|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Su Kaynaklarının Geliştirilmesinde Risk Analizi. |
|
Dersin Kodu |
: |
TS-529 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. FATİH TOPALOĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1) Bu dersin sonunda öğrenci planlama kavramını ve aşamalarını öğrenir. 2) Bu dersin sonunda öğrenci entegre su kaynakları yönetimini tanımlar, diğer disiplinler ile olan ilişkileri irdeler, analiz ve sentezler yaparak alternatif çözümler üretir 3) Bilinen faktörlere göre veri analizi, başka verilerle ilişkilerinin saptanması ile sonuçların yorumlanması ve genelleştirilmesi için yapılan bütün işlemleri yapabilme yetisi kazanır. 4) Su kaynakları geliştirme projeleri hazırlayabilir; projeleri değerlendirme ve kritik etme vasıflarını kazanır. 5) Alternatif projeler geliştirebilir; öğrendiği yöntemleri bütünleştirerek geleceğe yönelik tahmin ve projeksiyonlar yapabilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Hidrolojik verilerin toplanması, özetlenmesi, analizi, yorumlanması ve karara varılmasını öğretmek ve öğrencileri çalışma sonuçlarının yorumlarını bu esasa göre yapabilir duruma getirmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
İstatistik, Olasılık, Zaman serisi analizi, risk ve belirsizlikler, veri geliştirmesi, eksik veri tahminleri, Su yapıları boyutlandırmasında hidrolojik analizler |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
3C |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
İstatistik |
Power point sunusu |
Uygulamalı konu fotokopisi |
|
2 |
Olasılık |
Power point sunusu |
Uygulamalı konu fotokopisi |
|
3 |
Olasılık |
Power point sunusu |
Uygulamalı konu fotokopisi |
|
4 |
Olasılık |
Power point sunusu |
Uygulamalı konu fotokopisi |
|
5 |
Zaman serisi analizleri |
Power point sunusu |
Uygulamalı konu fotokopisi |
|
6 |
Zaman serisi analizleri |
Power point sunusu |
Uygulamalı konu fotokopisi |
|
7 |
Risk ve belirsizlikler |
Power point sunusu |
Uygulamalı konu fotokopisi |
|
8 |
Risk ve belirsizlikler |
Power point sunusu |
Uygulamalı konu fotokopisi |
|
9 |
Veri geliştirilmesi |
Power point sunusu |
Uygulamalı konu fotokopisi |
|
10 |
Veri geliştirilmesi |
Power point sunusu |
Uygulamalı konu fotokopisi |
|
11 |
Eksik veri tahminleri |
Power point sunusu |
Uygulamalı konu fotokopisi |
|
12 |
Eksik veri tahminleri |
Power point sunusu |
Uygulamalı konu fotokopisi |
|
13 |
Ara Sınav |
|
|
|
14 |
Su yapıları boyutlandırmasında hidrolojik analizler |
Power point sunusu |
Uygulamalı konu fotokopisi |
|
15 |
Su yapıları boyutlandırmasında hidrolojik analizler |
Power point sunusu |
Uygulamalı konu fotokopisi |
|
16/17 |
Final sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Sneyers, R. 1990. On the statistical analysis of series of observations. World Meteorological Organization. WMO-No: 415
Tülücü, Kazım. 2012. Su Kaynaklarının Planlanması. Ç.Ü. Ziraat Fak. Ders Kitapları No:53, 341s.
Tülücü, Kazım. 2002. Uygulamalı Hidroloji. Ç.Ü. Ziraat Fak. Ders Kitapları No:A-43, 315s.
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Fujihara, Y., Simonovic, S.P., Topaloğlu, F., Tanaka, K., Watanabe, T., “An Inverse Modeling Approach to Assess the Impacts of Climate Change in Seyhan River Basin, Turkey”, Hydrological Sciences Journal, Vol. 53 (6), 1121-1136, 2008.
İrvem, A., Topaloğlu, F., “Identification of Flood Risk Area in the Orontes River Basin, Turkey, Using Multi-Criteria Decision Analyses”, Journal of Food, Agriculture and Environment, Vol. 10 (3&4), 895-899, 2012.
Yücel, A., ve Topaloğlu, F., “Adana İli Uzun Yıllık (1929-1990) Günlük Minimum, Ortalama ve Maksimum Sıcaklık Verilerinin Zaman Serisi Analizi İle İncelenmesi”, TÜBİTAK Türk Tarım ve Ormancılık Dergisi, Cilt 23, Ek Sayı 4, Eylül, 863-868, 1999.
Çetin, M., Topaloğlu, F., ve Tülücü, K., “Doğu Akdeniz Bölgesinde Aylık Alansal Yağışların Jeoistatistiksel Yöntemle Saptanması ve Stokastik Olarak Modellenmesi”, TÜBİTAK Türk Tarım ve Ormancılık Dergisi, Cilt 23, Ek Sayı 3, Temmuz, 691-698, 1999.
Topaloğlu, F., “Estimation Of Instantaneous Peak Flows In Seyhan River Basin Using Regional Regression Procedures”, Turkish Journal of Agriculture and Forestry, Vol. 26, Number 1, 47-55, 2002.
Topaloğlu, F., “Determining Suitable Probability Distribution Models for Flow and Precipitation Series of the Seyhan River Basin”, Turkish Journal of Agriculture and Forestry, Vol. 26, Number 4, 187-194, 2002.
Topaloğlu, F., “Regional Flood Frequency Analysis of the Basins of the East Mediterranean Region”, Turkish Journal of Agriculture and Forestry, Vol. 29, Number 4, 287-295, 2005.
Topaloğlu, F., “Modeling Turkish Streamflows By Using Probability Distributions”, Fresenius Environmental Bulletin, Vol. 15 (5), 385-392, 2006.
İrvem, A., Topaloğlu, F., and Uygur, V., “Estimating Spatial Distribution of Soil Loss over Seyhan River Basin in Turkey”, Journal of Hydrology, Vol. 336, 30-37, 2007.
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
6 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, tarımsal yapılar ve sulama alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir |
2 |
|
2 |
Tarımsal yapılar ve sulama ile ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar
|
2 |
|
3 |
Sulama sistemlerinin ve tarımsal yapıların projelenmesi konularında yeterlidir
|
5 |
|
4 |
Arazi uygulamalarını yapar, kontrol eder ve geliştirilmesini sağlar
|
3 |
|
5 |
Tarımsal yapılar ve sulama anabilim dalıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında uygular
|
0 |
|
6 |
Uzman olunan konudaki bilgi birikimini nicel ve nitel verilerle destekler. Farklı disiplinlerle çalışabilir.
|
0 |
|
7 |
Neden sonuç ilişkisi kurarak sorunları çözümler
|
0 |
|
8 |
Konusuyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür
|
0 |
|
9 |
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır
|
4 |
|
10 |
Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yeniler
|
0 |
|
11 |
Tarımsal yapılar ve sulama konularıyla ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
16 |
3 |
48 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
3 |
48 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
6 |
6 |
36 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
15 |
15 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
15 |
15 |
|
Toplam İş Yükü: | 162 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.48 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|