Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Atıksuların Uzaklaştırılması

Dersin Kodu : CEV318

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör.Dr. BÜLENT SARI

Dersin Öğrenme Kazanımları : Çevre sağlığı tesisleri hakkında bilgi edinilmesini amaçlar.
Kanalizasyon sistemlerinin tasarımı hakkında bilgi edinilmesini amaçlar.
Yağmur suyu kanallarının tasarımı hakkında bilgi edinilmesini amaçlar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Atık sular ve Yağmur sularını toplayan kanalizasyon şebekelerinin tasarımı için gerekli bilgilerin verilmesi ve uygulanması

Dersin İçeriği : Kanalizasyon Sistemleri, Kanalizasyon Tesislerinin Elemanları, Kanal Ağı Şekilleri, Kanalizasyon Şebekelerinin Planlama ve Projelendirme Esasları, Kanal Ağının Projelendirilmesi, Kanalların Enkesit Şekilleri, Kanalların Hidrolik Hesabı, Yağmursuyu Kanallarının Hesabı, Kuşaklama Kanallarının Hesabı, Birleşik Sistem Kanallarının Hesabı

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslikler


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Genel Esaslar, Atıksuların Kaynakları ve Özellikleri Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz Anlatım
2 Kanalizasyon Sistemleri, Kanalizasyon Tesislerinin Elemanları Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz Anlatım
3 Kanal Ağı Şekilleri Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz Anlatım
4 Kanalizasyon Şebekelerinin Planlama ve Projelendirme Esasları Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz Anlatım
5 Cadde Eğimlerine Göre Kanal Boykesitleri Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz Anlatım
6 Kanal Ağının Projelendirilmesi, Kanalların Enkesit Şekilleri Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz Anlatım
7 Kanalların Hidrolik Hesabı Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz Anlatım
8 Arasınav Arasınav Hazırlığı Yazılı sınav
9 Atıksu Kanallarına Gelen Debiler Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz Anlatım
10 Yağmursuyu Kanallarının Hesabı Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz Anlatım
11 Kuşaklama Kanallarının Hesabı Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz Anlatım
12 Yağmursuyu Hazneleri, Ters Sifonlar ve Dolusavaklar Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz Anlatım
13 Kanallara Gelen Yüklerin Hesabı Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz Anlatım
14 Birleşik Sistem Kanallarının Hesabı Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz Anlatım
15 Final Dönem sonu sınavına hazırlık Yazılı sınav
16/17 Final Dönem sonu sınavına hazırlık Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Su Getirme ve Kullanılmış Suları Uzaklaştırma Esasları, Yılmaz Muslu, İTÜ, 1975.
 Su Temini ve Atıksu Uzaklaştırılması Uygulamaları, Prof.Dr. Dinçer Topacık, Prof.Dr. Veysel Eroğlu, İTÜ, 1993
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde yeterli altyapıya sahip olma 5
2 Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde sahip olduğu kuramsal bilgileri uygulayabilme 4
3 Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi 5
4 Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi 3
5 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları, uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve kullanma, modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi 3
6 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi 3
7 Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin çalışabilme 4
8 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme 3
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme 4
10 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek düzeyde kullanma 3
11 Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme 3
12 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci 3
13 Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık 3
14 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak 3
15 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 3 39
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 4 52
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 5 5
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 100
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4
Dersin AKTS Kredisi: 4