|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Su Kaynakları |
|
Dersin Kodu |
: |
CEV319 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. BİNNAZ ZEYNEP ZAİMOĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Akarsu morfolojisi. Akarsularda katı madde hareketi. Taşkın koruma yapıları. Akarsu taşımacılığı. Bağlamalar Baraj ve baraj gölleri. Enerji kırıcı yapılar. Su alma yapıları. Su kuvvetleri Sulama ve kurutma. Su kaynaklarının ekonomik analizi.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Su kaynaklarından insanların zarar görmeden en optimum sekilde faydalanmasını saglayacak yöntemler ile su kaynaklarını geliştirmenin önemi konusunda teknik ve sosyal bilgiye sahip ogrenci yetistirilmesi |
|
Dersin İçeriği |
: |
Temel hesaplamalar ve su Yönetimi, Havza Yönetimi, hidrolojik ve hidrolik analizleri, rezervuar boyutlandırma ve hidroelektrik gözaltı gölet yönlendirme ve savak tasarımı, yağmur suyu yönetim sistemi, ekonomik fizibilite, sürdürülebilirlik endeksleri, su kaynakları ve sosyal kalkınma için birimler, sosyal ve politik süreçler; alternatifleri ve hedefleri, tasarım metodolojisi, su hukuku ve mevzuatı |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Türkiye´de Su Kaynakları Potansiyeli ve Türkiye´nin Toprak ve Su Kaynaklarına İlişkin Sorunları |
Okuma ve ödev
|
Düz anlatım, tartışma, projeksiyon ile anlatım.
|
|
2 |
Su Kaynakları ve Sınıflandırması. Su Kaynaklarının Geliştirilmesi |
Okuma ve ödev
|
Düz anlatım, tartışma, projeksiyon ile anlatım.
|
|
3 |
Akarsu Morfolojisi ve Akarsuda Katı Madde Hareketi |
Okuma ve ödev
|
Düz anlatım, tartışma, projeksiyon ile anlatım.
|
|
4 |
Akarsu Düzenlemesi, Amaçları, Planlanması |
Okuma ve ödev
|
Düz anlatım, tartışma, projeksiyon ile anlatım.
|
|
5 |
Taşkın Kontrolü, Önlemleri Ve Yapıları, Havzanın Korunması |
Okuma ve ödev
|
Düz anlatım, tartışma, projeksiyon ile anlatım.
|
|
6 |
Akarsu Yatağının Düzenlenmesi, Taşkın Kanalları, Taşkın Geciktirme Havuzları |
Okuma ve ödev
|
Düz anlatım, tartışma, projeksiyon ile anlatım.
|
|
7 |
Sel Kapanları, Barajlar, Seddeler, Taşkın Duvarları. |
Okuma ve ödev
|
Düz anlatım, tartışma, projeksiyon ile anlatım.
|
|
8 |
Ara Sınav |
Arasınav Hazırlığı
|
Klasik sınav
|
|
9 |
Bağlamalar. Barajlar Ve Baraj Tipleri Ve Baraj Hazneleri |
Okuma ve ödev
|
Düz anlatım, tartışma, projeksiyon ile anlatım.
|
|
10 |
Enerji Kırıcı Yapılar ve Su Alma Yapıları. |
Okuma ve ödev
|
Düz anlatım, tartışma, projeksiyon ile anlatım.
|
|
11 |
Su Kuvveti Yapıları |
Okuma ve ödev
|
Düz anlatım, tartışma, projeksiyon ile anlatım.
|
|
12 |
Toprak Su ve Bitki İlişkileri |
Okuma ve ödev
|
Düz anlatım, tartışma, projeksiyon ile anlatım.
|
|
13 |
Sulama Ve Drenaj Yapıları, |
Okuma ve ödev
|
Düz anlatım, tartışma, projeksiyon ile anlatım.
|
|
14 |
Su Kaynaklarının Ekonomik Analizi ve Proje Değerlendirmesi. |
Okuma ve ödev
|
Düz anlatım, tartışma, projeksiyon ile anlatım.
|
|
15 |
Su Kaynaklarının Planlanmasında Yasal Kısıtlar ve Çevre |
Okuma ve ödev
|
Düz anlatım, tartışma, projeksiyon ile anlatım.
|
|
16/17 |
Final |
Dönem sonu sınavına hazırlık
|
Yazılı sınav
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
.Mehmet Berkün, 2005.Su Kaynakları Mühendisliği. Birsen Yayınevi
. Cevat Erkek - Necati Ağıralioğlu, 2006.Su Kaynakları Mühendisliği, Beta Basım Yayın
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Cevat Erkek - Necati Ağıralioğlu, 2006. Su Kaynakları Mühendisliği Uygulamaları , Beta Basım Yayın
Mehmet Berkün, 2007.Su Yapıları Birsen Yayınevi
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde yeterli altyapıya sahip olma |
5 |
|
2 |
Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde sahip olduğu kuramsal bilgileri uygulayabilme |
4 |
|
3 |
Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi |
4 |
|
4 |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi |
3 |
|
5 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları, uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve kullanma, modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi |
4 |
|
6 |
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi |
3 |
|
7 |
Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin çalışabilme |
4 |
|
8 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme |
4 |
|
9 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme |
3 |
|
10 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek düzeyde kullanma |
3 |
|
11 |
Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme |
3 |
|
12 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci |
4 |
|
13 |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık |
3 |
|
14 |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak |
5 |
|
15 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
3 |
39 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
4 |
52 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 95 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.8 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|