Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Irrigation Scheduling Techniques

Dersin Kodu : TS-520

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. ATTİLA YAZAR

Dersin Öğrenme Kazanımları : Farklı sulama programala yöntemleri açıklanmakta; toprağı esas alan; bitkiyi esas alnave iklimi esas alan sulama programalama teknikleri açıklanacaktır ve değerlendirilecektir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Ne zaman ve na kadar su ugulanacağını belirlemek; sulama programlamasında kullanılan yaklaşımları öğrenciler sunmak ve bilgilendirmektir.

Dersin İçeriği : Sulama programlaması tanımı ve önemi; sulama programlamasında kullanılan yaklaşımlar; toprağı esas alan programlama teknikleri; bitkiyi esas alan programlama teknikleri; iklimi esas alan teknikler; su bütçesli tekniği; toprak nemini esas alan teknikler; yaprak su potansiyeli; bitki yüzey sıcaklığı; bitki öz suyu akış hızı; stoma iletkenliği; yüzey yansıması; gövde çapı değişimi yaklaşımların ve kulanımları; simulasyon modelleri.

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Derslik ve deneme alanı


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Sulama programlaması nedir? Sulama programlamasının tanımı Power-point sunu
2 Sulama programalaması kavramı Power-point sunu
3 Toprağı esas alan sulama programlama teknikelri Power-point sunu
4 Toprak nemini ölçme; gravimetrik, nötron yöntemi; tansyometreler; naylon ve alçı bloklar; TDR, kapasitans problar Power-point sunu
5 İşletmede izin verilbeilir nem açığı; farklı bitkiler için MAD değerinin belirlenmesi Power-point sunu
6 Bitkiyi esas alan sulama programlama teknikleri Power-point sunu
7 Sulama programlamasında yaprak su potansiyeli, sap su potansiyeli Power-point sunu
8 Bitki tacı sıcaklığı; bitki su stresi indeksi Power-point sunu
9 Bitki özsuyu akış hızı sulama programlama yöntemi Power-point sunu
10 Exam
11 Su bütçesi yaklaşımı Power-point sunu
12 İklimi esas alan sulama programlama teknikleri Power-point sunu
13 Reference evapotranspiration calculation methods Power-point sunu
14 Sulama programlamasında kullanılan ET modelelleri Power-point sunu
15 A sınıfı buharlaşma aygıtına göre sulama programlaması Power-point sunu
16/17 Final sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Irrigation scheduling techniques, FAO publication, Rome
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 80
    Ödev/Proje/Diğer 2 20
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, tarımsal yapılar ve sulama alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir 3
2 Tarımsal yapılar ve sulama ile ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar 3
3 Sulama sistemlerinin ve tarımsal yapıların projelenmesi konularında yeterlidir 5
4 Arazi uygulamalarını yapar, kontrol eder ve geliştirilmesini sağlar 4
5 Tarımsal yapılar ve sulama anabilim dalıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında uygular 3
6 Uzman olunan konudaki bilgi birikimini nicel ve nitel verilerle destekler. Farklı disiplinlerle çalışabilir. 3
7 Neden sonuç ilişkisi kurarak sorunları çözümler 4
8 Konusuyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür 4
9 Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır 3
10 Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yeniler 4
11 Tarımsal yapılar ve sulama konularıyla ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 15 30
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 20 40
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü: 146
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.84
Dersin AKTS Kredisi: 6