Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Advances in Irrigation

Dersin Kodu : TS-511

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. ATTİLA YAZAR

Dersin Öğrenme Kazanımları : LEPA, toprakaltı damla, cablegation, fasılalı karık sulama, hareketli yağmurlama sistemleri ve diğer yeni sulama sistemleri hakkında bilgilendirmek ve anılan sistemlerin tasarımını yapmak

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Tarla sulama sistemlerindeki özellikle basınçlı sulama sistemlerindeki son gelişmeleri öğrencilere aktarmak

Dersin İçeriği : Sulama sistemlerininin gözden geçirilmesi; basınçlı sulama sistemlerindeki son gelişmeler; damla sulamadaki gelişmeler; gömülü damla sistemi ve uygulamaları, fertigasyon, kemigasyon; otomasyon; yağmurlama sulama sistemlerindeki son gelişmeler; hareketli yağmurlama sistemelrindeki gelişmeler, center-pivot, doğrusal hareketli sistemeler; LEPA, LESA; fasılalı karık, PRD sulama teknikleri

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Derslik ve arazi uygulamaları


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Yüzey ve basınçlı sistemlerdeki son gelişmeler Power Point sunu
2 Yüzey sulama yöntemelerindeki son gelişmeler Power Point sunu
3 Fasılalaı karık sulama Power Point sunu
4 Geleneksel yüzey ve fasılalı karık sulamanın karşılaştırılması Power Point sunu
5 DAmla sulamada son gelişmeler Power Point sunu
6 Toprakaltı damla sulama sistemelerin tasarımı Power Point sunu
7 Fertigasyon Power Point sunu
8 Automation of irrigation systems Power Point sunu
9 Exam
10 LEPA sistemelrinin tasarımı Power Point sunu
11 LEPA, Center-pivot, spray ve karık işlerim modu kıyalasması Power Point sunu
12 Center-pivot sistemelrinin LEPA sistemine dönüştürülmesi Power Point sunu
13 Arazi gezisi Power Point sunu
14 Gelişmiş suama sistemelerinin performasının değerlendirilmesi Power Point sunu
15 Kendinden hareketli sistemlerin tasarım stratejisi Power Point sunu
16/17 Final sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Design an Operation of On-Farm Irrigation System; ASBAE 2005.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 20
    Ödev/Proje/Diğer 3 80
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, tarımsal yapılar ve sulama alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir 2
2 Tarımsal yapılar ve sulama ile ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar 4
3 Sulama sistemlerinin ve tarımsal yapıların projelenmesi konularında yeterlidir 5
4 Arazi uygulamalarını yapar, kontrol eder ve geliştirilmesini sağlar 3
5 Tarımsal yapılar ve sulama anabilim dalıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında uygular 2
6 Uzman olunan konudaki bilgi birikimini nicel ve nitel verilerle destekler. Farklı disiplinlerle çalışabilir. 4
7 Neden sonuç ilişkisi kurarak sorunları çözümler 2
8 Konusuyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür 1
9 Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır 2
10 Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yeniler 3
11 Tarımsal yapılar ve sulama konularıyla ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 10 30
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü: 144
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.76
Dersin AKTS Kredisi: 6