|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Genel Kavramlar |
Yazılı ve Basılı kaynaklardan yararlanarak, Çevrede gözlemler yaparak hazırlanır. |
Sözlü yazılı anlatım, gezi gözlem |
|
2 |
Hayvansal ve bitkisel üretimde depo greksinimleri,
|
Yazılı ve Basılı kaynaklardan yararlanarak, Çevrede gözlemler yaparak hazırlanır |
Sözlü yazılı anlatım, gezi gözlem |
|
3 |
Besi ve süt sıgırcılığında yem deposu ihtiyaçları, |
Yazılı ve Basılı kaynaklardan yararlanarak, Çevrede gözlemler yaparak hazırlanır |
Sözlü yazılı anlatım, gezi gözlem |
|
4 |
Besi ve süt sıgırcılığında yem deposu ihtiyaçları, |
Yazılı ve Basılı kaynaklardan yararlanarak, Çevrede gözlemler yaparak hazırlanır |
Sözlü yazılı anlatım, gezi gözlem |
|
5 |
Bitkisel üretim yapılarında ürünün cins ve mikatrına göre ihtiyaç duyulan depoların özellikleri |
Yazılı ve Basılı kaynaklardan yararlanarak, Çevrede gözlemler yaparak hazırlanır |
Sözlü yazılı anlatım, gezi gözlem |
|
6 |
Kanatlılar için gerksinim duyulan yem depolarının boyutları |
Yazılı ve Basılı kaynaklardan yararlanarak, Çevrede gözlemler yaparak hazırlanır |
Sözlü yazılı anlatım, gezi gözlem |
|
7 |
Depoların mplanlama kriterleri |
Yazılı ve Basılı kaynaklardan yararlanarak, Çevrede gözlemler yaparak hazırlanır |
Sözlü yazılı anlatım, gezi gözlem |
|
8 |
Depoların mplanlama kriterleri |
Yazılı ve Basılı kaynaklardan yararlanarak, Çevrede gözlemler yaparak hazırlanır |
Sözlü yazılı anlatım, gezi gözlem |
|
9 |
Hayvan barınaklarında yem depoları dışındaki diğer müştemilatın planlanması |
Yazılı ve Basılı kaynaklardan yararlanarak, Çevrede gözlemler yaparak hazırlanır |
Sözlü yazılı anlatım, gezi gözlem |
|
10 |
ARA SINAV |
|
|
|
11 |
Ürün depolama yapılarında çevre koşularının etkisi,
|
Yazılı ve Basılı kaynaklardan yararlanarak, Çevrede gözlemler yaparak hazırlanır |
Sözlü yazılı anlatım, gezi gözlem |
|
12 |
Projeleme, Boyutlandırma ve statşk ve mukavemet hesapları, malzeme seçimi
|
Yazılı ve Basılı kaynaklardan yararlanarak, Çevrede gözlemler yaparak hazırlanır |
Sözlü yazılı anlatım, gezi gözlem |
|
13 |
Projeleme, Boyutlandırma ve statşk ve mukavemet hesapları, malzeme seçimi |
Yazılı ve Basılı kaynaklardan yararlanarak, Çevrede gözlemler yaparak hazırlanır |
Sözlü yazılı anlatım, gezi gözlem |
|
14 |
Maliyet hesaplarının yapılması, |
Yazılı ve Basılı kaynaklardan yararlanarak, Çevrede gözlemler yaparak hazırlanır |
Sözlü yazılı anlatım, gezi gözlem |
|
15 |
Maliyet hesaplarının yapılması, |
Yazılı ve Basılı kaynaklardan yararlanarak, Çevrede gözlemler yaparak hazırlanır |
Sözlü yazılı anlatım, gezi gözlem |
|
16/17 |
FINAL SINAVI |
|
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, tarımsal yapılar ve sulama alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir |
0 |
|
2 |
Tarımsal yapılar ve sulama ile ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar
|
0 |
|
3 |
Sulama sistemlerinin ve tarımsal yapıların projelenmesi konularında yeterlidir
|
0 |
|
4 |
Arazi uygulamalarını yapar, kontrol eder ve geliştirilmesini sağlar
|
0 |
|
5 |
Tarımsal yapılar ve sulama anabilim dalıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında uygular
|
0 |
|
6 |
Uzman olunan konudaki bilgi birikimini nicel ve nitel verilerle destekler. Farklı disiplinlerle çalışabilir.
|
0 |
|
7 |
Neden sonuç ilişkisi kurarak sorunları çözümler
|
1 |
|
8 |
Konusuyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür
|
2 |
|
9 |
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır
|
3 |
|
10 |
Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yeniler
|
4 |
|
11 |
Tarımsal yapılar ve sulama konularıyla ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|