Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Resim I

Dersin Kodu : RES 725

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. MUSTAFA OKAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1- Resim tarihi ile kişisel uygulamalar arasında somut bağlar kurulabileceğini göstermek.
2- Resim tarihi yanında gerişmiş görsel sanatların yeni denemeleriyle yakın durduklarını görterebilecek uygulamalar yapabilirler.
3- Resmin hayatla ilgisini anlamış olarak, resmin olanaklarının hayatı irdeleyecek denemeler yapabilir,
4- Yukarıdaki üç madenin ürettiği çalışmaları, onlara hakim olacak biçimce anlatabilir ve savunabilir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Günümüz sanatı sorunlarının eleştirel değerlendirmesine dayalı deneysel çalışmalar yapılarak; bir sanatsal problemin ortaya konulması ve çözülmesi süreçleri teorik ve uygulamalı çalışmalarla irdelenecektir.

Dersin İçeriği : Plastik sanatların temel kavramları bazında resimsel çalışmalar yapıldığı bir derstir

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Atölye


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Dersin içeriği ve dönem içinde yapılacak çalışmalarla ilgili bilgilendirme ve öğrencilerin daha önce yapmış olduğu çalışmaları ile ilgili dosyalarının incelenmesi Yok Anlatım
2 Bireysel anlayışlarda yağlıboya çalışmalar: Yağlıboya, akrilik ve karışık malzemelerle yapılacak çalışmalar Kaynak tarama ve tuval hazırlığı Anlatım
3 Çalışmaların devamı ve resim üzerine eleştiriler Kaynak tarama ve tuval hazırlığı Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Gösterme,
4 Çalışmaların devamı ve resim üzerine eleştiriler Desen ve eskiz çizimleri Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Gösterme,
5 Çalışmaların devamı ve resim üzerine eleştiriler Çalışmanın devamı Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Gösterme,
6 Çalışmaların devamı ve resim üzerine eleştiriler Çalışmanın devamı Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Gösterme,
7 Çalışmaların devamı ve resim üzerine eleştiriler Çalışmanın devamı Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Gösterme,
8 Vize Vize vize
9 Öğrencilerin yapmış olduğu çalışmalar üzerinde, özgün anlatım , teknik yeterlilik, kurgu anlayışı, form içerik ilişkisi, renk içerik ilişkisi, denge kavramı ve görsel etki temellerinde eleştiri. Kaynak tarama ve tuval hazırlığı Anlatım
10 Kaynak tarama ve örnek çalışmaların incelenmesi Kaynak tarama ve tuval hazırlığı Anlatım
11 Çalışmaların devamı ve resim üzerine eleştiriler Desen ve eskiz çizimleri Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Gösterme,
12 Çalışmaların devamı ve resim üzerine eleştiriler Çalışmanın devamı Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Gösterme,
13 Çalışmaların devamı ve resim üzerine eleştiriler Çalışmanın devamı Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Gösterme,
14 Çalışmaların devamı ve resim üzerine eleştiriler Çalışmanın devamı Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Gösterme,
15 Çalışmaların devamı ve resim üzerine eleştiriler Çalışmanın devamı Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Gösterme,
16/17 Final Final Final


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 6 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sanatın üretim ve öğretim süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası kültürel unsurları tanır. 3
2 Sanat eğitimi programında kullanılan öğretim, yöntem, teknik ve stratejileri açıklar. 3
3 Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikte bulunabilecek bilgiye ve uygulama becerisine sahip olur. 4
4 Görsel sanatlar öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel , sanatsal yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 4
5 Öğrencilerinin eleştirel düşünce, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 4
6 Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar, programlar. 2
7 Dinamik bir sanat eğitimcisi olarak, bilgi teknolojilerinin gelişimine uyum sağlamada gerekli bilinci, sorumluluğu , becerileri kazanır. 4
8 Bireyi bilişsel, devinişsel, duyuşsal yönleriyle bir bütün olarak ele alır. 3
9 Bir kültür ve tarih mirası olan müzelerden etkin bir eğitim ortamı olarak yararlanır, kültürel ve tarihi değerlere sahip çıkma bilinci oluşturur 5
10 İnsan topluluklarının ve uygarlıkların oluşum süreçlerini ve özelliklerini bilir ve açıklar. 3
11 Sanat eğitiminin temel kavramlarını ve sanat eğitimi araştırma süreç ve tekniklerini gelişmelere uygun biçimde kullanır 4
12 Alana ilişkin yabancı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir . 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 6 84
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 6 4 24
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 6 4 24
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 6 6
Toplam İş Yükü: 144
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.76
Dersin AKTS Kredisi: 6