tasarım II |
|
Dersin Kodu |
: |
RES 732 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. BİRNUR ERALDEMİR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Form ile fonksiyon arasındaki ilişkiyi kavrar. Madde ile form arasındaki ilişkiyi kavrar ve kullanır. Formla teknoloji arasındaki ilişkiyi bilir ve uygun teknolojiyi uygular. Temel plastik elemanları kullanır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Heykel plastiğinin denge, ritm, ağırlık, kütle ve yapısal dinamikler gibi temel elemanlarının kullanılması yoluyla yeni ve özgün tasarımlar yapmak.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu atelye dersi, öğrencileri üç boyutlu sanat ve tasarım alanındaki ögeler, prensipler ve inşa yöntemleriyle tanıştırmaktadır. Öğrenciler, tel, karton, plaster, kauçuk gibi malzemeler kullanarak uzamda formlar biçimlemeyi öğrenmektedirler. Atelye projelerinde, skala ilkeleri, uzamsal açılım, denge, ritm, pozitif ve negatif form ve bağlam incelenip, uygulanmaktadır.
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Bölüm Yüksek Lisans Heykel Atölyesi |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Derse Giriş
|
Dersin içeriğinin ve kaynaklarının incelenmesi |
Sözlü anlatım |
|
2 |
Sanat Ürününde Anlam Oluşturma Sorunsalı
|
Kaynak metinlerin incelenmesi
|
Anlatma, tartışma |
|
3 |
Sanat Ürününde Bağlam Oluşturma Sorunsalı |
Kaynak metinlerin incelenmesi
|
Anlatma, tartışma |
|
4 |
Sanat Ürününde Biçim ve İçerik |
Görsellerin incelenmesi
|
Eleştiri, tartışma |
|
5 |
Sanat Ürününde Biçim ve İşlev İlişkisi |
Görsellerin incelenmesi
|
Eleştiri, tartışma |
|
6 |
Sanat Ürününde Biçim ve Madde İlişkisi |
Görsellerin incelenmesi |
Eleştiri, tartışma |
|
7 |
Sanat Ürününde Uzamsal Açılım |
Kaynak metinlerin ve görsellerin incelenmesi
|
Eleştiri, tartışma |
|
8 |
Ara sınav |
Ara sınava hazırlanma |
Dosya inceleme |
|
9 |
Sanat Ürününde Tematik Yaklaşımlar
|
Kaynak metinlerin ve görsellerin incelenmesi
|
Eleştiri, tartışma |
|
10 |
Bir Tema Bağlamında Proje Çalışması
|
Taslak çizimler
|
Eleştiri, tartışma |
|
11 |
Taslak Öneriler
|
Malzeme seçimi
|
Eleştiri, tartışma |
|
12 |
Taslak Öneriler
|
Deneme çalışmaları |
Eleştiri, tartışma |
|
13 |
Uygulama Çalışması
|
Atelye çalışması
|
Eleştiri, tartışma |
|
14 |
Uygulama Çalışması
|
Atelye çalışması
|
Eleştiri, tartışma |
|
15 |
Uygulama Çalışması
|
Atelye çalışması |
Eleştiri, tartışma |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Final sınavına hazırlık |
Dosya inceleme |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Fried, M. 1998. Art and Objecthood: Essay and Reviews. University Of Chicago Press
Benjamin,A. 1997. Sculpture: Contemporary Form and Theory. Academy Press.
Denkel, A. 1998. Nesne ve Doğası. İstanbul. Göçebe Yayınları İstanbul: Ayrıntı Yayınları
Williams, J.R.2000. After Modern Sculpture, Art in the USA and Europe 1965-70. Manchester University Press.
Fabbri, P. 2004. The Nude İdeal and Reality Painting And Scultpture. München: ArtificioSkira
Read, H. 2004. Modern Sculpture A Concıse History. London: Thames & Hudson World of Art.
The 20 Th century Artbook, 2001, Hong Kong: Phaidon.
Press Play: Contemporary Artists in Conversation, 2005, New York: Phaidon.
Heartney, E., Posner, H., Princenthal, N., & Scott, S. 2007. After The Revolution Women Who Transformed Contemporary Art. London: Prestel.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sanatın üretim ve öğretim süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası kültürel unsurları tanır. |
0 |
|
2 |
Sanat eğitimi programında kullanılan öğretim, yöntem, teknik ve stratejileri açıklar. |
1 |
|
3 |
Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikte bulunabilecek bilgiye ve uygulama becerisine sahip olur. |
5 |
|
4 |
Görsel sanatlar öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel , sanatsal yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
3 |
|
5 |
Öğrencilerinin eleştirel düşünce, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
5 |
|
6 |
Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar, programlar. |
4 |
|
7 |
Dinamik bir sanat eğitimcisi olarak, bilgi teknolojilerinin gelişimine uyum sağlamada gerekli bilinci, sorumluluğu , becerileri kazanır. |
0 |
|
8 |
Bireyi bilişsel, devinişsel, duyuşsal yönleriyle bir bütün olarak ele alır. |
2 |
|
9 |
Bir kültür ve tarih mirası olan müzelerden etkin bir eğitim ortamı olarak yararlanır, kültürel ve tarihi değerlere sahip çıkma bilinci oluşturur |
4 |
|
10 |
İnsan topluluklarının ve uygarlıkların oluşum süreçlerini ve özelliklerini bilir ve açıklar. |
0 |
|
11 |
Sanat eğitiminin temel kavramlarını ve sanat eğitimi araştırma süreç ve tekniklerini gelişmelere uygun biçimde kullanır |
2 |
|
12 |
Alana ilişkin yabancı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir . |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
6 |
84 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
16 |
16 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
8 |
8 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
8 |
8 |
|
Toplam İş Yükü: | 158 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.32 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|