Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Uzmanlık Alan Dersi

Dersin Kodu : SÖ1 700

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : İlk 2 Yıl

Dersin Dönemi : Tüm Yıl (52 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. AYTEN İFLAZOĞLU SABAN
Prof.Dr. SONGÜL TÜMKAYA
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUZAFFER SENCER BULUT ÖZSEZER
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ZEKİYE ÇAĞIMLAR
Doç.Dr. PERİHAN DİNÇ ARTUT
Doç.Dr. KAMURAN TARIM GÖZÜBATIK
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ÖZLEM KAF HASIRCI
Dr.Öğr. ÜyesiDr. AYTEN PINAR BAL
Öğr.Gör.Dr. AKIN EFENDİOĞLU

Dersin Öğrenme Kazanımları : Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili Türkçe ve yabancı dilde yayınlanmış kaynaklara hangi yollarla ulaşacağını açıklar.
Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşıp inceler
Alanı ile ilgili Türkiye´de hangi konuların çalışılmadığını belirler ve çalışacağı konuya karar verir
Belirlediği konu ile ilgili kaynaklara ulaşır ve inceler
Kendi tez çalışmasında hangi değişkenleri ele alacağına tez danışmanı ile birlikte karar verir
Araştırma problemini belirler ve giriş bölümünü yazar
Problemi incelemek için hangi yöntemi kullanacağını belirler.
Tez konusuyla ilgili ana çalışmadan önce ön çalışma yapar.
Tez hazırlama sürecinde ihtiyaç duyduğu alanlarda akademik danışmanından yardım ister.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin amacı, öğrencilerin tez konusu belirlediği alanda bilimsel, bağımsız ve etik kuralları gözeten bir çalışma yapmasına yardım etmek ve belirli bir zaman dilimi içinde çalışmasını bitirerek bulgularını ikna edici bir biçimde tamamlayabilmesi için gereksinim duyduğu bilimsel rehberliği sağlamaktır.

Dersin İçeriği : İlgili literatüre ulaşma, tez konusu belirleme, konuyla ilgili kaynaklar ulaşma, konuyla ilgili değişkenleri inceleme, konuya uygun araştırma yöntem ve tekniklerini belirleme, örneklem seçimi, veri analiz ve raporlaştırma.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Öğretim üyesi odası


