Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Sulama Sistemlerinin Değerlendirilmesi |
|
Dersin Kodu |
: |
TS-518 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. ATTİLA YAZAR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Performans değerlendirme metotlarını saptamak; Basınçlı sulama sistemleri (yağmurlama, damla, hareketli sistemler) ve yüzey sulama yöntemlerinde performans belirlemek
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Tarla sulama sistemlerinin performanslarını belirlemek; performans belirleme ölçütlerinin arazide belirlenme tekniklerini ve metotlarını öğrencilere aktarmak |
|
Dersin İçeriği |
: |
Sulama sistemleri performans parametreleri; toprak nem açığı, işletmede izin verilir nem açığı, su dağılım üniformitesi ve sulama randımanı; alt çeyrek kavramı; yağmurlama sistemlerinin performası; karık sulama performası; damla sulama sistemerinin performansı; hareketli yağmurlama sistemlerinin performanslarının arazide belirlenmesi, iyileştirme için alınacak önlemler |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Sulama sistemlerinin performans değerlendirme kavramları |
Ders notlarının ilgili bölümleri |
Power point sunu |
|
2 |
Yüzey sulamada performans ölçütleri |
Ders notlarının ilgili bölümleri |
Power point sunu |
|
3 |
Su uygulama randımanı, su dağılım randımanı, depolama randımanı, yüzey akış ve derine sızma kayıpları |
Ders notlarının ilgili bölümleri |
Power point sunu |
|
4 |
Basınçlı sulama sistemlerinde performans ölçütleri |
Ders notlarının ilgili bölümleri |
Power point sunu |
|
5 |
Christiansen üniformite katsayısı, dağılım üniformitesi, damlatma türdeşliği, yapımcı farklılık katsayısı |
Ders notlarının ilgili bölümleri |
Power point sunu |
|
6 |
Karık sulamada performans |
Ders notlarının ilgili bölümleri |
Power point sunu |
|
7 |
Border sulamada performans |
Ders notlarının ilgili bölümleri |
Power point sunu |
|
8 |
Damla sulama sistemlerinde performans belirleme |
Ders notlarının ilgili bölümleri |
Power point sunu |
|
9 |
Ara sınav |
|
|
|
10 |
Yağmurlama sulama sistemlerinde performans |
Ders notlarının ilgili bölümleri |
Power point sunu |
|
11 |
Buharlaşma ve rüzgarla sürüklenme kayıpları |
Ders notlarının ilgili bölümleri |
Power point sunu |
|
12 |
Center-pivot sulama sistemlerinde performans |
Ders notlarının ilgili bölümleri |
Power point sunu |
|
13 |
Doğrusal hareketli sistemlerde performans |
Ders notlarının ilgili bölümleri |
Power point sunu |
|
14 |
Hareketli büyük başlıklı sistemlerde performans |
Ders notlarının ilgili bölümleri |
Power point sunu |
|
15 |
LEPA sistemlerinde performans |
Ders notlarının ilgili bölümleri |
Power point sunu |
|
16/17 |
Sınav |
|
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, tarımsal yapılar ve sulama alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir |
4 |
|
2 |
Tarımsal yapılar ve sulama ile ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar
|
3 |
|
3 |
Sulama sistemlerinin ve tarımsal yapıların projelenmesi konularında yeterlidir
|
4 |
|
4 |
Arazi uygulamalarını yapar, kontrol eder ve geliştirilmesini sağlar
|
5 |
|
5 |
Tarımsal yapılar ve sulama anabilim dalıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında uygular
|
3 |
|
6 |
Uzman olunan konudaki bilgi birikimini nicel ve nitel verilerle destekler. Farklı disiplinlerle çalışabilir.
|
3 |
|
7 |
Neden sonuç ilişkisi kurarak sorunları çözümler
|
4 |
|
8 |
Konusuyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür
|
4 |
|
9 |
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır
|
2 |
|
10 |
Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yeniler
|
4 |
|
11 |
Tarımsal yapılar ve sulama konularıyla ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|