Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Hayvan Barınaklarının Planlanması.

Dersin Kodu : TS-531

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. DERYAÖNDER

Dersin Öğrenme Kazanımları : Çevre, barınaklar ve hayvanlar arası ilişkiyi irdeler
Hayvan barınakları ile hayvan sağlığı,verimi arasındaki ilişkileri kurar
Hayvanlar üzerine iklimsel çevrenin etkilerini açıklar
Büyükbaş, küçükbaş ve kanatlı hayvan barınaklarını planlar
Barınaklardaki problemleri analiz eder ve çözer

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğrencilere hayvan barınakları ile hayvan sağlığı, performansı ve ürün kalitesi arasındaki ilişkilerin yanı sıra barınaklardaki iklimsel çevrenin denetiminin öneminin kavratılması, barınakların yapısal özellikleri ve donanımlarının tanıtılması, hayvancılıkta kullanılan yetiştirme sistemleri ve barınak tipleri konusunda yeterli bilgi birikiminin oluşturulmasıdır.

Dersin İçeriği : Barınak Dışı Çevre (Sıcaklık, Nem, Rüzgar Hızı, Solar Radyasyon, Yağışlar), Barınak İçi Çevre , Termal Çevre (Sıcaklık, Nem, Hava Hareketleri, Hava Hızı, Hava Debisi) , Kimyasal Çevre (Gazlar, Toz ve Mikroorganizmalar, Koku), Yapısal Çevre (Bina), Yer Seçimi, Boyutlandırma, Yapısal özellikler (Doğal Havalandırma, Mekanik Havalandırma, Yalıtım), Donanımlar (Yemlik, Suluk, Isıtıcılar, Serinletme Elemanları, Aydınlatma elemanları), Barınaklar ve Yetiştirme Sistemleri (Kümesler, Ahırlar, Ağıllar)

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Bölüm derslikleri, üniversitenin araştırma ve uygulama çiftliği, bölgedeki hayvansal üretim tesislerinin ziyareti


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Dersin tanıtılması, ödevlerin paylaşımı Ders Konularına İlişkin Makale, Bildiri ve Tezler,Ders kitabındaki ilgili konular Düz anlatım, soru-cevap
2 Barınak Dışı Çevre (Hava Sıcaklığı, Oransal nem, Rüzgâr Hızı, Solar Radyasyon ve Yağışlar) Ders Konularına İlişkin Makale, Bildiri ve Tezler,Ders kitabındaki ilgili konular Düz anlatım, soru-cevap,problem çözümü
3 Barınak İçi Çevre (Termal ve Kimyasal Çevre) Ders Konularına İlişkin Makale, Bildiri ve Tezler,Ders kitabındaki ilgili konular Düz anlatım, soru-cevap,problem çözümü
4 Sıcaklık, Nem ve Isı Yayılımı, Isı ve Nem Dengesi Ders Konularına İlişkin Makale, Bildiri ve Tezler,Ders kitabındaki ilgili konular Düz anlatım, soru-cevap,problem çözümü
5 Hava Hareketleri ve Havalandırma (Hava Hızı, Hava Debisi ve Rüzgârın Serinletme Etkisi) Ders Konularına İlişkin Makale, Bildiri ve Tezler,Ders kitabındaki ilgili konular Düz anlatım, soru-cevap,problem çözümü
6 Buharlaşmayla Serinletme Ders Konularına İlişkin Makale, Bildiri ve Tezler,Ders kitabındaki ilgili konular Düz anlatım, soru-cevap,görsel sunum
7 Hava Kalitesi (Gazlar, Tozlar ve Mikroorganizmalar) Ders Konularına İlişkin Makale, Bildiri ve Tezler,Ders kitabındaki ilgili konular Düz anlatım, soru-cevap
8 Yapısal Çevre (Boyutlandırma, Yapısal Özellikler ve Donanımlar) Ders Konularına İlişkin Makale, Bildiri ve Tezler,Ders kitabındaki ilgili konular Düz anlatım, soru-cevap,problem çözümü
9 Yapısal Çevre (Boyutlandırma, Yapısal Özellikler ve Donanımlar) Ders Konularına İlişkin Makale, Bildiri ve Tezler,Ders kitabındaki ilgili konular Düz anlatım, soru-cevap,problem çözümü
10 Yapısal Özellikler (Havalandırma ve Yalıtım) Ders Konularına İlişkin Makale, Bildiri ve Tezler,Ders kitabındaki ilgili konular Düz anlatım, soru-cevap
11 Donanımlar (Yemlik, suluk, havalandırma, ısıtma-serinletme ve aydınlatma elemanları) Ders Konularına İlişkin Makale, Bildiri ve Tezler,Ders kitabındaki ilgili konular Düz anlatım, soru-cevap,görsel sunum
12 Barındırma Sistemleri (Kanatlı, büyükbaş ve küçükbaş hayvan ciliğinde kullanılmakta olan yetiştirme sistemleri) Ders Konularına İlişkin Makale, Bildiri ve Tezler,Ders kitabındaki ilgili konular Düz anlatım, soru-cevap,görsel sunum
13 Sığır Yetiştiriciliğinde Barındırma Sistemleri (Ahırlar) Ders Konularına İlişkin Makale, Bildiri ve Tezler,Ders kitabındaki ilgili konular Düz anlatım, soru-cevap,görsel sunum
14 Koyun- Keçi Yetiştiriciliğinde Barındırma Sistemleri (Ağıllar) Ders Konularına İlişkin Makale, Bildiri ve Tezler,Ders kitabındaki ilgili konular Düz anlatım, soru-cevap,görsel sunum
15 Tavuk Yetiştiriciliğinde Barındırma Sistemleri (Kümesler) Ders Konularına İlişkin Makale, Bildiri ve Tezler,Ders kitabındaki ilgili konular Düz anlatım, soru-cevap,görsel sunum
16/17 Ödevlerin tartışılması Ders Konularına İlişkin Makale, Bildiri ve Tezler,Ders kitabındaki ilgili konular Düz anlatım, soru-cevap,görsel sunum


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Ders Konularına İlişkin Makale, Bildiri ve Tezler
 Bengtsson LP, Whitaker SH, (1986) Farm Structures in Tropical Climates, FAO/SIDA Cooperative Programme, Rural Structures in East and South-East Africa, Rome.
 Management Practices. Land Application of Animal Manure. Ohio State University Extension Department of Horticulture and Crop Science, Ohio.
 Tarımsal Yapılar. Metin OLGUN, 2009. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları: 1577 ve Ders Kitabı: 529
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 3 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, tarımsal yapılar ve sulama alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir 5
2 Tarımsal yapılar ve sulama ile ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar 5
3 Sulama sistemlerinin ve tarımsal yapıların projelenmesi konularında yeterlidir 5
4 Arazi uygulamalarını yapar, kontrol eder ve geliştirilmesini sağlar 5
5 Tarımsal yapılar ve sulama anabilim dalıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında uygular 5
6 Uzman olunan konudaki bilgi birikimini nicel ve nitel verilerle destekler. Farklı disiplinlerle çalışabilir. 5
7 Neden sonuç ilişkisi kurarak sorunları çözümler 5
8 Konusuyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür 5
9 Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır 5
10 Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yeniler 5
11 Tarımsal yapılar ve sulama konularıyla ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 10 30
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü: 138
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.52
Dersin AKTS Kredisi: 6