|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İklim Değişikliklerinin Tarımsal Üretim Sistemlerine Etkileri |
|
Dersin Kodu |
: |
TS-549 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. MUSTAFA ÜNLÜ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
İklim değişikliklerinin tarımsal üretim sistemlerine olası etkileri araştırılarak bilgi birikimi artırılmış olacaktır. İklim değişikliklerine karşı alınması gerekli önlemler belirlenerek geleceğe yönelik daha hazırlıklı olunabilecektir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
İklim değişikliklerinin tarımsal üretim sistemlerine olası etkileri ve alınması gerekli önlemler amaçlanmıştır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Dünya iklim sistemi ve dengeleri, sera gazları ve etkisi, dünya karbon dengesi, iklimsel değişimin bilimsel temelleri ve süreçleri, iklim değişiminin potansiyel etkileri, tarım ve su kaynaklarına etkileri, iklim değişiminin simülasyonu, iklim modelleri, önlemler. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dünya iklim sistemi ve dengeleri |
Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler |
Yazılı ve görsel anlatım |
|
2 |
Dünya atmosferi ve sera gazları ve etkisi |
Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler |
Yazılı ve görsel anlatım |
|
3 |
Artan sera gazları ve etkileri |
Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler |
Yazılı ve görsel anlatım |
|
4 |
Dünya karbon dengesi ve ödev konularının verilmesi |
Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler ve internetten tarama |
Yazılı ve görsel anlatım |
|
5 |
İklim değişiminin bilimsel temelleri ve süreçleri |
Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler |
Yazılı ve görsel anlatım |
|
6 |
İklim değişiminin potansiyel etkileri, tarım ve su kaynaklarına etkileri |
Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler |
Yazılı ve görsel anlatım |
|
7 |
İklim değişiminin simülasyonu ve ödev konularının verilmesi |
Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler |
Yazılı ve görsel anlatım |
|
8 |
İklim modelleri ve önlemler |
Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler |
Yazılı ve görsel anlatım |
|
9 |
Ara Sınav |
Ara Sınav |
Ara Sınav |
|
10 |
Doğal ve yapay iklim değişimleri |
Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler |
Yazılı ve görsel anlatım |
|
11 |
İklim konferansları |
Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler |
Yazılı ve görsel anlatım |
|
12 |
Küresel iklim değişimi ve küresel ısınma |
Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler |
Yazılı ve görsel anlatım |
|
13 |
Türkiye´deki hava sıcaklıkları ve yağışlardaki eğilimler |
Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler |
Yazılı ve görsel anlatım |
|
14 |
GAP ve Çukurova Bölgelerinde beklenilen iklim değişiklikleri |
Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler |
Yazılı ve görsel anlatım |
|
15 |
İklim değişimlerinin etkileri üzerine senaryolar |
Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler |
Yazılı ve görsel anlatım |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Final Sınavı |
Final Sınavı |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Kadıoğlu, M., 2001. Küresel İklim Değişimi ve Türkiye.Güncel Yayıncılık, İstanbul, 382s.
Bazzaz, F., Sombroek, W., 1996. Global Climate Change and Agricultural Production. Food and Agriculture Organization of the United Nations. Rome, Italy, 345 s.
McCarthy J.J., Canziani, F.O., Leary, N.A., Dokken, J.D., White, K.S., 2001. Impacts, Adaptation and Vulnerability. Cambrigdge University Press., 1032s.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, tarımsal yapılar ve sulama alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir |
2 |
|
2 |
Tarımsal yapılar ve sulama ile ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar
|
3 |
|
3 |
Sulama sistemlerinin ve tarımsal yapıların projelenmesi konularında yeterlidir
|
3 |
|
4 |
Arazi uygulamalarını yapar, kontrol eder ve geliştirilmesini sağlar
|
1 |
|
5 |
Tarımsal yapılar ve sulama anabilim dalıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında uygular
|
3 |
|
6 |
Uzman olunan konudaki bilgi birikimini nicel ve nitel verilerle destekler. Farklı disiplinlerle çalışabilir.
|
5 |
|
7 |
Neden sonuç ilişkisi kurarak sorunları çözümler
|
3 |
|
8 |
Konusuyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür
|
3 |
|
9 |
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır
|
5 |
|
10 |
Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yeniler
|
4 |
|
11 |
Tarımsal yapılar ve sulama konularıyla ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
6 |
84 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
6 |
12 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
4 |
4 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
4 |
4 |
|
Toplam İş Yükü: | 146 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.84 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|