Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Tarımsal İşletmelerde Depo Yapılarının Planlanması

Dersin Kodu : TS-533

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı :

Dersin Öğrenme Kazanımları : Depolanacak malzemenin miktarının saptanması,
Depolanacak malzemenin depolama koşullarının belirlenmesi,
Depo hacimlerinin belirlenmesi ve depoların dayanım hesaplarının yapılması

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : TS-533 Tarımsal İşletmelerde Depo Yapılarının Planlanması

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : öğrencilerin tarımsal amaçlı depoların planlanmasına ve inşasına yönelik bilgi ve beceri sahibi olmalarını sağlamak

Dersin İçeriği : Depolanacak malzemenin özellikleri, depolanma koşulları, depo hacminin hesabı, inşa malzemelerinin seçimi ve depo inşası.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : bölüm derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Genel Kavramlar Yazılı ve Basılı kaynaklardan yararlanarak, Çevrede gözlemler yaparak hazırlanır. Sözlü yazılı anlatım, gezi gözlem
2 Hayvansal ve bitkisel üretimde depo greksinimleri, Yazılı ve Basılı kaynaklardan yararlanarak, Çevrede gözlemler yaparak hazırlanır Sözlü yazılı anlatım, gezi gözlem
3 Besi ve süt sıgırcılığında yem deposu ihtiyaçları, Yazılı ve Basılı kaynaklardan yararlanarak, Çevrede gözlemler yaparak hazırlanır Sözlü yazılı anlatım, gezi gözlem
4 Besi ve süt sıgırcılığında yem deposu ihtiyaçları, Yazılı ve Basılı kaynaklardan yararlanarak, Çevrede gözlemler yaparak hazırlanır Sözlü yazılı anlatım, gezi gözlem
5 Bitkisel üretim yapılarında ürünün cins ve mikatrına göre ihtiyaç duyulan depoların özellikleri Yazılı ve Basılı kaynaklardan yararlanarak, Çevrede gözlemler yaparak hazırlanır Sözlü yazılı anlatım, gezi gözlem
6 Kanatlılar için gerksinim duyulan yem depolarının boyutları Yazılı ve Basılı kaynaklardan yararlanarak, Çevrede gözlemler yaparak hazırlanır Sözlü yazılı anlatım, gezi gözlem
7 Depoların mplanlama kriterleri Yazılı ve Basılı kaynaklardan yararlanarak, Çevrede gözlemler yaparak hazırlanır Sözlü yazılı anlatım, gezi gözlem
8 Depoların mplanlama kriterleri Yazılı ve Basılı kaynaklardan yararlanarak, Çevrede gözlemler yaparak hazırlanır Sözlü yazılı anlatım, gezi gözlem
9 Hayvan barınaklarında yem depoları dışındaki diğer müştemilatın planlanması Yazılı ve Basılı kaynaklardan yararlanarak, Çevrede gözlemler yaparak hazırlanır Sözlü yazılı anlatım, gezi gözlem
10 ARA SINAV
11 Ürün depolama yapılarında çevre koşularının etkisi, Yazılı ve Basılı kaynaklardan yararlanarak, Çevrede gözlemler yaparak hazırlanır Sözlü yazılı anlatım, gezi gözlem
12 Projeleme, Boyutlandırma ve statşk ve mukavemet hesapları, malzeme seçimi Yazılı ve Basılı kaynaklardan yararlanarak, Çevrede gözlemler yaparak hazırlanır Sözlü yazılı anlatım, gezi gözlem
13 Projeleme, Boyutlandırma ve statşk ve mukavemet hesapları, malzeme seçimi Yazılı ve Basılı kaynaklardan yararlanarak, Çevrede gözlemler yaparak hazırlanır Sözlü yazılı anlatım, gezi gözlem
14 Maliyet hesaplarının yapılması, Yazılı ve Basılı kaynaklardan yararlanarak, Çevrede gözlemler yaparak hazırlanır Sözlü yazılı anlatım, gezi gözlem
15 Maliyet hesaplarının yapılması, Yazılı ve Basılı kaynaklardan yararlanarak, Çevrede gözlemler yaparak hazırlanır Sözlü yazılı anlatım, gezi gözlem
16/17 FINAL SINAVI


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  1. Balaban A., 1982 Tarımsal Yapılar. Anbkara Üniversitesi, Zıraat Fakültesi
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 80
    Ödev/Proje/Diğer 1 20
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, tarımsal yapılar ve sulama alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir 0
2 Tarımsal yapılar ve sulama ile ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar 0
3 Sulama sistemlerinin ve tarımsal yapıların projelenmesi konularında yeterlidir 0
4 Arazi uygulamalarını yapar, kontrol eder ve geliştirilmesini sağlar 0
5 Tarımsal yapılar ve sulama anabilim dalıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında uygular 0
6 Uzman olunan konudaki bilgi birikimini nicel ve nitel verilerle destekler. Farklı disiplinlerle çalışabilir. 0
7 Neden sonuç ilişkisi kurarak sorunları çözümler 1
8 Konusuyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür 2
9 Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır 3
10 Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yeniler 4
11 Tarımsal yapılar ve sulama konularıyla ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 10 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 142
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.68
Dersin AKTS Kredisi: 6