|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Hayvan Barınaklarının Planlanması. |
|
Dersin Kodu |
: |
TS-531 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. DERYAÖNDER |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Çevre, barınaklar ve hayvanlar arası ilişkiyi irdeler
Hayvan barınakları ile hayvan sağlığı,verimi arasındaki ilişkileri kurar
Hayvanlar üzerine iklimsel çevrenin etkilerini açıklar
Büyükbaş, küçükbaş ve kanatlı hayvan barınaklarını planlar Barınaklardaki problemleri analiz eder ve çözer
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencilere hayvan barınakları ile hayvan sağlığı, performansı ve ürün kalitesi arasındaki ilişkilerin yanı sıra barınaklardaki iklimsel çevrenin denetiminin öneminin kavratılması, barınakların yapısal özellikleri ve donanımlarının tanıtılması, hayvancılıkta kullanılan yetiştirme sistemleri ve barınak tipleri konusunda yeterli bilgi birikiminin oluşturulmasıdır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Barınak Dışı Çevre (Sıcaklık, Nem, Rüzgar Hızı, Solar Radyasyon, Yağışlar), Barınak İçi Çevre , Termal Çevre (Sıcaklık, Nem, Hava Hareketleri, Hava Hızı, Hava Debisi) , Kimyasal Çevre (Gazlar, Toz ve Mikroorganizmalar, Koku), Yapısal Çevre (Bina), Yer Seçimi, Boyutlandırma, Yapısal özellikler (Doğal Havalandırma, Mekanik Havalandırma, Yalıtım), Donanımlar (Yemlik, Suluk, Isıtıcılar, Serinletme Elemanları, Aydınlatma elemanları), Barınaklar ve Yetiştirme Sistemleri (Kümesler, Ahırlar, Ağıllar) |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Bölüm derslikleri, üniversitenin araştırma ve uygulama çiftliği, bölgedeki hayvansal üretim tesislerinin ziyareti
|
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dersin tanıtılması, ödevlerin paylaşımı |
Ders Konularına İlişkin Makale, Bildiri ve Tezler,Ders kitabındaki ilgili konular |
Düz anlatım, soru-cevap |
|
2 |
Barınak Dışı Çevre (Hava Sıcaklığı, Oransal nem, Rüzgâr Hızı, Solar Radyasyon ve Yağışlar) |
Ders Konularına İlişkin Makale, Bildiri ve Tezler,Ders kitabındaki ilgili konular |
Düz anlatım, soru-cevap,problem çözümü |
|
3 |
Barınak İçi Çevre (Termal ve Kimyasal Çevre) |
Ders Konularına İlişkin Makale, Bildiri ve Tezler,Ders kitabındaki ilgili konular |
Düz anlatım, soru-cevap,problem çözümü |
|
4 |
Sıcaklık, Nem ve Isı Yayılımı, Isı ve Nem Dengesi |
Ders Konularına İlişkin Makale, Bildiri ve Tezler,Ders kitabındaki ilgili konular |
Düz anlatım, soru-cevap,problem çözümü |
|
5 |
Hava Hareketleri ve Havalandırma (Hava Hızı, Hava Debisi ve Rüzgârın Serinletme Etkisi) |
Ders Konularına İlişkin Makale, Bildiri ve Tezler,Ders kitabındaki ilgili konular |
Düz anlatım, soru-cevap,problem çözümü |
|
6 |
Buharlaşmayla Serinletme |
Ders Konularına İlişkin Makale, Bildiri ve Tezler,Ders kitabındaki ilgili konular |
Düz anlatım, soru-cevap,görsel sunum |
|
7 |
Hava Kalitesi (Gazlar, Tozlar ve Mikroorganizmalar) |
Ders Konularına İlişkin Makale, Bildiri ve Tezler,Ders kitabındaki ilgili konular |
Düz anlatım, soru-cevap |
|
8 |
Yapısal Çevre (Boyutlandırma, Yapısal Özellikler ve Donanımlar) |
Ders Konularına İlişkin Makale, Bildiri ve Tezler,Ders kitabındaki ilgili konular |
Düz anlatım, soru-cevap,problem çözümü |
|
9 |
Yapısal Çevre (Boyutlandırma, Yapısal Özellikler ve Donanımlar) |
