Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Sulama Sistemlerinin Değerlendirilmesi

Dersin Kodu : TS-518

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. ATTİLA YAZAR

Dersin Öğrenme Kazanımları : Performans değerlendirme metotlarını saptamak; Basınçlı sulama sistemleri (yağmurlama, damla, hareketli sistemler) ve yüzey sulama yöntemlerinde performans belirlemek

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Tarla sulama sistemlerinin performanslarını belirlemek; performans belirleme ölçütlerinin arazide belirlenme tekniklerini ve metotlarını öğrencilere aktarmak

Dersin İçeriği : Sulama sistemleri performans parametreleri; toprak nem açığı, işletmede izin verilir nem açığı, su dağılım üniformitesi ve sulama randımanı; alt çeyrek kavramı; yağmurlama sistemlerinin performası; karık sulama performası; damla sulama sistemerinin performansı; hareketli yağmurlama sistemlerinin performanslarının arazide belirlenmesi, iyileştirme için alınacak önlemler

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Sulama sistemlerinin performans değerlendirme kavramları Ders notlarının ilgili bölümleri Power point sunu
2 Yüzey sulamada performans ölçütleri Ders notlarının ilgili bölümleri Power point sunu
3 Su uygulama randımanı, su dağılım randımanı, depolama randımanı, yüzey akış ve derine sızma kayıpları Ders notlarının ilgili bölümleri Power point sunu
4 Basınçlı sulama sistemlerinde performans ölçütleri Ders notlarının ilgili bölümleri Power point sunu
5 Christiansen üniformite katsayısı, dağılım üniformitesi, damlatma türdeşliği, yapımcı farklılık katsayısı Ders notlarının ilgili bölümleri Power point sunu
6 Karık sulamada performans Ders notlarının ilgili bölümleri Power point sunu
7 Border sulamada performans Ders notlarının ilgili bölümleri Power point sunu
8 Damla sulama sistemlerinde performans belirleme Ders notlarının ilgili bölümleri Power point sunu
9 Ara sınav
10 Yağmurlama sulama sistemlerinde performans Ders notlarının ilgili bölümleri Power point sunu
11 Buharlaşma ve rüzgarla sürüklenme kayıpları Ders notlarının ilgili bölümleri Power point sunu
12 Center-pivot sulama sistemlerinde performans Ders notlarının ilgili bölümleri Power point sunu
13 Doğrusal hareketli sistemlerde performans Ders notlarının ilgili bölümleri Power point sunu
14 Hareketli büyük başlıklı sistemlerde performans Ders notlarının ilgili bölümleri Power point sunu
15 LEPA sistemlerinde performans Ders notlarının ilgili bölümleri Power point sunu
16/17 Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Sulama sistemlerinin değerlendirilmedi ders notları, Attila YAZAR, 2009, Çukurova Univ. TYS Bölümü, Adana
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 80
    Ödev/Proje/Diğer 2 20
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, tarımsal yapılar ve sulama alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir 4
2 Tarımsal yapılar ve sulama ile ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar 3
3 Sulama sistemlerinin ve tarımsal yapıların projelenmesi konularında yeterlidir 4
4 Arazi uygulamalarını yapar, kontrol eder ve geliştirilmesini sağlar 5
5 Tarımsal yapılar ve sulama anabilim dalıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında uygular 3
6 Uzman olunan konudaki bilgi birikimini nicel ve nitel verilerle destekler. Farklı disiplinlerle çalışabilir. 3
7 Neden sonuç ilişkisi kurarak sorunları çözümler 4
8 Konusuyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür 4
9 Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır 2
10 Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yeniler 4
11 Tarımsal yapılar ve sulama konularıyla ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 10 20
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 2 15 30
Toplam İş Yükü: 149
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.96
Dersin AKTS Kredisi: 6