|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Düşünme, düşünme çeşitleri ve eleştirel düşünme kavramı |
Konuyla ilgili yurtiçi ve dışı çeşitli makale, tez ve kitapların taranması |
Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası, örnek olay |
|
2 |
Eleştirel düşünen bireylerin sahip olması gereken beceriler |
Konuyla ilgili yurtiçi ve dışı çeşitli makale, tez ve kitapların taranması |
Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası, örnek olay |
|
3 |
Eleştirel düşünmeyi etkileyen kalıtımsal ve çevresel faktörlert |
Konuyla ilgili yurtiçi ve dışı çeşitli makale, tez ve kitapların taranması |
Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası, örnek olay |
|
4 |
Eleştirel düşünme becerilerinin kazandırılmasında öğretmenin rolü |
Konuyla ilgili yurtiçi ve dışı çeşitli makale, tez ve kitapların taranması |
Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası, örnek olay |
|
5 |
Eleştirel düşünme becerilerinin kazandırılmasında kullanılabilecek strateji, yaklaşım, yöntem ve teknikler |
Konuyla ilgili yurtiçi ve dışı çeşitli makale, tez ve kitapların taranması |
Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası, örnek olay |
|
6 |
Eleştirel düşünme becerilerinin kazandırlmasında sınıfın psikolojik ortamının önemi |
Her öğrencinin okullarda öğretmenlerle konuyla ilgili görüşme yapması ve dersini gözlemesi |
Bireysel çalışma |
|
7 |
Eleştirel düşünmenin beceri temelli olarak öğretilmesine yönelik etkinlikler |
Her öğrencinin beceri temelli bir etkinlik hazırlaması ve okulda uygulaması |
Bireysel çalışma, tartışma |
|
8 |
Ara Sınav ve ödev teslimi |
Sınava Hazırlık |
Yazılı sınav |
|
9 |
Eleştirel düşünmenin konu temelli olarak öğretilmesine yönelik etkinlikler |
Her öğrencinin konu temelli bir etkinlik hazırlaması ve okulda uygulaması |
Bireysel çalışma, tartışma |
|
10 |
Eleştirel düşünme ile ilgili yapılan yurt içi tezler |
Eleştirel düşünme ile ilgili yapılan tezlerin YÖK´ten incelenmesi ve bir tezin ayrıntılı olarak analiz edilmesi |
Bireysel çalışma, tartışma |
|
11 |
Eleştirel düşünme ile ilgili yapılan yurtdışı çalışmalar |
Eleştirel düşünme ile ilgili makalelerin taranması |
Bireysel çalışma, tartışma |
|
12 |
Eleştirel düşünme ile ilgili yapılan yurt içi ve yurt dışı çalışmaların karşılaştırılması |
Konuyla ilgili yurtiçi ve dışı çeşitli makale, tez ve kitapların taranması |
Bireysel çalışma, tartışma, soru-cevap |
|
13 |
Eleştirel düşünme ile ilgili yapılan yurt içi ve yurt dışı çalışmaların karşılaştırılması |
Konuyla ilgili yurtiçi ve dışı çeşitli makale, tez ve kitapların taranması |
Bireysel çalışma, tartışma, soru-cevap |
|
14 |
Dersin öğrencilere kazandırdıkları konusunda öğrencilerden dönüt alma |
Konuyla ilgili açık açlu sorular hazırlanması |
Soru-cevap, tartışma |
|
15 |
Dersin öğrencilere kazandırdıkları konusunda öğrencilerden dönüt alma |
Konuyla ilgili açık açlu sorular hazırlanması |
Soru-cevap, tartışma |
|
16 |
FİNAL SINAVI ve ödev teslimi |
Sınava Hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Eğitim bilimleri lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir.
|
0 |
|
2 |
Bir problemin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, problemi bir bütünlük içerisinde değerlendirir
|
5 |
|
3 |
Eğitim bilimleri alanındaki bilimsel bir makaleyi inceler |
0 |
|
4 |
Eğitim bilimleri alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır
|
0 |
|
5 |
Bireyi tanıma teknik ve araçlarını uygular ve geliştirir |
4 |
|
6 |
Uzmanlık eğitiminin sağladığı bilgi ve deneyimler çerçevesinde eğitim bilimleri alanından mezun olan bireylere rehberlik eder.
|
0 |
|
7 |
Uzmanlık alanını eğitim ortamında işlevsel hale getirebilecek uygulamalar konusunda bilgi ve deneyim kazanır.
|
0 |
|
8 |
Uzmanlık alanına dönük uygulamalarında paydaş davranışları konusunda bir öngörü geliştirir. |
2 |
|
9 |
Eğitim bilimleri kapsamındaki bir problemi bilimsel bir bakış açısıyla çözer.
|
0 |
|
10 |
Eğitim bilimleri alanı kapsamındaki kuramsal bilgiyi uygulama alanı ile bütünleştirir.
|
3 |
|
11 |
Eğitim bilimlerine dönük uygulamalarında yerel ve ulusal düzeyde yaşanan sorunların çözümünde sorumluluk alır. |
3 |
|
12 |
Öğrencilerle, öğretmenlerle okul yönetimi, aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
3 |
|
13 |
Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir.
|
3 |
|
14 |
Uzmanlık alanı ile ilgili süreçler ve ulaştığı sonuçlar konusunda meslektaşlarını bilgilendirir.
|
2 |
|
15 |
Uzmanlık alanında gereksinim duyduğu farklı istatistiksel teknikleri ve bilgi-iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. |
2 |
|
16 |
Eğitim bilimlerine dönük uygulamalarının başarıya ulaşmasına kurum çalışanlarının desteğini (işbirliğini) sağlar.
|
3 |
|
17 |
Uzmanlık alanı/ ilişkili olduğu disiplinlerde özümsediği bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir. |
2 |
|
18 |
Eğitim bilimleri alanındaki sorunların kaynaklarını tespit ederek, sorunların çözümüne katkıda bulunur. |
4 |
|
19 |
Eğitim ortamındaki tüm paydaşlara uzmanlık alanının gerekliliğini ifade ederek onların işbirliğini sağlar.
|
3 |
|
20 |
Uzmanlık alanı ile ilgili uygulamalarında ortaya çıkan gereksinimleri eleştirel bir gözle değerlendirir. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|