Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Tarımsal İşletmelerde İhale İşlemleri ve Şantiye Uygulamaları |
|
Dersin Kodu |
: |
TS-560 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ÖZKAN GÜĞERCİN Dr.Öğr. ÜyesiDr. ÖZKAN GÜĞERCİN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1. İhtiyaç duyulan mal ve hizmetin miktarını belirlemek,
2. Temin yöntemlerini saptamak,
3. Yasal düzenlemeler doğrultusunda temin etmek.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
TS-501 Evapotranspirasyon
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Tarımsal işletmeler için gereksinim duyulan her türlü mal ve hizmetin miktarını belirlemek, tarımsal işletmeler için gereksinim duyulan her türlü mal ve hizmetin maliyetini belirlemek (keşif işlemleri), temininde izlenecek yöntemleri saptamak ve yasal düzenlemeler doğrultusunda alımını gerçekleştirmek |
|
Dersin İçeriği |
: |
metraj işlemleri, keşif işlemleri, ihale işlemleri ve yasal düzenlemeler. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Bölüm derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Tarımsal işletmelerde ihtiyaçlar |
İlgili kaynaklardan yararlanarak derse hazırlanmak |
Sözlü yazılı anlatım |
|
2 |
İhtiyaç duyulan mal ve hizmetin miktarının belirlenmesi (metraj işlemleri) |
İlgili kaynaklardan yararlanarak derse hazırlanmak |
Sözlü yazılı anlatım |
|
3 |
Hizmet gereksiniminin belirlenmesi |
İlgili kaynaklardan yararlanarak derse hazırlanmak |
Sözlü yazılı anlatım |
|
4 |
Mal gereksiniminin belirlenmesi |
İlgili kaynaklardan yararlanarak derse hazırlanmak |
Sözlü yazılı anlatım |
|
5 |
Yapı işleri için gerekli malzeme ve işgücü miktarının belirlenmesi |
İlgili kaynaklardan yararlanarak derse hazırlanmak |
Sözlü yazılı anlatım |
|
6 |
İşgücü ve malzeme miktarlarına yönelik maliyetlerin belirlenmesi (keşif işleri) |
İlgili kaynaklardan yararlanarak derse hazırlanmak |
Sözlü yazılı anlatım |
|
7 |
Piyasa fiyatlarının saptanması, ilgili kurumlarca hazırlanan birim fiyatların tespiti, bayındırlık bakanlığı yaklaşık maliyet cetvellerinin kullanımı |
İlgili kaynaklardan yararlanarak derse hazırlanmak |
Sözlü yazılı anlatım |
|
8 |
Piyasa fiyatlarının saptanması, ilgili kurumlarca hazırlanan birim fiyatların tespiti, bayındırlık bakanlığı yaklaşık maliyet cetvellerinin kullanımı |
İlgili kaynaklardan yararlanarak derse hazırlanmak |
Sözlü yazılı anlatım |
|
9 |
Piyasa fiyatlarının saptanması, ilgili kurumlarca hazırlanan birim fiyatların tespiti, bayındırlık bakanlığı yaklaşık maliyet cetvellerinin kullanımı |
İlgili kaynaklardan yararlanarak derse hazırlanmak |
Sözlü yazılı anlatım |
|
10 |
ara sınav |
İlgili kaynaklardan yararlanarak derse hazırlanmak |
|
|
11 |
mal ve hizmet alımı yöntemleri (kamu hale kanunu) |
İlgili kaynaklardan yararlanarak derse hazırlanmak |
Sözlü yazılı anlatım |
|
12 |
ihale yöntemleri:
belli istekler arasında ihale
pazarlık usulü
doğrudan temin
açık ihale usülü
|
İlgili kaynaklardan yararlanarak derse hazırlanmak |
Sözlü yazılı anlatım |
|
13 |
ihale yöntemleri:
belli istekler arasında ihale
pazarlık usulü
doğrudan temin
açık ihale usülü
|
İlgili kaynaklardan yararlanarak derse hazırlanmak |
Sözlü yazılı anlatım |
|
14 |
ihale ilanı, ilanda bulunması gereken koşullar |
İlgili kaynaklardan yararlanarak derse hazırlanmak |
Sözlü yazılı anlatım |
|
15 |
sözleşmenin imzalanması ve işlerin denetimi |
İlgili kaynaklardan yararlanarak derse hazırlanmak |
Sözlü yazılı anlatım |
|
16/17 |
yıl sonu sınavı |
İlgili kaynaklardan yararlanarak derse hazırlanmak |
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, tarımsal yapılar ve sulama alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir |
0 |
|
2 |
Tarımsal yapılar ve sulama ile ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar
|
0 |
|
3 |
Sulama sistemlerinin ve tarımsal yapıların projelenmesi konularında yeterlidir
|
0 |
|
4 |
Arazi uygulamalarını yapar, kontrol eder ve geliştirilmesini sağlar
|
3 |
|
5 |
Tarımsal yapılar ve sulama anabilim dalıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında uygular
|
0 |
|
6 |
Uzman olunan konudaki bilgi birikimini nicel ve nitel verilerle destekler. Farklı disiplinlerle çalışabilir.
|
4 |
|
7 |
Neden sonuç ilişkisi kurarak sorunları çözümler
|
2 |
|
8 |
Konusuyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür
|
0 |
|
9 |
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır
|
5 |
|
10 |
Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yeniler
|
1 |
|
11 |
Tarımsal yapılar ve sulama konularıyla ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|