Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Sulama Organizasyonları |
|
Dersin Kodu |
: |
TS-507 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. MAHMUT ÇETİN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1. Sulama şebekelerinin ana unsurlarını bilir. 2. Sulama şebekeleri işletme yöntemlerini öğrenir ve uygun işletim yöntemine karar verir. 3. Sulama şebekelerinin sulama birliklerine devri ve yasal mevzuat hakkında bilgi sahibi olur. 4. Büyük ölçekli sulama şebekelerinin izlenmesi ve değerlendirilmesi yetisi kazanır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Sulama şebekelerinin ana unsurlarını öğrenmek; temel işletme yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmak ve ülkemizdeki büyük sulama şebekelerinin sorunlarını üzerine çözüm önerileri geliştirmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Ülkemizde sulamaya açılan alanların gelişimi, karşılaşılan sorunlar ve çözüm yolları; sulama işletmeleri, birimleri. DSİ ve Köy Hizmetleri Genel Müdürlükleri idari yapısı, yetki, görev ve sorumlulukları. Sulama şebekeleri işletim yöntemleri: Yöntem, avantaj ve dezavantajları. Sulama organizasyonlarının tanımı, önemi, Ülkemizde sulama organizasyonları. Sulama şebekelerinin özelleştirilmesi, devir işlemleri: Devir gerekçeleri, yasal dayanak ve yasal boşluklar. Sulama Birlikleri: Kurulması, organları, işleyiş şekli, sorumlulukları, uygulamada karşılaşılan sorunlar. Sulama ve drenaj şebekeleri bakım-onarım ve muayene teknikleri. Sulama Organizasyon Modelleri. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Ülkemizde sulamaya açılan alanların gelişimi, karşılaşılan sorunlar ve çözüm yolları |
Ders kitapları ve makaller |
Bireysel ve grup çalışması |
|
2 |
Sulama işletmeleri, birimleri |
Ders kitapları ve makaller |
Bireysel ve grup çalışması |
|
3 |
DSİ ve İl Özel İdaresi (Köy Hizmetleri Genel Müdürlükleri) idari yapısı, yetki, görev ve sorumlulukları |
Ders kitapları ve makaller |
Bireysel ve grup çalışması |
|
4 |
Sulama şebekeleri işletim yöntemleri: Yöntem, avantaj ve dezavantajları |
Ders kitapları ve makaller |
Bireysel ve grup çalışması |
|
5 |
Sulama şebekeleri işletim yöntemleri: Yöntem, avantaj ve dezavantajları (Devam) |
Ders kitapları ve makaller |
Bireysel ve grup çalışması |
|
6 |
Sulama organizasyonlarının tanımı, önemi |
Ders kitapları ve makaller |
Bireysel ve grup çalışması |
|
7 |
Ülkemizde sulama organizasyonları |
Ders kitapları ve makaller |
Bireysel ve grup çalışması |
|
8 |
Sulama şebekelerinin özelleştirilmesi, devir işlemleri |
Ders kitapları ve makaller |
Bireysel ve grup çalışması |
|
9 |
Devir gerekçeleri, yasal dayanak ve yasal boşluklar |
Ders kitapları ve makaller |
Bireysel ve grup çalışması |
|
10 |
Ara sınav |
Ders kitapları ve makaller |
Sorular ve cevaplar |
|
11 |
22 Mart 2011 Tarihli Resmi Gazete´de yayımlanan 6172 Sayılı "SULAMA BİRLİKLERİ KANUNU" |
Ders kitapları ve makaller |
Bireysel ve grup çalışması |
|
12 |
SULAMA BİRLİKLERİ KANUNU: Eksiklikler ve Yorumlar |
Ders kitapları ve makaller |
Bireysel ve grup çalışması |
|
13 |
Sulama Birlikleri: Kurulması, organları, işleyiş şekli, sorumlulukları, uygulamada karşılaşılan sorunlar |
Ders kitapları ve makaller |
Bireysel ve grup çalışması |
|
14 |
Sulama ve drenaj şebekeleri bakım-onarım ve muayene teknikleri. |
Ders kitapları ve makaller |
Bireysel ve grup çalışması |
|
15 |
Sulama Organizasyon Modelleri |
Ders kitapları ve makaller |
Bireysel ve grup çalışması |
|
16/17 |
Final sınavı |
Ders kitapları ve makaller |
Sorular ve cevaplar |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, tarımsal yapılar ve sulama alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir |
4 |
|
2 |
Tarımsal yapılar ve sulama ile ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar
|
4 |
|
3 |
Sulama sistemlerinin ve tarımsal yapıların projelenmesi konularında yeterlidir
|
5 |
|
4 |
Arazi uygulamalarını yapar, kontrol eder ve geliştirilmesini sağlar
|
2 |
|
5 |
Tarımsal yapılar ve sulama anabilim dalıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında uygular
|
3 |
|
6 |
Uzman olunan konudaki bilgi birikimini nicel ve nitel verilerle destekler. Farklı disiplinlerle çalışabilir.
|
2 |
|
7 |
Neden sonuç ilişkisi kurarak sorunları çözümler
|
3 |
|
8 |
Konusuyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür
|
2 |
|
9 |
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır
|
5 |
|
10 |
Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yeniler
|
5 |
|
11 |
Tarımsal yapılar ve sulama konularıyla ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|