|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Form ve Tasarım I |
|
Dersin Kodu |
: |
RES 729 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. BİRNUR ERALDEMİR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Form ile fonksiyon arasındaki ilişkiyi kurar . Madde ile form arasındaki ilişkiyi bilir ve uygular . Madde, malzeme ve teknolojiyi, aralarındaki ilişkiyi bilir ve kullanır. Temel plastik elemanları kullanır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Heykel plastiğinin denge, ritm, ağırlık, kütle ve yapısal dinamikler gibi temel elemanlarının kullanılması yoluyla yeni ve özgün tasarımlar yapmak
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu üç boyutlu form tasarımı dersinde kavram gelişimi ve yapısal problem çözme becerisi vurgulanmaktadır. Doğada, sanatta ve mimarideki form örneklerinin yanı sıra, temel malzemeleri ve teknikleri kullanan heykel yaklaşımları tartışılmakta ve uygulanmaktadır.
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Bölüm Yüksek Lisans Heykel Atölyesi |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Derse Giriş
|
Dersin içeriğinin ve kaynakların incelenmesi |
Sözlü anlatım |
|
2 |
Sanat Ürününün Ontolojik Yorumu |
Kaynak metinlerin incelenmesi |
Anlatma, tartışma |
|
3 |
Sanat Ürününün Ontolojik Yorumu |
Kaynak metinlerin incelenmesi |
Anlatma, tartışma |
|
4 |
Organik ve İnorganik Formların Yapısal Özellikleri
|
Görsel kaynakların incelenmesi
|
Eleştiri, tartışma |
|
5 |
Organik ve İnorganik Formların Yapısal Özellikleri |
Görsel kaynakların incelenmesi |
Eleştiri, tartışma |
|
6 |
Örnek Sanat Ürünlerinin İncelenmesi
|
Görsel kaynakların incelenmesi |
Eleştiri, tartışma |
|
7 |
Örnek Sanat Ürünlerinin İncelenmesi |
Görsel kaynakların incelenmesi |
Eleştiri, tartışma |
|
8 |
Ara Sınav
|
Ara sınava hazırlık |
Dosya İnceleme |
|
9 |
Taslak Projelerin Tartışılması |
Taslak çizimler |
Eleştiri, tartışma |
|
10 |
Taslak Projelerin Tartışılması |
Taslak çizimler |
Eleştiri, tartışma |
|
11 |
Uygulama Çalışmaları |
Atelye çalışması |
Eleştiri, tartışma |
|
12 |
Uygulama Çalışmaları |
Atelye çalışması |
Eleştiri, tartışma |
|
13 |
Uygulama Çalışmaları |
Atelye çalışması |
Eleştiri, tartışma |
|
14 |
Uygulama Çalışmaları |
Atelye çalışması |
Eleştiri, tartışma |
|
15 |
Uygulama Çalışmaları |
Atelye çalışması |
Eleştiri, tartışma |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Final sınavına hazırlık |
Dosya inceleme |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Fried, M. 1998. Art and Objecthood: Essay and Reviews. University Of Chicago Press
Benjamin,A. 1997. Sculpture: Contemporary Form and Theory. Academy Press.
Denkel, A. 1998. Nesne ve Doğası. İstanbul. Göçebe Yayınları. İstanbul: Ayrıntı Yayınları
The 20th Century Artbook, 2001, Hong Kong: Phaidon.
Fabbri, P. 2004. The Nude İdeal and Reality Painting And Scultpture. München: ArtificioSkira
Press Play: Contemporary Artists in Conversation, 2005, New York: Phaidon.
Read, H. 2004. Modern Sculpture A Concıse History.London: Thames & Hudson World of Art.
Heartney, E., Posner, H., Princenthal, N., & Scott, S. 2007. After The Revolution Women Who Transformed Contemporary Art. London: Prestel.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sanatın üretim ve öğretim süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası kültürel unsurları tanır. |
0 |
|
2 |
Sanat eğitimi programında kullanılan öğretim, yöntem, teknik ve stratejileri açıklar. |
1 |
|
3 |
Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikte bulunabilecek bilgiye ve uygulama becerisine sahip olur. |
5 |
|
4 |
Görsel sanatlar öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel , sanatsal yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
3 |
|
5 |
Öğrencilerinin eleştirel düşünce, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
5 |
|
6 |
Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar, programlar. |
4 |
|
7 |
Dinamik bir sanat eğitimcisi olarak, bilgi teknolojilerinin gelişimine uyum sağlamada gerekli bilinci, sorumluluğu , becerileri kazanır. |
0 |
|
8 |
Bireyi bilişsel, devinişsel, duyuşsal yönleriyle bir bütün olarak ele alır. |
2 |
|
9 |
Bir kültür ve tarih mirası olan müzelerden etkin bir eğitim ortamı olarak yararlanır, kültürel ve tarihi değerlere sahip çıkma bilinci oluşturur |
4 |
|
10 |
İnsan topluluklarının ve uygarlıkların oluşum süreçlerini ve özelliklerini bilir ve açıklar. |
0 |
|
11 |
Sanat eğitiminin temel kavramlarını ve sanat eğitimi araştırma süreç ve tekniklerini gelişmelere uygun biçimde kullanır |
2 |
|
12 |
Alana ilişkin yabancı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir . |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
6 |
84 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
16 |
16 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
8 |
8 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
8 |
8 |
|
Toplam İş Yükü: | 158 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.32 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|