Ders Konularına İlişkin Makale, Bildiri ve Tezler,Ders kitabındaki ilgili konular |
Düz anlatım, soru-cevap,problem çözümü |
|
10 |
Yapısal Özellikler (Havalandırma ve Yalıtım) |
Ders Konularına İlişkin Makale, Bildiri ve Tezler,Ders kitabındaki ilgili konular |
Düz anlatım, soru-cevap |
|
11 |
Donanımlar (Yemlik, suluk, havalandırma, ısıtma-serinletme ve aydınlatma elemanları) |
Ders Konularına İlişkin Makale, Bildiri ve Tezler,Ders kitabındaki ilgili konular |
Düz anlatım, soru-cevap,görsel sunum |
|
12 |
Barındırma Sistemleri (Kanatlı, büyükbaş ve küçükbaş hayvan ciliğinde kullanılmakta olan yetiştirme sistemleri) |
Ders Konularına İlişkin Makale, Bildiri ve Tezler,Ders kitabındaki ilgili konular |
Düz anlatım, soru-cevap,görsel sunum |
|
13 |
Sığır Yetiştiriciliğinde Barındırma Sistemleri (Ahırlar) |
Ders Konularına İlişkin Makale, Bildiri ve Tezler,Ders kitabındaki ilgili konular |
Düz anlatım, soru-cevap,görsel sunum |
|
14 |
Koyun- Keçi Yetiştiriciliğinde Barındırma Sistemleri (Ağıllar) |
Ders Konularına İlişkin Makale, Bildiri ve Tezler,Ders kitabındaki ilgili konular |
Düz anlatım, soru-cevap,görsel sunum |
|
15 |
Tavuk Yetiştiriciliğinde Barındırma Sistemleri (Kümesler) |
Ders Konularına İlişkin Makale, Bildiri ve Tezler,Ders kitabındaki ilgili konular |
Düz anlatım, soru-cevap,görsel sunum |
|
16/17 |
Ödevlerin tartışılması |
Ders Konularına İlişkin Makale, Bildiri ve Tezler,Ders kitabındaki ilgili konular |
Düz anlatım, soru-cevap,görsel sunum |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Ders Konularına İlişkin Makale, Bildiri ve Tezler
Bengtsson LP, Whitaker SH, (1986) Farm Structures in Tropical Climates, FAO/SIDA Cooperative Programme, Rural Structures in East and South-East Africa, Rome.
Management Practices. Land Application of Animal Manure. Ohio State University Extension Department of Horticulture and Crop Science, Ohio.
Tarımsal Yapılar. Metin OLGUN, 2009. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları: 1577 ve Ders Kitabı: 529
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, tarımsal yapılar ve sulama alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir |
5 |
|
2 |
Tarımsal yapılar ve sulama ile ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar
|
5 |
|
3 |
Sulama sistemlerinin ve tarımsal yapıların projelenmesi konularında yeterlidir
|
5 |
|
4 |
Arazi uygulamalarını yapar, kontrol eder ve geliştirilmesini sağlar
|
5 |
|
5 |
Tarımsal yapılar ve sulama anabilim dalıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında uygular
|
5 |
|
6 |
Uzman olunan konudaki bilgi birikimini nicel ve nitel verilerle destekler. Farklı disiplinlerle çalışabilir.
|
5 |
|
7 |
Neden sonuç ilişkisi kurarak sorunları çözümler
|
5 |
|
8 |
Konusuyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür
|
5 |
|
9 |
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır
|
5 |
|
10 |
Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yeniler
|
5 |
|
11 |
Tarımsal yapılar ve sulama konularıyla ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
10 |
30 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
5 |
5 |
|
Toplam İş Yükü: | 138 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.52 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|