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Dersin içeriği, yapılacak çalışmalar, kullanılacak yöntem ve teknikler ve değerlendirme hakkında bilgi verme. Dersle ilgili kaynakların incelenmesi Anlatım, tartışma,
2 Dersin içeriği, yapılacak çalışmalar, kullanılacak yöntem ve teknikler ve değerlendirme hakkında bilgi verme. Dersle ilgili kaynakların incelenmesi Anlatım, tartışma,
3 Dersin içeriği, yapılacak çalışmalar, kullanılacak yöntem ve teknikler ve değerlendirme hakkında bilgi verme ve sürecin planlanması. Dersle ilgili kaynakların incelenmesi Anlatım, tartışma,
4 Türkçe ve yabancı dilde yayınlanmış kaynaklara ulaşma yolları. Kütüphane, internet üzerinden tarama yapma Anlatım, tartışma,
5 Türkçe ve yabancı dilde yayınlanmış kaynaklara ulaşma yolları. Kütüphane, internet üzerinden tarama yapma Anlatım, tartışma, problem çözme
6 Türkçe ve yabancı dilde yayınlanmış kaynaklara ulaşma yolları. Kütüphane, internet üzerinden tarama yapma Anlatım, tartışma, problem çözme
7 Türkçe ve yabancı dilde yayınlanmış kaynaklara ulaşma yolları. Kütüphane, internet üzerinden tarama yapma Anlatım, tartışma, problem çözme
8 Türkçe ve yabancı dilde yayınlanmış kaynaklara ulaşma yolları. Kütüphane, internet üzerinden tarama yapma Anlatım, tartışma, probleme dayalı öğrenme
9 Türkçe ve yabancı dilde yayınlanmış kaynaklara ulaşma yolları. Kütüphane, internet üzerinden tarama yapma Anlatım, tartışma, proje tabanlı öğrenme
10 Alanıyla ilgili ulaşılan ve konu açısından incelenen kaynakların sunulması. Rapor hazırlama Anlatım, tartışma, proje tabanlı öğrenme
11 Alanıyla ilgili ulaşılan ve konu açısından incelenen kaynakların sunulması. Rapor hazırlama Anlatım, tartışma, proje tabanlı öğrenme
12 Alanıyla ilgili ulaşılan ve konu açısından incelenen kaynakların sunulması. Rapor hazırlama Anlatım, tartışma, proje tabanlı öğrenme
13 Alanında çalışmaya ihtiyaç duyulan alanların belirlenmesi. Rapor hazırlama Anlatım, tartışma, proje tabanlı öğrenme
14 Alanında çalışmaya ihtiyaç duyulan alanların belirlenmesi. Rapor hazırlama Anlatım, tartışma, proje tabanlı öğrenme
15 Bu alanlardan hangisinin çalışılacağına karar verilmesi Rapor hazırlama Anlatım, tartışma, proje tabanlı öğrenme
16 Bu alanlardan hangisinin çalışılacağına karar verilmesi Rapor hazırlama Anlatım, tartışma, proje tabanlı öğrenme
17 Alanında çalışmaya ihtiyaç duyulan alanların belirlenmesi. Kütüphane, internet üzerinden tarama yapma Anlatım, tartışma, proje tabanlı öğrenme
18 Alanında çalışmaya ihtiyaç duyulan alanların belirlenmesi. Kütüphane, internet üzerinden tarama yapma Anlatım, tartışma, proje tabanlı öğrenme
19 Alanında çalışmaya ihtiyaç duyulan alanların belirlenmesi. Kütüphane, internet üzerinden tarama yapma Anlatım, tartışma, proje tabanlı öğrenme
20 Bu alanlardan hangisinin çalışılacağına karar verilmesi. Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme
21 Bu alanlardan hangisinin çalışılacağına karar verilmesi. Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme
22 Karar verilen alanla ilgili kaynakları inceleme. Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme
23 Karar verilen alanla ilgili kaynakları inceleme. Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme
24 Karar verilen alanla ilgili kaynakları inceleme. Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme
25 Konunun hangi değişkenler açısından ele alınacağının belirlenmesi. Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme
26 Konunun hangi değişkenler açısından ele alınacağının belirlenmesi. Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme
27 Araştırma probleminin belirlenmesi. Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme
28 Araştırmanın giriş bölümünün yazılması Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme
29 Araştırma problemine uygun yöntemin belirlenmesi Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme
30 Örneklemin belirlenmesi. Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme
31 Veri toplama tekniklerinin belirlenmesi. Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme
32 Veri toplama araçlarının hazırlanması Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme
33 Veri toplama araçlarının hazırlanması Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme
34 Ana çalışmaya geçmeden önce ön çalışma yapılması Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme
35 Ana çalışmaya geçmeden önce ön çalışma yapılması Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme
36 Ön çalışmanın değerlendirilmesi. Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme
37 Ana çalışmaya ilişkin planlama yapılması Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme
38 Ana çalışmanın yapılması Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme
39 Ana çalışmanın yapılması Uygulama için gerekli materyalleri hazırlama Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme
40 Ana çalışmanın yapılması Uygulama için gerekli materyalleri hazırlama Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme
41 Ana çalışmanın yapılması Uygulama için gerekli materyalleri hazırlama Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme
42 Ana çalışmanın yapılması Uygulama için gerekli materyalleri hazırlama Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme
43 Ana çalışmanın yapılması Uygulama için gerekli materyalleri hazırlama Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme
44 Ana çalışmanın yapılması Uygulama için gerekli materyalleri hazırlama Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme
45 Ana çalışmanın yapılması Uygulama için gerekli materyalleri hazırlama Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme
46 Ana çalışmanın değerlendirilmesi Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme
47 Ana çalışmanın değerlendirilmesi Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme
48 Ana çalışmanın yazımı. Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme
49 Ana çalışmanın yazımı. Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme
50 Ana çalışmanın yazımı. Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme
51 Ana çalışmanın sunumu. Sunumun hazırlanması Proje sunumu
52 Dönem boyunca yapılan çalışmaların değerlendirilmesi. Değerlendirme raporu hazırlama Soru-cevap, tartışma,


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Karasar, N. (2002). Bilimsel araştırma yöntemi. (11. Baskı). Ankara: Nobel Yayıncılık
 Borg, W. R. & Gall, M. D. (1989). Educational research: An introduction (Fifth Edition). New York: Longman.
 APA (2001). Publication manual of the American Psychological Association (Fifth Edition). Washington DC: APA.
 Yıldırım, A.& Şimşek, H. (1999). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi
 Bogdan, R.C. & Biklen, S.K. (1992). Qualitative research for education: an introduction to theory and methods. London: Allyn and Bacon.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0
    Ödev/Proje/Diğer 1 100
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. 5
2 İlköğretim 1.-4. sınıf programlarını ve dayandıkları temel ilkeleri ifade eder. 0
3 İlköğretim 1.-4. sınıf kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar. 0
4 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini açıklar. 0
5 Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. 0
6 İlköğretim 1.-4. sınıf konu alanlarının (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilgisi, Matematik gibi) öğretim ilkelerini uzmanlık düzeyinde açıklar. 3
7 Sınıf öğretmenliği alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. 4
8 Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 0
9 Ulusal ve uluslararası düzeydeki sınıf öğretmenliğine yönelik uygulamaları eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar. 5
10 Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. 5
11 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. 0
12 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 5
13 Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. 0
14 Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. 5
15 Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. 3
16 Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. 0
17 Sınıf öğretmenliği alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. 5
18 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 0
19 Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır. 3
20 Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 20 20
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 0 0 0
Toplam İş Yükü: 160
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.4
Dersin AKTS Kredisi: 6