|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Advance Microclimatology |
|
Dersin Kodu |
: |
TS-517 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. ATTİLA YAZAR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Enerji dengesi, radyasyon dengesi, hava sıcaklığı, toprak sıcaklığı, toprak ısı akısı, terleme, buharlaşma, fotosentez, vb gibi temel konularda bilgilendirmek ve tarımsal üretime etkilerini irdelemek İklim olayları ile tarımsal üretim ilişkilerini öğrenir ve uygular
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu ders esas olarak insan faaliyetleri ve çevre arasındaki ilişkleri öğrenmek isyeten öğrenciler yöneliktir; kariyerlerini çevre koruma ve tarımsal üretimi artırma üzerine kurmak isteyen öğrenciler için çok yararlı bilgiler sunulmaktadır; yeryüzüne yakın atmosfer katmanı içinde oluşan hava olayları (mikro-klima) ve bunlara ilişkin temel kavramları sunmak ve uygulamada bu bilgilerin kullanımını sağlamaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
RAdyasyon fiziğinin gözden geçirilmesi; radyasyon dengesi; toprkm ısı akısı ve toprak sıcaklığı; ısı iletimi yasaları ve toprağın termal özellikleri; toprak sıcaklık profileri; toprak ısı akısı ve su ilişkileri; hissedilir ısı akısı ve hava sıcaklığı; serbest ve mekanik konveksiyon; laminar alt katman; hissedilir ısı taşınımı; rüzgar ve türbülent taşınım; atmosferik stabilite ve Richardson sayısı; atmosferik nem; doygunluk kavramı; nem ölçme aygıtları; evapotranspirasyon; evapotranpirasyonu belirlemede kullanılan mikro-meteorolojik yöntemler, Su kullanma randımanını geliştirme yolaRI |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik ve arazi gezisi |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Mikroklimatolojiye giriş |
|
Power-point sunu |
|
2 |
Radyasyon dengesi |
|
Power-point sunu |
|
3 |
RAdyasyon fiziğinin gözden geçirilmesi |
|
Power-point sunu |
|
4 |
Direct, Diffuse, albedo, thermal radiation |
|
Power-point sunu |
|
5 |
Net radiation, Instrumentation |
|
|
|
6 |
Toprak ısı akısı |
|
Power-point sunu |
|
7 |
Iısı iletimi yasaları ve toprağın termal özellikleri |
|
Power-point sunu |
|
8 |
Topral ısı akısı ve toprak sıcaklık profilleri |
|
Power-point sunu |
|
9 |
Ara sınav |
|
|
|
10 |
Hissedilir ısı akısı ve ısı taşınımı |
|
Power-point sunu |
|
11 |
Mekanik ve serbest konveksiyon; termak kararlılık kavramı; bitki tacında sıcaklık profilleri |
|
Power-point sunu |
|
12 |
Rüzgar ve türbülent taşınım |
|
Power-point sunu |
|
13 |
Atmosferik nem |
|
Power-point sunu |
|
14 |
Evapotranspirasyon |
|
Power-point sunu |
|
15 |
Fotosentez |
|
Power-point sunu |
|
16/17 |
Final sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Micro climate: The Biological Environment, Norman Rosenberg, Blain Blad ; Verma Sashi, !983 Wiley Publication
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
20 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
80 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, tarımsal yapılar ve sulama alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir |
3 |
|
2 |
Tarımsal yapılar ve sulama ile ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar
|
3 |
|
3 |
Sulama sistemlerinin ve tarımsal yapıların projelenmesi konularında yeterlidir
|
4 |
|
4 |
Arazi uygulamalarını yapar, kontrol eder ve geliştirilmesini sağlar
|
3 |
|
5 |
Tarımsal yapılar ve sulama anabilim dalıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında uygular
|
3 |
|
6 |
Uzman olunan konudaki bilgi birikimini nicel ve nitel verilerle destekler. Farklı disiplinlerle çalışabilir.
|
4 |
|
7 |
Neden sonuç ilişkisi kurarak sorunları çözümler
|
2 |
|
8 |
Konusuyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür
|
3 |
|
9 |
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır
|
4 |
|
10 |
Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yeniler
|
4 |
|
11 |
Tarımsal yapılar ve sulama konularıyla ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
15 |
30 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
15 |
30 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
15 |
15 |
|
Toplam İş Yükü: | 159 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.36 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|