Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Irrigation Scheduling Techniques |
|
Dersin Kodu |
: |
TS-520 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. ATTİLA YAZAR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Farklı sulama programala yöntemleri açıklanmakta; toprağı esas alan; bitkiyi esas alnave iklimi esas alan sulama programalama teknikleri açıklanacaktır ve değerlendirilecektir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Ne zaman ve na kadar su ugulanacağını belirlemek; sulama programlamasında kullanılan yaklaşımları öğrenciler sunmak ve bilgilendirmektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Sulama programlaması tanımı ve önemi; sulama programlamasında kullanılan yaklaşımlar; toprağı esas alan programlama teknikleri; bitkiyi esas alan programlama teknikleri; iklimi esas alan teknikler; su bütçesli tekniği; toprak nemini esas alan teknikler; yaprak su potansiyeli; bitki yüzey sıcaklığı; bitki öz suyu akış hızı; stoma iletkenliği; yüzey yansıması; gövde çapı değişimi yaklaşımların ve kulanımları; simulasyon modelleri. |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik ve deneme alanı |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Sulama programlaması nedir? Sulama programlamasının tanımı |
|
Power-point sunu |
|
2 |
Sulama programalaması kavramı |
|
Power-point sunu |
|
3 |
Toprağı esas alan sulama programlama teknikelri |
|
Power-point sunu |
|
4 |
Toprak nemini ölçme; gravimetrik, nötron yöntemi; tansyometreler; naylon ve alçı bloklar; TDR, kapasitans problar |
|
Power-point sunu |
|
5 |
İşletmede izin verilbeilir nem açığı; farklı bitkiler için MAD değerinin belirlenmesi |
|
Power-point sunu |
|
6 |
Bitkiyi esas alan sulama programlama teknikleri |
|
Power-point sunu |
|
7 |
Sulama programlamasında yaprak su potansiyeli, sap su potansiyeli |
|
Power-point sunu |
|
8 |
Bitki tacı sıcaklığı; bitki su stresi indeksi |
|
Power-point sunu |
|
9 |
Bitki özsuyu akış hızı sulama programlama yöntemi |
|
Power-point sunu |
|
10 |
Exam |
|
|
|
11 |
Su bütçesi yaklaşımı |
|
Power-point sunu |
|
12 |
İklimi esas alan sulama programlama teknikleri |
|
Power-point sunu |
|
13 |
Reference evapotranspiration calculation methods |
|
Power-point sunu |
|
14 |
Sulama programlamasında kullanılan ET modelelleri |
|
Power-point sunu |
|
15 |
A sınıfı buharlaşma aygıtına göre sulama programlaması |
|
Power-point sunu |
|
16/17 |
Final sınavı |
|
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, tarımsal yapılar ve sulama alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir |
3 |
|
2 |
Tarımsal yapılar ve sulama ile ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar
|
3 |
|
3 |
Sulama sistemlerinin ve tarımsal yapıların projelenmesi konularında yeterlidir
|
5 |
|
4 |
Arazi uygulamalarını yapar, kontrol eder ve geliştirilmesini sağlar
|
4 |
|
5 |
Tarımsal yapılar ve sulama anabilim dalıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında uygular
|
3 |
|
6 |
Uzman olunan konudaki bilgi birikimini nicel ve nitel verilerle destekler. Farklı disiplinlerle çalışabilir.
|
3 |
|
7 |
Neden sonuç ilişkisi kurarak sorunları çözümler
|
4 |
|
8 |
Konusuyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür
|
4 |
|
9 |
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır
|
3 |
|
10 |
Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yeniler
|
4 |
|
11 |
Tarımsal yapılar ve sulama konularıyla ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|