Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Form ve Tasarım I

Dersin Kodu : RES 729

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. BİRNUR ERALDEMİR

Dersin Öğrenme Kazanımları : Form ile fonksiyon arasındaki ilişkiyi kurar .
Madde ile form arasındaki ilişkiyi bilir ve uygular .
Madde, malzeme ve teknolojiyi, aralarındaki ilişkiyi bilir ve kullanır.
Temel plastik elemanları kullanır.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Heykel plastiğinin denge, ritm, ağırlık, kütle ve yapısal dinamikler gibi temel elemanlarının kullanılması yoluyla yeni ve özgün tasarımlar yapmak

Dersin İçeriği : Bu üç boyutlu form tasarımı dersinde kavram gelişimi ve yapısal problem çözme becerisi vurgulanmaktadır. Doğada, sanatta ve mimarideki form örneklerinin yanı sıra, temel malzemeleri ve teknikleri kullanan heykel yaklaşımları tartışılmakta ve uygulanmaktadır.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Bölüm Yüksek Lisans Heykel Atölyesi


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Derse Giriş Dersin içeriğinin ve kaynakların incelenmesi Sözlü anlatım
2 Sanat Ürününün Ontolojik Yorumu Kaynak metinlerin incelenmesi Anlatma, tartışma
3 Sanat Ürününün Ontolojik Yorumu Kaynak metinlerin incelenmesi Anlatma, tartışma
4 Organik ve İnorganik Formların Yapısal Özellikleri Görsel kaynakların incelenmesi Eleştiri, tartışma
5 Organik ve İnorganik Formların Yapısal Özellikleri Görsel kaynakların incelenmesi Eleştiri, tartışma
6 Örnek Sanat Ürünlerinin İncelenmesi Görsel kaynakların incelenmesi Eleştiri, tartışma
7 Örnek Sanat Ürünlerinin İncelenmesi Görsel kaynakların incelenmesi Eleştiri, tartışma
8 Ara Sınav Ara sınava hazırlık Dosya İnceleme
9 Taslak Projelerin Tartışılması Taslak çizimler Eleştiri, tartışma
10 Taslak Projelerin Tartışılması Taslak çizimler Eleştiri, tartışma
11 Uygulama Çalışmaları Atelye çalışması Eleştiri, tartışma
12 Uygulama Çalışmaları Atelye çalışması Eleştiri, tartışma
13 Uygulama Çalışmaları Atelye çalışması Eleştiri, tartışma
14 Uygulama Çalışmaları Atelye çalışması Eleştiri, tartışma
15 Uygulama Çalışmaları Atelye çalışması Eleştiri, tartışma
16/17 Final Sınavı Final sınavına hazırlık Dosya inceleme


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Fried, M. 1998. Art and Objecthood: Essay and Reviews. University Of Chicago Press
 Benjamin,A. 1997. Sculpture: Contemporary Form and Theory. Academy Press.
 Denkel, A. 1998. Nesne ve Doğası. İstanbul. Göçebe Yayınları. İstanbul: Ayrıntı Yayınları
 The 20th Century Artbook, 2001, Hong Kong: Phaidon.
 Fabbri, P. 2004. The Nude İdeal and Reality Painting And Scultpture. München: ArtificioSkira
 Press Play: Contemporary Artists in Conversation, 2005, New York: Phaidon.
 Read, H. 2004. Modern Sculpture A Concıse History.London: Thames & Hudson World of Art.
 Heartney, E., Posner, H., Princenthal, N., & Scott, S. 2007. After The Revolution Women Who Transformed Contemporary Art. London: Prestel.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 1 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sanatın üretim ve öğretim süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası kültürel unsurları tanır. 0
2 Sanat eğitimi programında kullanılan öğretim, yöntem, teknik ve stratejileri açıklar. 1
3 Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikte bulunabilecek bilgiye ve uygulama becerisine sahip olur. 5
4 Görsel sanatlar öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel , sanatsal yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 3
5 Öğrencilerinin eleştirel düşünce, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 5
6 Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar, programlar. 4
7 Dinamik bir sanat eğitimcisi olarak, bilgi teknolojilerinin gelişimine uyum sağlamada gerekli bilinci, sorumluluğu , becerileri kazanır. 0
8 Bireyi bilişsel, devinişsel, duyuşsal yönleriyle bir bütün olarak ele alır. 2
9 Bir kültür ve tarih mirası olan müzelerden etkin bir eğitim ortamı olarak yararlanır, kültürel ve tarihi değerlere sahip çıkma bilinci oluşturur 4
10 İnsan topluluklarının ve uygarlıkların oluşum süreçlerini ve özelliklerini bilir ve açıklar. 0
11 Sanat eğitiminin temel kavramlarını ve sanat eğitimi araştırma süreç ve tekniklerini gelişmelere uygun biçimde kullanır 2
12 Alana ilişkin yabancı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir . 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 16 16
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü: 158
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.32
Dersin AKTS Kredisi: 6