|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Advances in Irrigation |
|
Dersin Kodu |
: |
TS-511 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. ATTİLA YAZAR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
LEPA, toprakaltı damla, cablegation, fasılalı karık sulama, hareketli yağmurlama sistemleri ve diğer yeni sulama sistemleri hakkında bilgilendirmek ve anılan sistemlerin tasarımını yapmak
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Tarla sulama sistemlerindeki özellikle basınçlı sulama sistemlerindeki son gelişmeleri öğrencilere aktarmak |
|
Dersin İçeriği |
: |
Sulama sistemlerininin gözden geçirilmesi; basınçlı sulama sistemlerindeki son gelişmeler; damla sulamadaki gelişmeler; gömülü damla sistemi ve uygulamaları, fertigasyon, kemigasyon; otomasyon; yağmurlama sulama sistemlerindeki son gelişmeler; hareketli yağmurlama sistemelrindeki gelişmeler, center-pivot, doğrusal hareketli sistemeler; LEPA, LESA; fasılalı karık, PRD sulama teknikleri |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik ve arazi uygulamaları |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Yüzey ve basınçlı sistemlerdeki son gelişmeler |
|
Power Point sunu |
|
2 |
Yüzey sulama yöntemelerindeki son gelişmeler |
|
Power Point sunu |
|
3 |
Fasılalaı karık sulama |
|
Power Point sunu |
|
4 |
Geleneksel yüzey ve fasılalı karık sulamanın karşılaştırılması |
|
Power Point sunu |
|
5 |
DAmla sulamada son gelişmeler |
|
Power Point sunu |
|
6 |
Toprakaltı damla sulama sistemelerin tasarımı |
|
Power Point sunu |
|
7 |
Fertigasyon |
|
Power Point sunu |
|
8 |
Automation of irrigation systems |
|
Power Point sunu |
|
9 |
Exam |
|
|
|
10 |
LEPA sistemelrinin tasarımı |
|
Power Point sunu |
|
11 |
LEPA, Center-pivot, spray ve karık işlerim modu kıyalasması |
|
Power Point sunu |
|
12 |
Center-pivot sistemelrinin LEPA sistemine dönüştürülmesi |
|
Power Point sunu |
|
13 |
Arazi gezisi |
|
Power Point sunu |
|
14 |
Gelişmiş suama sistemelerinin performasının değerlendirilmesi |
|
Power Point sunu |
|
15 |
Kendinden hareketli sistemlerin tasarım stratejisi |
|
Power Point sunu |
|
16/17 |
Final sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Design an Operation of On-Farm Irrigation System; ASBAE 2005.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
20 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
80 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, tarımsal yapılar ve sulama alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir |
2 |
|
2 |
Tarımsal yapılar ve sulama ile ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar
|
4 |
|
3 |
Sulama sistemlerinin ve tarımsal yapıların projelenmesi konularında yeterlidir
|
5 |
|
4 |
Arazi uygulamalarını yapar, kontrol eder ve geliştirilmesini sağlar
|
3 |
|
5 |
Tarımsal yapılar ve sulama anabilim dalıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında uygular
|
2 |
|
6 |
Uzman olunan konudaki bilgi birikimini nicel ve nitel verilerle destekler. Farklı disiplinlerle çalışabilir.
|
4 |
|
7 |
Neden sonuç ilişkisi kurarak sorunları çözümler
|
2 |
|
8 |
Konusuyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür
|
1 |
|
9 |
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır
|
2 |
|
10 |
Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yeniler
|
3 |
|
11 |
Tarımsal yapılar ve sulama konularıyla ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
10 |
30 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
15 |
15 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
15 |
15 |
|
Toplam İş Yükü: | 144 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.76 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|